Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/21
Η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων περιλαμβάνει τα Τμήματα: - Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων - Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας - Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής - Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.
Περιήγηση
Πλοήγηση Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων ανά Επιβλέπων "Berketis, Nikolaos"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 12 από 12
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Best practices for the transport of electric vehicles on board vessels(26-11-2024) Παπαδάς, Αναστάσιος; Σκουτέλα, Βασιλική; Papadas, Anastasios; Skoutela Vasiliki; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Tsouknidis, Dimitrios; Androutsopoulos, Konstantinos; Berketis, NikolaosΣτον τομέα των μεταφορών, ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται. Με την εισαγωγή των πρόσφατων τεχνολογιών στην αυτοκινητοβιομηχανία, έχει αυξηθεί ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έχει συγκεντρώσει δεδομένα ταξινόμησης επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά τύπο καυσίμου, τα οποία δείχνουν σημαντική αύξηση των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων (AFV) που ταξινομήθηκαν τα τελευταία χρόνια. Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) προβλέπεται να είναι ισα σε ποσότητα με τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) έως το 2030 και να τις ξεπεράσουν έως το 2040. Μέσα στα τελευταία 10 χρόνια, οι πωλήσεις EV αυξήθηκαν από 100.000 εκτιμώμενες σε 6.750.000 με αύξηση 108 τοις εκατό από Μόνο από το 2020 έως το 2021. Αρκετές παρανοήσεις σχετικά με τις πυρκαγιές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία κυκλοφορούν δημόσια και οδηγούν σε αβεβαιότητα.Τεκμήριο Deepwater Horizon: a claim analysis of the biggest oil spill in US history(31-10-2023) Πηγαδιώτη, Ευαγγελία; Κορέλη, Αθανασία; Pigadioti, Evangelia; Koreli, Athanasia; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Tsouknidis, Dimitrios; Vlismas, Orestis; Berketis, NikolaosTo Deepwater Horizon ήταν μια ημι-υποβρύχια πλατφόρμα γεώτρησης πετρελαίου εκτός ακτής, υπό την ιδιοκτησία της Transocean και εκμισθωμένη στην BP κατά τη διάρκεια του περιστατικού. Σχεδιάστηκε για να λειτουργεί σε βάθη έως και 8.000 πόδια και να γεώτρησει σε βάθος έως 30.000 πόδια. Στις 20 Απριλίου 2011, κατά τη διάρκεια γεώτρησης περίπου 41 μιλίων από την ακτή της Λουιζιάνα, συνέβη μια καταστροφική έκρηξη και επακόλουθη πυρκαγιά στο Deepwater Horizon. Αυτό το γεγονός οδήγησε στον χαμό 11 ανθρώπων και στην απελευθέρωση εκτιμώμενων 4,9 εκατομμυρίων βαρελιών αραβικού πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού. Η πετρελαιοκηλίδα ελέγχθηκε τελικά και σφραγίστηκε στις 15 Ιουλίου 2011. Οι συνολικές ζημιές από αυτό το περιστατικό, περιλαμβάνοντας επιπτώσεις στην BP, το περιβάλλον και την οικονομία του Αμερικανικού Κόλπου, υπερέβησαν τα 140 δισεκατομμύρια δολάρια. Πραγματοποιήθηκαν πολλές συνολικές μελέτες σε διάφορους τομείς για να αξιολογηθεί το μέγεθος των ζημιών, να εντοπιστούν οι ρίζες των αιτιών και να αξιολογηθούν οι περιβαλλοντικές συνέπειες. Ο στόχος αυτών των ερευνών ήταν να αποκτηθούν κρίσιμες γνώσεις για το περιστατικό, τις υποκείμενες αιτίες του και την βαθιά του επίδραση στο περιβάλλον, προκειμένου να αναπτυχθούν στρατηγικές για την πρόληψη και την αποτελεσματική διαχείριση τέτοιων καταστροφικών συμβάντων στο μέλλον. Η βασική ιδέα αυτής της διατριβής επικεντρώνεται στην συνολική εξέταση του περιστατικού του Deepwater Horizon. Προσπαθούμε να εξετάσουμε εκτενώς τους παράγοντες που το προκάλεσαν, τις συνέπειές του και τις αποζημιώσεις που προκλήθηκαν. Επιπλέον, η έρευνά μας επεκτείνεται στο εάν θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί αυτή η καταστροφή, εξετάζοντας παρελθοντικά περιστατικά όπου η BP φέρει νομική ευθύνη. Βασιζόμενοι στην ανάλυση της καταστροφής του Deepwater Horizon, της μεγαλύτερης θαλάσσιας διαρροής πετρελαίου, ο κύριος μας στόχος είναι να αξιολογήσουμε την πιθανότητα μελλοντικών απαιτήσεων για αποζημιώσεις και τις συναφείς οικονομικές επιπτώσεις τους. Για να αντιμετωπίσουμε την αβεβαιότητα που προκύπτει από τα περιορισμένα διαθέσιμα δεδομένα, χρησιμοποιήσαμε το λογισμικό @Risk σε συνεργασία με το εργαλείο προσομοίωσης Monte Carlo για το πλαίσιο έρευνάς μας.