Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/22
Το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων αποτελεί το αρχαιότερο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στη χώρα. Ανήκει στα ιδρυτικά Τμήματα του Πανεπιστημίου. Λειτούργησε για πρώτη φορά ταυτόχρονα με την ίδρυση της ΑΣΟΕΕ το 1920 και αποτελεί συνέχεια του Εμπορικού Τμήματος το οποίο έγινε ανεξάρτητο το 1984 οπότε και άρχισε να χορηγεί δικό του πτυχίο σπουδών, δεδομένου ότι μέχρι τότε το πτυχίο που χορηγούσε το Πανεπιστήμιο ήταν ενιαίο και για τα δύο αρχικά Τμήματα (Οικονομικό και Εμπορικό). Το 1985 λειτουργεί το πρώτο οργανωμένο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Σκοπός του Τμήματος είναι η αποτελεσματική εκπαίδευση των φοιτητών στις σύγχρονες επιστημονικές, ερευνητικές και εφαρμοσμένες απαιτήσεις σχετικά με την Επιστήμη της Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και η δημιουργία των αυριανών ηγετικών στελεχών των επιχειρήσεων. Η βαθιά γνώση των έμπειρων και καταξιωμένων καθηγητών του Τμήματος σε συνδυασμό με το δυναμισμό και την ανησυχία των νέων επιστημόνων που πλαισιώνουν το διδακτικό προσωπικό δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για την αποτελεσματική και άμεση διάχυση της γνώσης προς όφελος των φοιτητών.Το συγκεκριμένο Τμήμα έχει την υψηλότερη αναγνωρισιμότητα στην αγορά εργασίας στο είδος του, είναι πρώτο στις προτιμήσεις των υποψήφιων φοιτητών μεταξύ των αντίστοιχων Τμημάτων των άλλων Πανεπιστημίων της χώρας και οι πτυχιούχοι του γίνονται δεκτοί για τη συνέχιση των σπουδών τους σε διεθνώς αναγνωρισμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Επίσης, είναι ικανοί για καριέρα σε ειδικότητες όπως σύμβουλος επιχειρήσεων, στέλεχος διαφημιστικών εταιρειών, μάνατζερ, στέλεχος πωλήσεων και μάρκετινγκ, αναλυτής επενδύσεων, στέλεχος ιδιωτικής ή δημόσιας επιχείρησης, κ.ά. URL: http://www.ode.aueb.gr
Περιήγηση
Πλοήγηση Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ανά Ημερομηνία έκδοσης
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 1373
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Μελέτη αναβάθμισης ενεργειακής απόδοσης: νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν(01-02-2023) Μεϊκόπουλος, Αλέξανδρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ταρνανίδου, Χριστίνα; Χάλκος, Γεώργιος; Παρούσος, ΛεωνίδαςΤο εισαγωγικό μέρος της διπλωματικής εργασίας, παρουσιάζονται οι αιτίες οι οποίες κατέστησαν την εξοικονόμηση ενέργειας και την αναβάθμιση της ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, επιτακτική ανάγκη. Η ενεργειακή κρίση, δεν αφήνει πλέον κανέναν αδιάφορο, και το διαρκώς αυξανόμενο ενεργειακό κόστος, στρέφει το ενδιαφέρον σε στρατηγικές μείωσης των αναγκών σε ηλεκτρικό ρεύμα, φυσικό αέριο κ.α. Στη συνέχεια, αποτυπώνονται σε παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο, τα στοιχεία που αφορούν την εξοικονόμηση ενέργειας σε κτήρια, και αναφέρονται οι στόχοι που έχουν τεθεί και αφορούν την αναβάθμιση της ενεργειακής απόδοσης κτιρίων. Τα κτήρια συμβάλλουν σε ποσοστό περίπου 40% στις παγκόσμιες εκπομπές αέριων ρύπων και για τον λόγο αυτό, οι πολιτικές που τίθενται σε εφαρμογή, τα κίνητρα και η χρηματοδότηση έχουν ως κοινή στόχευση την ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση των κτηρίων. Ανάμεσα στα κτήρια που χρήζουν αναβάθμισης της ενεργειακής τους απόδοσης, περιλαμβάνονται κατοικίες, ξενοδοχεία, σχολεία, δημόσια κτήρια, νοσοκομεία και γενικότερα κτήρια του τριτογενή τομέα. