Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/44
Περιήγηση
Πλοήγηση Διδακτορικές διατριβές ανά Συγγραφέα "Hanzis, Anastasia-Kleopatra"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Building team resilience to drive performance in hybrid work settings(2025-03-17) Χαντζή, Αναστασία-Κλεοπάτρα; Hanzis, Anastasia-Kleopatra; Panagiotopoulou, Leda; Chytiri, Dr Alexandra-Paraskevi; Voudouris, Irini; Doumpos, Michalis; Galanaki, Eleanna; IORDANOGLOU, DIMITRA; Papalexandris, NancyΗ σύγχρονη πολυπλοκότητα του ασταθούς πολιτικού, κοινωνικού και οικονομικού περιβάλλοντος απαιτεί από τους οργανισμούς να υποστηρίζουν τις ομάδες τους στη βελτίωση της απόδοσης και στην ανάπτυξη της ανθεκτικότητάς τους. Αυτές οι έννοιες καθίστανται κεντρικό σημείο στην ατζέντα της ακαδημαϊκής έρευνας για τους οργανισμούς, σύμφωνα με το σχόλιο του Στήβεν Χόκινγκ: "Νομίζω ότι ο επόμενος αιώνας θα είναι ο αιώνας της πολυπλοκότητας". Παρομοίως, ο Ρζέβσκι ανέφερε ότι "δεν μπορούμε πια να αγνοούμε την ταχύτατα αυξανόμενη πολυπλοκότητα του περιβάλλοντος" (2015, σ. 191). Από την άλλη πλευρά, οι διευθυντές υπέθεταν για χρόνια ότι τα επιχειρηματικά μοντέλα ήταν σχετικά αέναα και σπάνια απαιτούσαν θεμελιώδεις αλλαγές ή τροποποιήσεις. Ωστόσο, ο πρόσφατος εγκλεισμός άλλαξε τη φυσιολογικότητα και εισήγαγε αλλαγές στη θεμελιώδη φύση των οργανισμών. Ο κόσμος γίνεται χαοτικός πιο γρήγορα από ότι οι οργανισμοί γίνονται ανθεκτικοί (Hamel G., 2003). Ως αποτέλεσμα, γίνεται προφανές ότι οι προηγούμενες προσεγγίσεις μας στην επίλυση σύνθετων προβλημάτων δεν είναι πλέον βιώσιμες (LeFay, 2006). Πιο έντονα από ποτέ, οι οργανισμοί αντιμετωπίζουν απρόβλεπτες επιχειρηματικές δυσκολίες καθώς και περιοδικές μεταβολές στη ζήτηση, τον ανταγωνισμό και τις κανονιστικές ρυθμίσεις, που δημιουργούν αβεβαιότητα στο ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα (Hamel G., 2003). Για την εποχή μετά τον COVID, μια από αυτές τις περιοδικές μεταβολές στο εργασιακό περιβάλλον ήταν η εισαγωγή υβριδικών συνθηκών εργασίας, οι οποίες, σε συνδυασμό με τις δομές ομάδων έργων, αυξάνονται ταχύτατα και προσθέτουν επιπλέον πολυπλοκότητα στα σύγχρονα συστήματα εργασίας. Αναπόφευκτα, η ανθεκτικότητα ως δυναμικό, πολυδιάστατο φαινόμενο γίνεται ζωτικής σημασίας για άτομα, ομάδες ατόμων και οργανισμούς, και απαιτεί αποσαφήνιση σε επίπεδο ατόμου και ομάδας. Το θεωρητικό πλαίσιο JD-R χρησιμοποιήθηκε για να εξετάσει τους πόρους εργασίας που επηρεάζουν τη διαδικασία της ομάδας να διαχειριστεί τις χαμηλού αντίκτυπου χρόνιες απαιτήσεις εργασίας σε υβριδικές συνθήκες και δομές έργου. Ο σχεδιασμός της έρευνας υποστηρίζει ότι όταν τα μέλη της ομάδας αντιμετωπίζουν αυτές τις υβριδικές συνθήκες εργασίας και τις δομές έργου ως δυσκολίες, χωρίς αρκετούς κοινωνικούς και ατομικούς πόρους, η ικανότητά τους να «ανακάμψουν» μειώνεται και οι ομάδες επιδεικνύουν χαμηλή ανθεκτικότητα και απόδοση. Η έρευνα εξετάζει την ποιότητα της σύνδεσης της ομάδας, μαζί με την ψυχολογική ασφάλεια της ομάδας και τον ρόλο των ατομικών δεξιοτήτων ανθεκτικότητας, των χαρακτηριστικών προσωπικότητας και της ατομικής ανθεκτικότητας στη διαδικασία αυτή ως κοινωνικούς και ατομικούς πόρους εργασίας. Για να κατανοηθούν οι διάφορες αρχές που επηρεάζουν και να παραχθούν πιο αναλυτικά αποτελέσματα, η έρευνα περιλαμβάνει τρεις μελέτες που εξετάζουν τους μηχανισμούς που χρησιμοποιούν τα μέλη της ομάδας όταν αντιμετωπίζουν παράγοντες πίεσης από τις απαιτήσεις εργασίας. Η πρώτη μελέτη είναι μια επιχειρηματική περίπτωση (N = 25), όπου χρησιμοποιήθηκαν ημιδομημένες συνεντεύξεις για να προσδιορίσουν τα χαρακτηριστικά των απαιτήσεων εργασίας και των πόρων, καθώς και τις απόψεις των εργαζομένων σχετικά με τις υβριδικές συνθήκες εργασίας. Η δεύτερη μελέτη, προσομοίωσε τις παραμέτρους απαιτήσεων εργασίας της πρώτης μελέτης σε μια ομάδα εθελοντών πρωτοετών φοιτητών (N=174), για να παραχθούν ποσοτικά αποτελέσματα σε δύο χρονικά πλαίσια (αρχή και τέλος του εξαμήνου) και να επιβεβαιωθούν οι ερευνητικές ερωτήσεις. Η τρίτη μελέτη σκοπεύει να επαληθεύσει τα προηγούμενα αποτελέσματα μέσω μιας διαχρονικής μελέτης ενός ακαδημαικού έτους, όπου συλλέχθηκαν ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα. Κατά τη διάρκεια της τρίτης μελέτης, ο ερευνητής ακολούθησε μια ομάδα εθελοντών πρωτοετών φοιτητών (N=105) και συνέλεξε δεδομένα σε τρία χρονικά σημεία. Ο σκοπός της τελευταίας μελέτης ήταν να εξετάσει και να συγκρίνει τις συσχετίσεις των παραγόντων που εξετάστηκαν και στις προηγούμενες δυο μελέτες διαχρονικά, και να κατανοήσει τις αντιδράσεις των συμμετεχόντων.