Τεκμήριο The "Exxon Valdez" accident and its impact in the marine insurance industry(30-09-2023) Μυλωνά, Κυριακή-Σταματία; Περσκέφα, Σουέλα; Mylona, Kyriaki-Stamatia; Perskefa, Souela; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Tsouknidis, Dimitrios; Zisis, Dimitrios; Berketis, NikolaosΤο ατύχημα "Exxon Valdez", ένα σημαντικό γεγονός στη ναυτική ιστορία, εκτυλίχθηκε στις 24 Μαρτίου του 1989, όταν το πετρελαιοφόρο «Exxon Valdez» προσάραξε στην Αλάσκα, απελευθερώνοντας μεγάλο ποσότητα αργού πετρελαίου στο θαλάσσιο περιβάλλον. Ακολουθώντας αυτό το καταστροφικό γεγονός, ο OPA 90 τέθηκε σε ισχύ ως απάντηση στο ατύχημα, σε μια προσπάθεια αποφυγής μελλοντικών απωλειών με καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον και τις τοπικές οικονομίες. Ο κύριος στόχος της εργασίας είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο του OPA 90 στους αριθμούς περιστατικών πετρελαιοκηλίδων αξιοποιώντας ιστορικά δεδομένα από αξιόπιστες πηγές για να κατασκευάσει ένα μαθηματικό μοντέλο προκειμένου να εξηγηθεί η σχέση μεταξύ συγκεκριμένων παραγόντων και της εμφάνισης πετρελαιοκηλίδων. Για την επίτευξη αυτού του στόχου, στατιστικές τεχνικές όπως το Poisson Regression χρησιμοποιήθηκε, τα εργαλεία λογισμικού και η γλώσσα προγραμματισμού R. Τα αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας απεικονίζονται και σχολιάζονται ανάλογα σύμφωνα με τον αρχικό στόχο της μελέτης. Εν συντομία, το μαθηματικό μοντέλο που σχηματίστηκε αποδείχθηκε ότι είναι κατάλληλο για τα επιλεγμένα δεδομένα. Περιλάμβανε την ώρα του συμβάντος, τον τύπο του σκάφους, τον τύπο και την ποσότητα του ρυπογόνου προϊόντος που χύθηκε και η αιτία του συμβάντος ως πιθανοί καθοριστικοί παράγοντες πετρελαιοκηλίδων. Ο χρόνος του συμβάντος και του τύπου του σκάφους βρέθηκαν να είναι στατιστικά σημαντικές παράμετροι. Επιπροσθέτως, εξήχθησαν και άλλα συμπεράσματα για να βοηθήσουν τον αναγνώστη να κατανοήσει ποια είναι τα περισσότερα συχνά χαρακτηριστικά που συναντώνται σε μια πετρελαιοκηλίδα, ως αναφορά σε πιθανή περαιτέρω ανάλυση. Η μελέτη που ακολουθεί συνεισφέρει στην επιλεγμένη περιοχή έρευνας λόγω του χειρισμού μεγάλου συνόλου δεδομένων που επιτρέπει στον ερευνητή να καταλήξει σε ασφαλή και αξιόπιστα συμπεράσματα και εισάγοντας μια μετατόπιση που απεικονίζει την άμεση σχέση της ποσότητας που χύθηκε με ένα περιστατικό. Τα ευρήματα αυτής της διατριβής υπογραμμίζουν την σημασία του ατυχήματος «Exxon Valdez» ως κομβικό ορόσημο στην εξέλιξη του κλάδου ναυτιλιακών ασφαλίσεων, αναγνωρίζει τον αντίκτυπο του OPA 90 και ελέγχει πώς συγκεκριμένοι παράγοντες μπορούν να επηρεάσουν την τάση εμφάνισης ατυχημάτων. Υπογραμμίζει τη θετική επίδραση του OPA 90 και θέτει τις βάσεις για μελλοντική έρευνα.Τεκμήριο Fatigue and loss prevention, the P & I Clubs perspectiveBouris, Evangelos; Xenos, Alexandros; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Berketis, Nikolaos; Pallis, Athanasios; Androutsopoulos, Konstantinos"A ship in harbor is safe, but that is not what ships are built for" had quoted John A. Shedd in 1928 in his collection of sayings "Salt from My Attic" and we couldn’t agree more that this is a true statement. Ships are built however not to stay at ports but to travel all over the world through harsh conditions in the oceans. As their main purpose of construction is the international trade and the transport of people, they play an extremely significant factor in world’s economy. Considering the high percentage of seaborne transportation in our days that reaches almost ninety percent, the safety in maritime industry is of great importance. The improvement of safety onboard is not only important for the vessel’s crew, but also for the shipping industry itself. Eliminating the risk of fatigue for seafarers and its consequences requires the incorporation and establishment of strict rules and guidelines.Our dissertation addresses how fatigue affects the maritime sector and can lead even to losses from the perspective of Protection and Indemnity Clubs towards fatigue.