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, η μελέτη εξειδικεύεται στις ενεργειακές ανάγκες και τα περιθώρια βελτίωσης για το κτίριο που στεγάζει το ιδιωτικό Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν. Για τον λόγο αυτό, Ακολουθεί περιγραφή της υπάρχουσας κατάστασης στο κτήριο που στεγάζει το Νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το υπό μελέτη κτήριο. Προτείνονται διάφορα σενάρια επεμβάσεων, με την αναφορά του κόστους της κάθε επέμβασης, καθώς και της ενεργειακής εξοικονόμησης. Τέλος, γίνεται μια τεχνο-οικονομική μελέτη της επένδυσης εγκατάστασης φωτοβολταϊκού συστήματος στο δώμα του κτηρίου και καταγράφονται και αξιολογούνται τα συμπεράσματα που προκύπτουν σε περίπτωση υλοποίησης της επένδυσης.Τεκμήριο Μελέτη της συμπεριφοράς κόστους μεταξύ διαφορετικών κλάδων της οικονομίας(01-02-2024) Δρόσου, Βάσια; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Αγοράκη, Μαρία–Ελένη; Φραϊδάκη, Αικατερίνη; Ναούμ, Βασίλειος-ΧρήστοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την ασύμμετρη συμπεριφορά του κόστους γνωστή ως "Sticky cost theory" στον κλάδο των τροφίμων. Ο τομέας της Διοικητικής Λογιστικής εμπεριέχει τη θεωρία του sticky cost η οποία είναι σημαντικό να λαμβάνεται υπόψιν από τα διοικητικά στελέχη τα οποία διαμορφώνουν τις αποφάσεις. Αντίθετα από την παραδοσιακή προσέγγιση όπου η μεταβολή του κόστους είναι συμμετρική ως προς τις μεταβολές των ποσοτήτων/πωλήσεων, εδώ φαίνεται ότι οι διοικητικές αποφάσεις είναι ικανές να επηρεάσουν τα κόστη προκαλώντας ασύμμετρη μεταβολή του κόστους σε σχέση με τις ποσότητες/πωλήσεις. Θα εξεταστεί η επιρροή εξόδων διοίκησης και διάθεσης, του κόστους πωληθέντων και των λειτουργικών εξόδων από τον σύνολο των εργαζομένων, τα συνολικά περιουσιακά στοιχεία και βεβαίως από το συνολικό όγκο πωλήσεων. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται βιβλιογραφική επισκόπηση καθώς και εμπειρική ανάλυση για την εξέταση ύπαρξης sticky cost στους κλάδους επεξεργασίας και εμπορίας τροφίμων στην Αμερική τα τελευταία 20 χρόνια. Το ερευνητικό μέρος αποτελείται από την ανάλυση με προσαρμοσμένο το μοντέλο Anderson. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ένα τμήμα της βιβλιογραφίας. Τα Λειτουργικά Έξοδα παρουσιάζουν anti-stickiness συμπεριφορά στον κλάδο των τροφίμων.Τεκμήριο Επιπτώσεις και προκλήσεις της εφαρμογής RPA σε οργανισμούς υπηρεσιών(01-03-2020) Πολάκης, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να αναλύσει τις επιπτώσεις και τις προκλήσεις της εφαρμογής της τεχνολογίας Robotic Process Automation (RPA) στους οργανισμούς παροχής υπηρεσιών. Οι επιπτώσεις αφορούν τόσο την οικονομική αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων όσο και επιπτώσεις στο ανθρώπινο δυναμικό. Είναι σύνηθες οι οργανισμοί αυτοί να έχουν διαδικασίες οι οποίες είναι κατακερματισμένες μεταξύ διαφορετικών συστημάτων και απαιτούν από τους εργαζόμενους να αφιερώνουν σημαντικό μέρος του χρόνου τους για να εκτελεστούν. Οι διαδικασίες αυτές είναι κοπιαστικές και επαναλαμβανόμενες ενώ είναι ευπαθής σε λάθη. Το RPA αποτελεί μια σχετικά νέα τεχνολογία που έχει σαν στόχο να μιμηθεί τις κινήσεις των εργαζόμενων στα διάφορα συστήματα και να εκτελέσει τις αντίστοιχες διαδικασίες με μερική ή ακόμα και χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, απελευθερώνοντας με αυτόν τον τρόπο πόρους και μειώνοντας τα λάθη. Αρχικά παρουσιάζεται το RPA και ο τρόπος λειτουργίας του. Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τους σημαντικότερους vendors της αγοράς, τις λύσεις που προτείνουν καθώς και μια αξιολόγησή τους. Στο 3ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις ποιοτικές επιπτώσεις στους οργανισμούς και στο ανθρώπινο δυναμικό. Στο 4ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τις οικονομικές επιπτώσεις που έχει η εφαρμογή του RPA και μια ανάλυση κόστους οφέλους. Στο 5ο κεφάλαιο παρουσιάζουμε τα δεδομένα που προέκυψαν από την μελέτη έργων που έχουν υλοποιηθεί στην Ελλάδα. Στο τελευταίο κεφάλαιο εξάγουμε τα συμπεράσματά που προέκυψαν και τα σημεία κλειδιά για την επιτυχή υλοποίηση τέτοιων λύσεων.Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν είναι προέρχονται κυρίως από μελέτες περιπτώσεων υλοποιήσεων τόσο στον Ελληνικό χώρο όσο και διεθνώς. Οι σημαντικότερες πηγές των στοιχείων είναι συμβουλευτικές εταιρίες οι οποίες έχουν αναλάβει την υλοποίηση τέτοιων έργων όσο και οι οργανισμοί οι οποίοι ενσωμάτωσαν αυτή τη τεχνολογία στις διαδικασίες τους.Τεκμήριο Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας(01-03-2022) Αλεξανδράκη, Ξένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Λιονάκης, Κωνσταντίνος; Μπάλτας, Γεώργιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία καλείται να διερευνήσει την επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των ειδών τεχνολογίας, μέσω της μελέτης της συμπεριφοράς του καταναλωτή και του μάρκετινγκ.Το πρώτο κεφάλαιο είναι η «Εισαγωγή», στην οποία αναφέρονται συνοπτικά σε τρεις ενότητες, το αντικείμενο και η συνεισφορά της παρούσας έρευνας, οι ερευνητικοί στόχοι και ο τρόπος με τον οποίο δομείται η εργασία.Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια της καταναλωτικής συμπεριφοράς, οι παράγοντες που συμβάλλουν στη διαμόρφωσή της μέσω της επιρροής που της ασκούν, βασικές θεωρίες που έχουν αναπτυχθεί σχετικά με αυτή, τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας. Επιπλέον, παρουσιάζεται ο τρόπος με τον οποίο ο καταναλωτής επηρεάζεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στη συνέχεια, γίνεται σύντομη αναφορά στα κυριότερα από αυτά. Στο τέλος του κεφαλαίου, παρατίθενται τα ερευνητικά ερωτήματα βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η ποσοτική έρευνα.Στο τρίτο κεφάλαιο, αναπτύσσεται η «Μεθοδολογία» της διεξαχθείσας ποσοτικής έρευνας. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται παρουσίαση της μεθόδου συλλογής των δεδομένων και περιγραφή του ερευνητικού εργαλείου που δημιουργήθηκε για τους σκοπούς της έρευνας. Επίσης, παρέχονται πληροφορίες σχετικά με το δείγμα και την τεχνική δειγματοληψίας και τέλος, παρουσιάζονται οι μέθοδοι ανάλυσης των δεδομένων και εξαγωγής των αποτελεσμάτων της έρευνας.Στο τέταρτο κεφάλαιο, πραγματοποιείται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν έπειτα από την στατιστική ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιώντας τα εργαλεία της Περιγραφικής και Επαγωγικής ανάλυσης.Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας, παρατίθενται τα συμπεράσματα της ποσοτικής έρευνας, οι περιορισμοί αυτής και οι προτάσεις για μια πιθανή μελλοντική έρευνα πάνω στο αντικείμενο από άλλους ερευνητές.Η εργασία ολοκληρώνεται με την προσάρτηση σε αυτή, ως Παράρτημα, του ερωτηματολογίου που χρησιμοποιήθηκε και με την βιβλιογραφική αναφορά.Τεκμήριο Βιωσιμότητα και ανάπτυξη επιχειρήσεων εστίασης franchise υπό τη παρούσα οικονομική συγκυρία(01-03-2023) Ζάχου, Τζένη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΣτην Ελλάδα ο κλάδος της εστίασης αδιαμφισβήτητα αποτελεί ένα τομέα που αποφέρει ετησίως αρκετά έσοδα στο κράτος. Ωστόσο, η οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων εστίασης (μικρών και μεγάλων) καθώς και η μετέπειτα ανάπτυξή τους κρίνεται αναγκαία ώστε να διατηρηθεί ο κλάδος σε υψηλά επίπεδα επιβίωσης. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται αρχικά η στρατηγική που πρέπει να λαμβάνεται από τις επιχειρήσεις του κλάδου, ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα που πρέπει να μελετώνται για τη βιωσιμότητα και τέλος εξετάζεται εάν η στρατηγική ανάπτυξης μέσω Franchise (δικαιόχρησης) αποτελεί την αποτελεσματικότερη μέθοδο ώστε να εξασφαλίσει την βιωσιμότητα και την ανάπτυξη μιας επιχείρησης επισιτισμού. Θα εξεταστεί τόσο από την πλευρά του Franchisee (δικαιοπάροχος) κατά πόσο συμφέρουσα είναι η επιλογή ανάπτυξης σε ένα τέτοιο επιχειρηματικό αλλά και από την πλευρά του Franchisor (δικαιοδόχος) η επιλογή ανάπτυξης μέσω συστήματος δικαιόχρησης. Ο θεσμός του Franchise έχει αναπτυχθεί αρκετά τα τελευταία χρόνια , ειδικότερα στον κλάδο της εστίασης αλλά και σε κλάδους όπως η λιανική και το εμπόριο. Παρά το γεγονός ότι παρουσιάζει προβλήματα στην εφαρμογή του ειδικότερα όσον αφορά τις σχέσεις των δύο μερών (Franchisor-Franchisee), αποτελεί ένα δομημένο επιχειρηματικό μοντέλο ανάπτυξης. Για την ανάλυση στρατηγικών αποφάσεων και οικονομικών μεγεθών θα μελετηθεί και αναλυθεί η Αμερικανική εταιρεία casual dining T.G.I Friday’s με παρουσία 25 ετών στην Eλλάδα ως master Franchisee. Στα πλαίσια άντλησης πληροφοριών πραγματοποιήθηκε συνέντευξη με ερωτήσεις ανοικτού τύπου με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.Τεκμήριο Παραδοσιακά και εναλλακτικά μοντέλα προσέλκυσης εργαζομένων στον κλάδο της εμπορικής ναυτιλίας(01-03-2023) Βουκελάτος, Παναγιώτης; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ιωαννίδης, ΑντώνιοςΟι έννοιες όπως η «ψηφιοποίηση» και ο «ψηφιακός μετασχηματισμός» συγκαταλέγονται επί του παρόντος στις πιο προβεβλημένες έννοιες, σε επίπεδο επιστημονικής βιβλιογραφίας. Πολλοί συγγραφείς, έχουν αναφέρει ότι στο σημερινό ανταγωνιστικό περιβάλλον, είναι απαραίτητο για τους οργανισμούς να ανακαλύψουν στρατηγικές, μεθόδους και τεχνικές για να είναι πιο αποδοτικές και αποτελεσματικές στις διαδικασίες αξιοποίησης των πόρων τους, ώστε να βελτιώσουν τη συνολική ανταγωνιστικότητά τους και την απόδοσή τους. Η ανάπτυξη νέων ψηφιακών τεχνολογιών έχει δημιουργήσει μια νέα μορφή πρόσληψης (e-recruitment) που συνεπάγεται προοδευτικές και σημαντικές αλλαγές με σε σχέση με τις διαδικασίες της παραδοσιακής πρόσληψης. Οι ερευνητικοί στόχοι της παρούσας εργασίας ήταν η αναγνώριση των αναγκών του κλάδου της ναυτιλίας σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, η κατανόηση των δυσκολιών σε επίπεδο προσέλκυσης, η κριτική σύγκριση των παραδοσιακών και ψηφιακών μεθόδων προσέλκυσης και η παροχή χρήσιμων και εναλλακτικών προτάσεων. Για το σκοπό αυτό υιοθετήθηκε η ποιοτική μέθοδος που δίνει δυνατότητες εμβάθυνσης και κατανόησης συγκεκριμένων πλαισίων αναφοράς.Τεκμήριο Δράσεις ΕΚΕ, ως πυλώνας εταιρικής στρατηγικής διακυβέρνησης, για βιώσιμη ανάπτυξη(01-03-2024) Βλάχου, Ελίνα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Δεληγιάννη, Ιωάννα; Παπαλεξανδρής, Αλέξανδρος; Σαλαβού, ΕλένηΟι έννοιες της εταιρικής διακυβέρνησης, της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και της βιώσιμης ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις τη σύγχρονη εποχή είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Η εταιρική διακυβέρνηση σχετίζεται με τους τρόπους που πραγματοποιείται η χρηματοδότηση ώστε οι επενδυτές να διαθέτουν τα κατάλληλα κεφάλαια, εξασφαλίζοντας μία ανταποδοτική αμοιβή από τις επενδύσεις. Οι επιχειρήσεις για να προσελκύουν επενδυτές και πελάτες πρέπει να ακολουθούν κανόνες και να παρουσιάζουν διαφάνεια ως προς την οικονομική τους διαχείριση. Από την άλλη η Εταιρική διακυβέρνηση είναι μία έννοια η οποία αφενός υποχρεώνει τις επιχειρήσεις να διατηρούν ισορροπημένη τη σχέση κέρδους και υγιούς ανάπτυξης με υπεύθυνη στάση προς τα ενδιαφερόμενα μέρη. Οι κύριοι στόχοι της βιώσιμης ανάπτυξης εδράζονται στο τρίπτυχο ισόρροπης ανάπτυξης των αξόνων οικονομία-κοινωνία-περιβάλλον με τελικό σκοπό την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου.Για τον λόγο αυτό κρίνεται απαραίτητο να αναλυθεί πως αυτές σχετίζονται μεταξύ τους, ιδιαίτερα στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάλυση των δράσεων ΕΚΕ με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη, ως τμήμα της εταιρικής στρατηγικής διακυβέρνησης των επιχειρήσεων, και ο τρόπος που βρίσκουν εφαρμογή στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον.Τα συμπεράσματα από την ανάλυση είναι ιδιαίτερα σημαντικά. H εταιρική διακυβέρνηση συνδυάζεται με την εταιρική κοινωνική ευθύνη και σχετίζεται με ένα ευρύ φάσμα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ιδιαίτερα με τις δράσεις ΕΚΕ που αφορούν το περιβάλλον και την βιώσιμη ανάπτυξη. Παρά όμως την ανάπτυξη του αντίστοιχου νομοθετικού πλαισίου στην Ελλάδα, παρατηρείται ότι αντίστοιχες δράσεις υλοποιούνται κατά κύριο λόγο από μεγάλες επιχειρήσεις, ενώ οι μικρομεσαίες που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά την εθνικής οικονομίας, απουσιάζουν από την εφαρμογή τέτοιων πολιτικών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υστερεί η χώρα από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και να απαιτείται σημαντικά βήματα να γίνουν στο πεδίο αυτό στο άμεσο μέλλον, ώστε να επιτευχθούν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα ισόρροπης ανάπτυξης οικονομίας-κοινωνίας-περιβάλλοντος.Τεκμήριο Διερεύνηση μεθόδων εκτίμησης κόστους και αναγνώρισης σημαντικότερων παραγόντων υπέρβασης κόστους έργων βιομηχανικού τομέα(01-03-2024) Συμεωνίδης, Χαράλαμπος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ήντουνας, Kωνσταντίνος; Σιώμκος, Γεώργιος; Κηρυττόπουλος, ΚωνσταντίνοςΚόστος, χρόνος και ποιότητα ή αλλιώς o τριπλός περιορισμός των έργων (triple constraint) αποτελεί βασική έννοια στο χώρο της διεύθυνσης έργων και περιγράφει τις κύριες παραμέτρους που πρέπει να ικανοποιούνται για την επιτυχή ολοκλήρωση ενός έργου. Η διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στην περιγραφή των μεθόδων για την εκτίμηση του κόστους και του προϋπολογισμού αλλά και στην ανάδειξη των προκλήσεων που τίθενται κατά τη διάρκεια των έργων του βιομηχανικού και κατασκευαστικού τομέα. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η ανάδειξη των παραγόντων οι οποίοι μπορούν να οδηγήσουν σε υπερβάσεις κόστους σε σχέση με το προϋπολογισμένο κόστος και τρόπους για τον περιορισμό και την αντιμετώπισή τους.Τεκμήριο Investment evaluation and assessment in energy transition projects and financial statement analysis in London Stock Exchange (LSE) listed energy companies(01-03-2024) Μιχαλάκης, Λουκάς; Michalakis, Loukas; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Karatzimas, Sotirios; Papadaki, Afroditi; Doukakis, LeonidasΗ μεταπτυχιακή διπλωματική με τίτλο "Αξιολόγηση επενδύσεων σε έργα ενεργειακής μετάβασης και ανάλυση οικονομικών καταστάσεων εισηγμένων εταιριών του ενεργειακού τομέα στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου (LSE)" επιχειρεί μια πολυδιάστατη έρευνα του τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από οικονομική, τεχνική και ενεργειακής αγοράς οπτική. Ξεκινά με μια εξέταση της παγκόσμιας αγοράς ενέργειας, επισημαίνοντας τη μετάβαση προς την ανανεώσιμη ενέργεια, που κινείται από στόχους περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και αλλαγές στα ρυθμιστικά πλαίσια, και στη συνέχεια ειδικεύεται στην επισκόπηση της Ελλάδας. Αυτό το κεφάλαιο προετοιμάζει το έδαφος για την κατανόηση των πολυπλοκοτήτων και της δυναμικής της αγοράς ενέργειας, περιλαμβανομένων των προκλήσεων και των ευκαιριών που παρουσιάζουν οι τεχνολογίες ΑΠΕ.