Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/63
Περιήγηση
Πλοήγηση Διδακτορικές διατριβές ανά Επιβλέπων "Genakos, Christos"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 2 από 2
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο The impact of intellectual property rights on firms and economic growth(30-09-2023) Ταγαράκη, Θεανώ-Μαρία; Tagaraki, Theano-Maria; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Vettas, Nikolaos; Antoniou, Fabio; Sakellaris, Plutarchos; Zacharias, Eleftherios; Drivas, Kyriakos; Economidou, Claire; Genakos, ChristosΜε στόχο τη συμβολή στη βιβλιογραφία για τη Βιομηχανική Ιδιοκτησία (ΒΙ) και την καινοτομία, η διατριβή διερευνά τρία ερευνητικά θέματα στον τομέα με επίκεντρο την Ελλάδα. Το πρώτο κεφάλαιο εξετάζει το κλείσιμο των τριών Ελληνικών Γραφείων Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας. Συμπεραίνεται ότι το κλείσιμό αυτό είχε αρνητικό αντίκτυπο στην περιφερειακή δραστηριότητα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, ενώ δεν παρατηρήθηκε καμία επίδραση στις αιτήσεις βιομηχανικών σχεδίων. Ο μέσος αριθμός αιτήσεων για διπλώματα ευρεσιτεχνίας μειώθηκε 38% - 41% και παρατηρείται ακόμα μακροπρόθεσμη επίδραση. Το επόμενο κεφάλαιο εξετάζει την επίδραση των Δικαιωμάτων ΒΙ στην απόδοση των εταιρειών στην Ελλάδα μεταξύ 2004-2018 εν μέσω περιόδων ανάπτυξης και ύφεσης. Η έρευνα καταλήγει ότι η κατάθεση ΒΙ αυξάνει τα επιχειρηματικά περιουσιακά στοιχεία και τις πωλήσεις, αλλά η κερδοφορία δεν επηρεάζεται. Δεδομένου ότι τα εμπορικά σήματα είναι η πιο διαδεδομένη ΒΙ στην Ελλάδα, το «branding» είναι σημαντικό για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Οι καταθέσεις ΒΙ αποδίδονται κυρίως σε μικρές επιχειρήσεις, αλλά στις μεγαλύτερες και παλαιότερες εταιρείες φαίνεται να έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο. Οι καταθέσεις που υλοποιούνται για πρώτη φορά έχουν μεγαλύτερη επίδραση. Κατά τη διάρκεια και μετά την οικονομική κρίση του 2009, η κατάθεση ενός δικαιώματος ΒΙ αύξησε σημαντικά τις πωλήσεις και τα περιουσιακά στοιχεία. Το τελευταίο κεφάλαιο διερευνά την επίδραση της δημόσιας χρηματοδότησης στην επιχειρηματική απόδοση. Οι ΜΜΕ στην Ελλάδα αντιμετώπισαν προβλήματα με τις ταμειακές ροές, την πρόσβαση στη χρηματοδότηση και την αστάθεια της αγοράς μεταξύ 2009-2017. Η έρευνα επικεντρώνεται στο πρόγραμμα «Ενίσχυση των ΜΜΕ που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης-Τουρισμού-Εμπορίου & Υπηρεσιών» που ξεκίνησε το 2013. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι, σε σύγκριση με τις μη συμμετέχουσες εταιρίες, οι δείκτες πωλήσεων, περιουσιακών στοιχείων, επενδύσεων, κερδών και καινοτομίας των συμμετεχουσών ΜΜΕ βελτιώθηκαν. Ο αντίκτυπος διέφερε ανάλογα με τον κλάδο και την ηλικία της εταιρείας. Τα ευρήματα θα μπορούσαν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση πολιτικών για την Ελλάδα και άλλες χώρες με συγκρίσιμα οικονομικά πλαίσια.Τεκμήριο The impact of mergers on prices and variety and evaluating merger simulations: evidence from the UK car industryLamprinidis, Andreas; Athens University of Economics and Business, Department of Economics; Genakos, ChristosIn my thesis I examine how prices and variety are affected from mergers, analyzing the effect of six mergers in the UK car market. These mergers are those of: Seat by VAG in 1986, Jaguar by FORD in 1990, Saab by GM in 1990, Skoda by VAG in 1991, Rover by BMW in 1994 and Mazda by FORD in 1996. In the first chapter, I use a difference-in-differences methodology to examine how mergers affected prices; only the results of the Mazda–Ford and Saab-GM mergers are robust enough to conclude that they have an effect on prices. The first seems to increase prices while the second one decreases them. In the second chapter I examine the effect on variety. From my results it seems that mergers certainly affect variety but not necessarily in a negative manner since the mergers of Skoda – VAG and Rover – BMW led to greater variety. In the third chapter I use merger simulation techniques to simulate the effect on prices from the Mazda-Ford merger and then discuss its predicting power, comparing them with the difference-in-difference methodology.