Τεκμήριο Following the Tianjin disaster how is the accumulation of risks in ports and cat modelling developing?(11/30/2018) Agalliu, Emiljano; Papagiannis, Dimitios; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Tarantilis, Christos; Androutsopoulos, Ion; Berketis, NikolaosAccording to the IUMI1, the continuous containerization of the world economy hasresulted in the construction of container ships of greater size, as well as theconstruction of extensive cargo handling and storage facilities; this developmentcreated new challenges from an insurance and value accumulation perspective, as ithas exposed highly industrialized regions like ports in large-scale risks both in thecases of natural hazards and human errors. As it can be seen from the case of the man made Tianjin disaster, the cost creep was due to increased value estimates of affectedassets, plus contamination and cleanup-related expenses that were not included inearlier tallies. Claims related to the massive explosion at the port of Tianjin, Chinaoccurred in August 2015 may grow to as much as 6 billion dollars, says the InternationalUnion of Marine Insurance. More than half of the claims reportedly fall within marineinsurance or reinsurance lines – potentially making it the largest single marine disaster(by claim value) in history, surpassing Hurricane Sandy.Τεκμήριο Legal insurance cover: F.D& D. (freight, demurrage and defence)(21-11-2022) Καζνεσιώτης, Γεώργιος; Μπαλοδήμας, Χαρίλαος; Kaznesiotis, George; Balodimas, Charilaos; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanuel G.; Moutos, Thomas; Berketis, NikolaosΤο P& I club είναι ένας όμιλος αμοιβαίας ασφάλισης που προσφέρει στα μέλη του πληροφορίες και εκπροσώπηση. Ο πυρήνας του σύγχρονου P & I Club είναι ότι είναι μια συλλογή πλοιοκτητών που συγκεντρώνουν ή μοιράζονται τους κινδύνους τους, ενώ ένας υπεράκτιος εταιρικός οργανισμός διαχειρίζεται τους κινδύνους και πληρώνει τις αποζημιώσεις για λογαριασμό του Club. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερέυνηση των P & I Club. Η μεθοδολογία που ακολουθείται στην παρούσα εργασία είναι η βιβλιογραφική ανασκόπηση. Ειδικότερα, το θεωρητικό μέρος της εργασίας βασίστηκε σε αρκετές σχετικές μελέτες. Τα αποτελέσματα αυτής της εργασίας έδειξαν ότι, ακόμη και για δευτερεύοντα, βασικά ζητήματα, τα έξοδα νομικών συμβουλών και εκπροσώπησης μπορεί να ανέλθουν σε δεκάδες χιλιάδες δολάρια. Επιπλέον, η κάλυψη F. D. & D. επιτρέπει στους πλοιοκτήτες και τους ναυλωτές να διεξάγουν τις δραστηριότητές τους με σιγουριά, γνωρίζοντας ότι εάν κάτι πάει στραβά, έχουν κάλυψη για να βοηθήσουν στη διατήρηση των δικαιωμάτων τους.Τεκμήριο Marine pollution in the Greek seas: incidents - environmental and economic consequences(10/31/2018) Botsika, Georgia; Maragoudaki, Christina; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Berketis, NikolaosWe have chosen to analyze and discuss the subject of marine pollution in the Greek seas as we strongly believe that this is a matter of importance both for the Greek community and the shipping companies.Marine pollution is the spreading of harmful substances such as oil, plastic, industrial and agricultural waste and chemical particles into the sea. Its main negative effects are a/the effect of toxic wastes on marine animals that can include cancer, failure in the reproductive system, behavioral changes and even death. b/ Effect on food chain, c/ Effect on human health as animals from impacted food chain are then eaten by humans, d/ Failure in the reproductive system of sea animals, e/ Huge costs arising from compensations and clean-up operations for the shipping companies and the global organizations involved and f/especially in countries, such as Greece, where tourism is of a great contribution in GDP, marine pollution may cause severe economic