Τα επόμενα κεφάλαια εμβαθύνουν στην οικονομική βιωσιμότητα των ΑΠΕ, όπως η ηλιακή, η αιολική και η βιομάζα, χρησιμοποιώντας αυστηρές τεχνικές οικονομικής ανάλυσης για την αξιολόγηση της κερδοφορίας και της βιωσιμότητάς τους. Μέσω του υπολογισμού βασικών δεικτών όπως ο Εσωτερικός Βαθμός Απόδοσης (IRR), ο Λόγος Κάλυψης Υπηρεσίας Χρέους (DSCR) και η Καθαρή Παρούσα Αξία (NPV), η διπλωματική παρέχει μια αναλυτική αξιολόγηση αυτών των τεχνολογιών σε επίπεδο κέρδους και ζημιών. Αυτή η ανάλυση όχι μόνο τονίζει τη δυνατότητα για κερδοφόρα επένδυση στις ΑΠΕ αλλά επίσης τη σημασία της αξιολόγησης και άλλων σημείων όπως τα διάφορα ρίσκα.Παράλληλα, η διπλωματική παρουσιάζει μια λεπτομερή εξέταση των Κύριων Δεικτών Απόδοσης (KPIs) για εταιρείες του ενεργειακού τομέα που είναι εισηγμένες στο LSE.Αυτό το μέρος αξιολογεί την οικονομική υγεία και τη λειτουργική απόδοση αυτών των εταιρειών, εντοπίζοντας τάσεις που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τις αποφάσεις επένδυσης. Η ανάλυση σε KPI λειτουργεί ως ένα κρίσιμο εργαλείο για τους επενδυτές και τους ενδιαφερόμενους φορείς να μελετήσουν τις πολυπλοκότητες της αγοράς ενέργειας, ειδικά στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης.Συμπερασματικά, η διπλωματική γεφυρώνει το χάσμα μεταξύ της θεωρητικής γνώσης και των πρακτικών σκέψεων επένδυσης στον τομέα των ΑΠΕ. Δεν αξιολογεί μόνο την οικονομική ελκυστικότητα των έργων ανανεώσιμης ενέργειας αλλά παρέχει επίσης ένα στρατηγικό πλαίσιο για την ανάλυση της απόδοσης των ενεργειακών εταιρειών σε μια μεταβαλλόμενη αγορά.Τεκμήριο Μια διερευνητική μελέτη του ρόλου των προτάσεων πώλησης αναφορικά με τη δημιουργία σχέσεων πιστότητας σε βιομηχανική αγορά(01-04-2019) Παύλος, Γεώργιος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Δημητριάδης, Σέργιος; Λιονάκης, ΚωνσταντίνοςΣκοπός της παρούσης διερευνητικής μελέτης είναι να αναδείξει πόσο σημαντικό είναι για τις σύγχρονες επιχειρήσεις να διατηρούν κάποιο μοντέλο Customer Relationship Management. Η προσπάθεια αυτή γίνεται με διττό τρόπο. Αρχικά μέσα από την θεωρητική προσέγγιση των εννοιών που σχετίζονται με το Relationship Marketing, ενώ στη συνέχεια με την διενέργεια ποσοτικής έρευνας ώστε να ανιχνευτεί ο βαθμός σημαντικότητας των παραγόντων, που κατά τους ερωτώμενους, δημιουργούν προϋποθέσεις Δέσμευσης και Εμπιστοσύνης προς το πρόσωπο του επιλεγόμενου συνεργάτη. Στόχος της παρούσας διερευνητική μελέτης, είναι να προσδιοριστούν εκείνοι οι παράγοντες που θεωρούνται, οι σημαντικότεροι από πλευράς των διακινητών αλκοολούχων ποτών για την επιλογή εμπορικού συνεργάτη. Παράλληλα θα γίνει μέτρηση του βαθμού σημαντικότητας, που κρίνουν οι ίδιοι, πως έχει κάθε τέτοιος παράγοντας. Τέλος βάσει των ευρημάτων, θα γίνει αξιολόγηση του βαθμού Ικανοποίησης, που χαρακτηρίζει τις επιχειρήσεις που συνθέτουν τον κλάδο των διακινητών αλκοολούχων ποτών.Η παρούσα μελέτη θεωρείται ότι θα βοηθήσει αρκετά τις επιχειρήσεις, να ανιχνεύσουν ποια είναι εκείνα τα στοιχεία στα οποία θα πρέπει να δώσουν ιδιαιτέρως σημασία, προκειμένου να αποτελούν τον προτιμητέο συνεργάτη στα μάτια των επιχειρήσεων-πελατών τους. Επίσης θα τους προσφέρει βαθύτερη γνώση σχετικά με το πόσο σημαντικό είναι να επενδύουν στην δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες τους, σε στρατηγικό επίπεδο, ώστε να αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.