Εντοπίστηκε ένα σφάλμα στη λειτουργία της ΠΥΞΙΔΑΣ όταν χρησιμοποιείται μέσω του προγράμματος περιήγησης Safari. Μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα, προτείνουμε τη χρήση εναλλακτικού browser όπως ο Chrome ή ο Firefox. A bug has been identified in the operation of the PYXIDA platform when accessed via the Safari browser. Until the problem is resolved, we recommend using an alternative browser such as Chrome or Firefox.
 

Πραγματικός και ιδανικός ηγέτης

Μικρογραφία εικόνας

Ημερομηνία

26-02-2025

Συγγραφείς

Γκιόνα, Μαρία-Έμι

Τίτλος Εφημερίδας

Περιοδικό ISSN

Τίτλος τόμου

Εκδότης

Διαθέσιμο από

2025-03-19 23:03:04

Περίληψη

Η παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζει τις αντιλήψεις για τον ιδανικό και τον πραγματικό ηγέτη, εστιάζοντας στην επίδραση δημογραφικών και κοινωνικών παραγόντων, όπως το φύλο, η εκπαίδευση, η επαγγελματική κατάσταση και η οικογενειακή κατάσταση. Η έρευνα βασίζεται στη θεωρητική προσέγγιση των χαρακτηριστικών της ηγεσίας και στις σύγχρονες θεωρίες που περιγράφουν τις διαφορετικές μορφές ηγετικής συμπεριφοράς. Για την επίτευξη του ερευνητικού σκοπού, χρησιμοποιήθηκε ποσοτική μεθοδολογία, μέσω δομημένου ερωτηματολογίου που διανεμήθηκε σε δείγμα εργαζομένων από διάφορους κλάδους. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση στατιστικών μεθόδων, όπως ανάλυση διακύμανσης (ANOVA) και ανεξάρτητοι δειγματοληπτικοί έλεγχοι (t-tests), προκειμένου να εξεταστούν πιθανές διαφοροποιήσεις στις αντιλήψεις για την ηγεσία. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι η εκπαίδευση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των αντιλήψεων για την ηγεσία, καθώς οι συμμετέχοντες με υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης τείνουν να προτιμούν πιο συμμετοχικά και μετασχηματιστικά μοντέλα ηγεσίας. Επιπλέον, το φύλο φαίνεται να επηρεάζει τις προτιμήσεις των εργαζομένων, με τις γυναίκες να εκτιμούν περισσότερο χαρακτηριστικά όπως η συνεργασία και η ενσυναίσθηση, ενώ οι άνδρες τείνουν να προτιμούν την αποφασιστικότητα και την αυστηρότητα. Παράλληλα, εντοπίστηκε μια αξιοσημείωτη απόκλιση μεταξύ της αντίληψης του ιδανικού και του πραγματικού ηγέτη, καθώς οι εργαζόμενοι τείνουν να περιγράφουν τον ιδανικό ηγέτη με υψηλά ιδανικά χαρακτηριστικά, τα οποία όμως σπάνια συναντούν στην πραγματικότητα. Συμπερασματικά, η εργασία αναδεικνύει τη σημασία της εκπαίδευσης και της οργανωσιακής κουλτούρας στη διαμόρφωση των ηγετικών προτύπων, καθώς και την ανάγκη για ηγετικά προγράμματα που γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ των προσδοκιών των εργαζομένων και των πραγματικών ηγετικών πρακτικών. Τα ευρήματα της μελέτης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη βελτίωση των στρατηγικών ηγεσίας στις επιχειρήσεις, προωθώντας ένα πιο ευέλικτο και προσαρμοστικό ηγετικό μοντέλο που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες του εργασιακού περιβάλλοντος.
This thesis examines perceptions of the ideal and the actual leader, focusing on the influence of demographic and social factors such as gender, education, employment status, and family status. The research is based on the theoretical approach of leadership traits and modern theories describing different forms of leadership behavior. To achieve the research objective, a quantitative methodology was employed using a structured questionnaire distributed to a sample of employees from various industries. Data analysis was conducted using statistical methods such as Analysis of Variance (ANOVA) and independent sample t-tests to investigate potential differences in leadership perceptions. The study's findings indicate that education plays a significant role in shaping leadership perceptions, as participants with higher education levels tend to favor more participative and transformational leadership models. Additionally, gender appears to influence employees’ preferences, with women valuing traits such as collaboration and empathy, while men tend to prefer decisiveness and strictness. Furthermore, a notable discrepancy was identified between the perception of the ideal and the actual leader, as employees tend to describe the ideal leader with high idealistic characteristics, which, however, are rarely encountered in reality. In conclusion, this study highlights the importance of education and organizational culture in shaping leadership models, as well as the need for leadership programs that bridge the gap between employees’ expectations and actual leadership practices. The study's findings can be utilized to improve leadership strategies in businesses, promoting a more flexible and adaptive leadership model that meets the modern needs of the workplace.

Περιγραφή

Λέξεις-κλειδιά

Ηγέτης, Πραγματικός ηγέτης, Ιδανικός ηγέτης, Ηγετικά πρότυπα, Leader, Actual leader, Ideal leader, Leadership models

Παραπομπή

Άδεια Creative Commons