breakdown.Regarding the methodology that we will follow in our research, we will begin by analyzing the definition of marine pollution and its different forms. Secondly, we will make an extent presentation of the most recent and major pollutant incident of Agia Zoni II in Saronikos Gulf in 2017. After that we will discuss the environmental and economic consequences of marine pollution and their extent in the Greek area. Moreover, we will present incidents that have occurred in the Greek seas throughout time and based on them we will analyze the different sources of marine pollution, their frequency, the geographical distribution, etc, through a statistical method. Finally, based on the historical data that we have gathered and our statistical analysis, we will present our findings.Τεκμήριο MS "SEA DIAMOND" wreck removal(31-10-2018) Kollia, Trisevgeni; Moraiti, Afroditi; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Drakos, Konstantinos; Tarantilis, Christos D.; Berketis, NikolaosIn April 2007 the 1,500 passenger cruise ship SEA DIAMOND was involved in a tragic incident which resulted to the loss of two lives and the sinking of the vessel off Santorini Island. In addition, vessel's fuel, diesel, lube oil tanks as well as slops tanks were damaged while sinking causing a serious oil spill which threatened both the environment of this geologically significant place and the flourishing tourism trade of the island. In our dissertation we intend to provide thorough information about the incident as well as the ship itself and try to compare it to other cases so as to correlate them. As already known, under the supervision of the Greek authorities, both the owners and the insurers of the vessel teamed up with international experts and national clean-up responders to mount an emergency operation to counter this threat. As a consequence, this timely and professional operation managed to remove, directly from the sea surface, a large part of the released oil, thus limiting the contamination of the shores of the island. We shall briefly summarize the incident and the emergency on-water oil spill response operation, setting the achievements in relation to the obstacles faced and advantageous circumstances experienced. Above all, the choices of equipment used, strategies developed and practices employed are described so as to capture lessons learned for future use in similar potential cases. Furthermore, we shall mention most common wreck removal techniques along with the cases where they were applied as well as several thoughts that should be taken into consideration before deciding to undertake a wreck removal operation. In the context of the above, we intend to discuss possible options, obtain views from market experts, such as shipowners, P&I Clubs, adjusters and insurance brokers.Τεκμήριο The “Ocean Victory” Supreme Court decision and its implications on Hull Insurers(2018) Tsaklidou, Anna; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Tsekrekos, Adrianos; Chalamandaris, George; Berketis, NikolaosThe implications of the total loss of the vessel "Ocean Victory' to the hull insurers, following the decision of the Supreme Court.Τεκμήριο Places to refuge(29-11-2018) Melas, Theodoros; Rousounelos, Nikolaos; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Pallis, Athanasios; Androutsopoulos, Konstantinos; Berketis, NikolaosCurrent practice concerning places of refuge is a concern to insurers. The incident with fire-stricken container vessel “MSC Flaminia”, which in 2012 was left adrift for weeks until finally granted a port of refuge in Germany, prompted a new EC Cooperation Group on Places of Refuge. The Group was charged with assessing the need to improve existing legislation and why EU Member States took so long to provide safe refuge. After an explosion and fire aboard the “M/T StoltValor” at a distance of 40 nm from Kingdom of Saudi Arabia in March 2012, a place of refuge was denied by the coastal States in spite of repeated requests. In September that year, a round table of shipowner