Εκτιμάται ότι τα αποτελέσματα που θα προκύψουν πρόκειται να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν ποια είναι τα στοιχεία που πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα ώστε να διατηρούν τους πελάτες τους ικανοποιημένους. Επιπρόσθετα, ύστερα από την ανάλυση των αποτελεσμάτων θα γίνουν προτάσεις σχετικά με τις κινήσεις που προτείνεται να κάνουν ώστε να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών των βιομηχανικών πελατών τους.Για να επιτευχθούν τόσο ο σκοπός όσο και οι στόχοι της μελέτης, έγινε μια εκτενής προσπάθεια συλλογής δεδομένων και πληροφοριών τόσο από πρωτογενείς όσο και από δευτερογενείς πηγές.Δευτερογενείς Πηγές:Διενεργήθηκε εκτενής βιβλιογραφική και αρθογραφική έρευνα αναφορικά με:1. Το Μάρκετινγκ και τους τρόπους εφαρμογής του στις Βιομηχανικές Αγορές.2. Το Μοντέλο Μάρκετινγκ που ακολουθείται σε αυτές και πως οι σύγχρονες εξελίξεις το μεταβάλλουν.3. Το πώς οι βασικές αρχές του Μάρκετινγκ, μεταβάλλονται από το B2C στο B2B περιβάλλον.4. Την αγοραστική συμπεριφορά των επιχειρήσεων γενικότερα και τα στάδια λήψης αγοραστικών αποφάσεων για βιομηχανικά προϊόντα ειδικότερα.5. Την Ικανοποίηση, την Δέσμευση και την Πιστότητα των πελατών.6. Την μετάβαση από το παραδοσιακό (Mass) Μάρκετινγκ, στο Σχεσιακό Μάρκετινγκ (Relationship) στις βιομηχανικές αγορές.Πρωτογενείς Πηγές:Ύστερα από ποιοτική έρευνα, με στελέχη της αγοράς των αλκοολούχων ποτών και τυχαία επιλεγμένων διακινητών – χονδρεμπόρων, συντάχθηκε ερωτηματολόγιο. Το δείγμα που τελικώς επιλέχθηκε προς εξέταση είναι αντιπροσωπευτικό του κλάδου.Οι απαντήσεις των ερωτηματολογίων κωδικοποιήθηκαν και με την βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή, αναλύθηκαν με την βοήθεια του στατιστικού πακέτου SPSS.Η μελέτη χωρίζεται σε δύο θεματικές ενότητες. Την πρώτη θεματική ενότητα αποτελεί το Κεφάλαιο 2, ενώ την Δεύτερη τα Κεφάλαια 3, 4 και 5.Ποιο συγκεκριμένα, στο Πρώτο Μέρος και ειδικότερα στο 2ο Κεφάλαιο, πραγματοποιείται η βιβλιογραφική και αρθρογραφική προσέγγιση του θέματος που εξετάζεται. Η αναφορά στα στοιχεία αυτά της θεωρίας γίνεται προκειμένου να επιτευχθεί μια ολοκληρωμένη κατανόηση του θέματός μας γενικότερα, ώστε με μεγαλύτερη ευκολία ο αναγνώστης να μπορεί να κατανοήσει την ανάλυση των αποτελεσμάτων της ποσοτικής έρευνας που ακολουθεί.Στο Δεύτερο Μέρος , παρέχονται όλες οι πληροφορίες που είναι σχετικές με την εκπόνηση της έρευνας και την ανάλυσης των αποτελεσμάτων της. Ποιο συγκεκριμένα στο 3ο Κεφάλαιο περιγράφονται αναλυτικά οι ερευνητικοί στόχοι και η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την τελική σύνταξη του ερωτηματολογίου. Στο 4ο Κεφάλαιο παρουσιάζονται, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος της έρευνας. Επιπρόσθετα, ανά κατηγορία ερωτήσεων του ερωτηματολογίου, σχολιάζονται οι απαντήσεις των ερωτώμενων αναφορικά με τις μέσες τιμές και τις τυπικές αποκλίσεις των απαντήσεών τους. Τέλος, στο 5ο Κεφάλαιο ο αναγνώστης διαβάζει, τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις απαντήσεις των ερωτώμενων. Καταγράφονται επίσης προτάσεις προς τις εταιρίες του κλάδου για την διατήρηση-βελτίωση των σχέσεών τους, με τις επιχειρήσεις-πελάτες, από την ματιά του ερευνητή. Τέλος, μπορεί ο αναγνώστης να διακρίνει τον τρόπο που κάποια από τα ευρήματα της έρευνας , επαληθεύουν την θεωρητική προσέγγιση που έχει νωρίτερα διενεργηθεί.