Εντοπίστηκε ένα σφάλμα στη λειτουργία της ΠΥΞΙΔΑΣ όταν χρησιμοποιείται μέσω του προγράμματος περιήγησης Safari. Μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα, προτείνουμε τη χρήση εναλλακτικού browser όπως ο Chrome ή ο Firefox. A bug has been identified in the operation of the PYXIDA platform when accessed via the Safari browser. Until the problem is resolved, we recommend using an alternative browser such as Chrome or Firefox.
 

Investigation of Quality Of Life (Qol) of tourism employees in Greece, compared to non-tourism employees

Μικρογραφία εικόνας

Ημερομηνία

26-02-2025

Συγγραφείς

Τράπαλη, Μαρία
Trapali, Maria

Τίτλος Εφημερίδας

Περιοδικό ISSN

Τίτλος τόμου

Εκδότης

Διαθέσιμο από

2025-03-13 23:37:42

Περίληψη

Οι εργαζόμενοι στον τομέα του τουρισμού και η ευημερία τους διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία της βιομηχανίας. Στο πλαίσιο του τουρισμού, υπάρχουσες ακαδημαϊκές έρευνες εστιάζουν κυρίως στους τουρίστες ή στους ντόπιους κατοίκους, αφήνοντας το ζήτημα των εργαζομένων και της ευημερίας τους σχετικά παραμελημένο. Στην Ελλάδα, όπου ο τουρισμός αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας, το θέμα αυτό είναι ακόμα λιγότερο μελετημένο, παρά την ευρεία αναγνώριση της σημασίας της ευημερίας των εργαζομένων για την επιτυχία και τη βιωσιμότητα του κλάδου. Η παρούσα έρευνα διερευνά την ποιότητα ζωής (Quality of Life - QoL) των εργαζομένων στον τουρισμό σε σύγκριση με εκείνη επαγγελματιών άλλων τομέων, μέσα από την εξέταση βασικών παραγόντων QoL που σχετίζονται με την εργασία τους. Στο πλαίσιο ποσοτικής, πρωτογενούς και δευτερογενούς έρευνας, μη πειραματικού και περιγραφικού σχεδιασμού, διανεμήθηκε ερωτηματολόγιο σε συνολικά 200 εργαζόμενους του τουριστικού και μη τουριστικού τομέα. Μετά τον έλεγχο αξιοπιστίας των δεδομένων και την ανάλυσή τους μέσω ανάλυσης παλινδρόμησης και Independent Samples t-test, τα ευρήματα δείχνουν ότι η QoL των εργαζομένων στον τουρισμό, σε σύγκριση με αυτών εκτός του τομέα, είναι ελαφρώς χαμηλότερη, ενώ παρουσιάζονται επίσης χαμηλότερα επίπεδα ικανοποίησης λόγω της φύσης της εργασίας στον τουρισμό και των δυσμενών συνθηκών απασχόλησης που επικρατούν. Από την άλλη, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο τομέας δεν επηρεάζει το επίπεδο ικανοποίησης από την εργασία εν γένει ούτε την ικανοποίηση από τις ατομικές αποδοχές. Τα παραπάνω ευρήματα δηλώνουν ότι απαιτείται περαιτέρω έρευνα σε μεγαλύτερο δείγμα εργαζομένων στον τουρισμό και για μεγαλύτερη χρονική περίοδο συλλογής δεδομένων, ώστε να εμπλουτιστεί η κατανόηση της QoL στον κλάδο. Επιπλέον, μπορούν να συνταχθούν συμπεράσματα σχετικά με διοικητικές παρεμβάσεις στον τομέα.
Tourism employees and their well-being play a key role in the industry’s success. In the context of tourism, existing research is centered around tourists or local residents, leaving the topic of employees and their well-being rather neglected. In Greece, where tourism is a key boosting factor in our economy, this subject is even less researched, despite the wide acknowledgment of the importance of the employee’s well-being in the success and sustainability of the sector. This study explores the tourism employees’ Quality of Life (QoL), compared to that of employees in other sectors, through the examination of job-related key QoL factors. Withing the framework of quantitative, primary and secondary research of non-experimental descriptive and correlational design, a questionnaire was distributed to a total of 200 tourism and non-tourism employees. After examining the reliability of the collected data and analyzing them using regression analysis and independent samples t-test, findings indicate that the QoL of tourism employees, compared to that of employees outside the sector, is slightly lower, along with lower satisfaction levels caused by the job itself and the unfavorable working conditions. On the other hand, findings also showed that the sector does not influence either the level of job satisfaction, or satisfaction from individual pay. These insights suggest that further research should be conducted on a larger tourism employee sample in a longer data collection period, so that the understanding of QoL in tourism employees can be enriched. Additionally, implications can be drawn about managerial interventions in the sector.

Περιγραφή

Λέξεις-κλειδιά

Ποιότητα ζωής, Εργαζόμενοι τουρισμού, Ελλάδα, Εργασιακή ικανοποίηση, Εργαζόμενοι εκτός τουρισμού, Quality of life, Tourism employees, Greece, Job satisfaction, Non-tourism employees

Παραπομπή

Άδεια Creative Commons