associations and IPTA urged the operator, MSC, to consider what additional measures may be appropriate and stressed the need for all States to apply amongst others the IMO Guidelines on places of refuge for ships in need of assistance. Following these incidents, and further prompted by the “Maritime Maisie” being held at sea off the coast of Japan for weeks after a collision and fire in December 2013, IUMI is, together with the International Chamber of Shipping (ICS) and the International Salvage Union (ISU), campaigning to urge governments to adopt the IMO places of refuge guidelines. Four years after the “MSC Flaminia” incident, new emergency response procedures for ships in distress were agreed across the EU. Several industry stakeholders, including IUMI, participated together with EU Member States, the European Commission, and EMSA in the drafting. The aim has been to ensure better coordination and exchange of information by providing guidance that will lead to better advised and quicker decision making. It is also emphasized that there will be no denial of access on anything (either commercial or financial) other than safety grounds. European Commissioner for Transport, VioletaBulc, presented the new operational guidelines at the occasion of the Sea, Rivers, Islands and Coastal Areas Intergroup meeting in the European Parliament on 27 January 2016 under the patronage of MEP Gesine Meissner. Together with the Commission, IUMI and a number of other industry associations have agreed to use the PoR Operational Guidelines and contribute to their continuous improvement through a joint declaration. Having in place the voluntary operational guidelines and expressed willingness to use them is however only a first step to secure PoR access for stricken ships. While regulation is in place, the practical implementation offered by the new EU guidance complements IMO guidelines and should be encouraged internationally. IUMI therefore co-sponsored an EC information paper to the IMO’s Maritime Safety Committee in May 2016. Furthermore, the true success of the operational guidelines will be demonstrated as actual incidents occur. Furthermore, while decision makers gathered in January 2016 for the PoR event in Brussels, the listing “Modern Express” was adrift in EU waters. Application of the guidelines for this and other incidents will be carefully monitored by IUMI and addressed in discussions with the Commission. Lessons learned will give input to the expected continuous improvement of the guidelines. The third EU table top exercise took place in Norway end of September 2017. The EU PoR expert group is also preparing an IMO submission for MSC 99 in May 2018, requesting a review of the IMO PoR guidelines, based on the EU operational Guidelines, process and approach. Current practice concerning places of refuge is a concern to insurers. The incident with fire-stricken container vessel “MSC Flaminia”, which in 2012 was left adrift for weeks until finally granted a port of refuge in Germany, prompted a new EC Cooperation Group on Places of Refuge. The Group was charged with assessing the need to improve existing legislation and why EU Member States took so long to provide safe refuge. After an explosion and fire aboard the “M/T StoltValor” at a distance of 40 nm from Kingdom of Saudi Arabia in March 2012, a place of refuge was denied by the coastal States in spite of repeated requests. In September that year, a round table of shipowner associations and IPTA urged the operator, MSC, to consider what additional measures may be appropriate and stressed the need for all States to apply amongst others the IMO Guidelines on places of refuge for ships in need of assistance. Following these incidents, and further prompted by the “Maritime Maisie” being held at sea off the coast of Japan for weeks after a collision and fire in December 2013, IUMI is, together with the International Chamber of Shipping (ICS) and the International Salvage Union (ISU), campaigning to urge governments to adopt the IMO places of refuge guidelines. Four years after the “MSC Flaminia” incident, new emergency response procedures for ships in distress were agreed across the EU. Several industry stakeholders, including IUMI, participated together with EU Member States, the European Commission, and EMSA in the drafting. The aim has been to ensure better coordination and exchange of information by providing guidance that will lead to better advised and quicker decision making. It is also emphasized that there will be no denial of access on anything (either commercial or financial) other than safety grounds. European Commissioner for Transport, VioletaBulc, presented the new operational guidelines at the occasion of the Sea, Rivers, Islands and Coastal Areas Intergroup meeting in the European Parliament on 27 January 2016 under the patronage of MEP GesineMeissner. Together with the Commission, IUMI and a number of other industry associations have agreed to use the PoR Operational Guidelines and contribute to their continuous improvement through a joint declaration. Having in place the voluntary operational guidelines and expressed willingness to use them is however only a first step to secure PoR access for stricken ships. While regulation is in place, the practical implementation offered by the new EU guidance complements IMO guidelines and should be encouraged internationally. IUMI therefore co-sponsored an EC information paper to the IMO’s Maritime Safety Committee in May 2016. Furthermore, the true success of the operational guidelines will be demonstrated as actual incidents occur. Furthermore, while decision makers gathered in January 2016 for the PoR event in Brussels, the listing “Modern Express” was adrift in EU waters. Application of the guidelines for this and other incidents will be carefully monitored by IUMI and addressed in discussions with the Commission. Lessons learned will give input to the expected continuous improvement of the guidelines. The third EU table top exercise took place in Norway end of September 2017. The EU PoR expert group is also preparing an IMO submission for MSC 99 in May 2018, requesting a review of the IMO PoR guidelines, based on the EU operational Guidelines, process and approach.Τεκμήριο Risks associated with unmanned vessels(2018) Kalaitzoglou Theodora; Kourti, Irisa; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Pallis, Athanasios; Kavousanos, Emmanuel; Berketis, NikolaosThe development of the technology and applications in shipping industry have introduced the idea of unmanned vessels. Many key studies around the field have led to growing interest, regarding the related risks and regulations.Τεκμήριο Sanctions: recent practices affecting the P. & I. insurance market(05-12-2023) Σταυρουλάκης, Γεώργιος; Stavroulakis, George; Παναγιωτόπουλος, Νικόλαος; Panagiotopoulos, Nikolaos; Athens University of Economics and Business, Department of Accounting and Finance; Kavussanos, Emmanuel G.; Rompolis, Leonidas; Berketis, NikolaosΗ διατριβή διερευνά τις σύγχρονες πρακτικές που επηρεάζουν τον ασφαλιστικό τομέα προστασίας και αποζημίωσης, λόγω των κυρώσεων των διαφόρων κυβερνήσεων. Οι κυρώσεις αποτελούν μια αυξανόμενη ανησυχία για την ασφαλιστική επιχείρηση Προστασίας και Αποζημίωσης, με πιθανότητα τεράστιων οικονομικών απωλειών εάν ένα πλοίο δεν είναι σε θέση να εξασφαλίσει ασφάλιση λόγω κυρώσεων. Αυτή η έρευνα παρουσιάζει μια ανάλυση του τρέχοντος περιβάλλοντος των κυρώσεων καθώς και των επιπτώσεών του στον κλάδο ασφάλισης ακινήτων και ατυχημάτων. Διερευνά επίσης τις αντιδράσεις των συλλόγων P&I σε πρόστιμα, όπως αλλαγές στις μεθόδους αναδοχής και συμπερίληψη διατάξεων κυρώσεων στα ασφαλιστικά συμβόλαια. Τέλος, αντιμετωπίζει τα προβλήματα των κυρώσεων και τις προοπτικές για τον ασφαλιστικό κλάδο Προστασίας και Αποζημίωσης, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας για νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και της ανάγκης για δημιουργικές λύσεις για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων των κυρώσεων στους ιδιοκτήτες και τους χειριστές σκαφών.