Τεκμήριο Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) στην εξατομίκευσή της εμπειρίας του πελάτη στο digital marketing(01-04-2024) Γρηγορακάκης, Σταύρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Μαμάκου, Ξένη; Φραϊδάκη, ΑικατερίνηΠως η τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει την εξατομίκευση της εμπειρίας πελάτη στο Digital Marketing, μελατώντας όλα τα διαφορετικά σημεία επαφής, όπως πελάτης, διαφημιστική, τεχνολογικές πλατφόρμες και επιχείρηση.Τεκμήριο Η ανταπόκριση των καταναλωτών στη διαδικτυακή αγορά των supermarket/παντoπωλείων(01-06-2023) Κουγιά, Ανδριανή-Βασιλική; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σιώμκος, Γεώργιος; Καρδαράς, Δημήτριος; Τσόγκας, Μάρκος-ΜάριοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία λαμβάνει ως στόχο έχει τη διερεύνηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών ως προς τα προϊόντα σούπερ στα διαδικτυακά κανάλια σήμερα. Η εστίαση του ενδιαφέροντος στα προϊόντα super market βασίζεται στο ότι τα προϊόντα αυτά αποτελούν βασική κατηγορία αγαθών που χρειάζεται ένα νοικοκυριό καθημερινά για τη διαβίωση του ανεξάρτητα από τον αριθμό των ατόμων που αποτελείται και την οικονομική του κατάσταση. Για την επίτευξη του στόχου της παρούσας μελέτης και έρευνας, πραγματοποιήθηκε πρωτογενής και δευτερογενής έρευνα. Παρουσιάζονται οι έννοιες του λιανεμπορίου, η αγορά του κλάδου στις μέρες μας, οι τεχνολογικές τάσεις που έχουν εισέλθει στην αγοραστική διαδικασία πλέον και τέλος ερευνάτε με τη χρήση ερωτηματολογίου η ανταπόκριση του αγοραστικού κοινού στα διαδικτυακά καταστήματα ειδών παντοπωλείου/super market. Σκοπός της εργασίας είναι να ερευνήσει τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις της διαδικτυακής αγοράς ενώ τελειώνει τονίζοντας τις αλλαγές στη συμπεριφορά του καταναλωτή κατά την έναρξη της πανδημίας και κατά τη διάρκεια της. Τα αποτελέσματα της παραπάνω έρευνας δείχνουν πως το κοινό επηρεάστηκε από την πανδημία, ξεκινώντας πια ενεργά τις διαδικτυακές αγορές στα είδη super market και πως η μελλοντική τους συμπεριφορά είναι θετική σε αυξανόμενη χρήση αυτού του είδους τις αγορές. Επιπλέον, βασικό συμπέρασμα για την αλλαγή από το φυσικό κατάστημα στο διαδικτυακό ,αποτελεί η συνεχώς εξελισσόμενη αγορά των super market με νέα τεχνολογικά μέσα και η ευχρηστία της ιστοσελίδας που κάνει πιο εύκολη την διαδικασία για τους καταναλωτές. Από την άλλη, το αγοραστικό κοινό έχει περιορίσει το φόβο του για τις διαδικτυακές αλλαγές και την έλλειψη εμπιστοσύνης του προς τις επιχειρήσεις που τις προωθούν. Τέλος, η πλειοψηφία του δείγματος των καταναλωτών συμφώνησαν με το γεγονός πως η διαδικτυακή αγορά τροφίμων θα μπορούσε να τους διευκολύνει στην καθημερινότητά τους.Τεκμήριο Ψυχολογικό συμβόλαιο: συμπεριφορά στο εργασιακό περιβάλλον και διατήρηση στελεχιακού δυναμικού(01-07-2019) Φάμελος, Χρήστος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Παπαδάκης, Βασίλειος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Μανωλόπουλος, ΔημήτριοςΗ παρούσα εργασία ασχολήθηκε με την έννοια του Ψυχολογικού Συμβολαίου στον εργασιακό χώρο, καθώς από την αντιληπτή παραβίασή του υποστηρίζεται ότι απορρέουν πολύ σημαντικές, αρνητικές επιπτώσεις για τους οργανισμούς. Παρόλο που η έννοια του ψυχολογικού συμβολαίου δεν έχει ρίζες στο επιστημονικό πεδίο του HRM (Διαχείριση Ανθρώπινων Πόρων-Human Resource Management), έχει καταστεί ένα πολύ χρήσιμο αναλυτικό-εννοιολογικό εργαλείο που έχει συμβάλλει στην εξάπλωση του HRM, ενώ χρησιμοποιείται για την κατανόηση των σχέσεων των εργαζόμενων με τους εργοδότες τους. Καθώς οι ανθρώπινοι πόροι θεωρούνται το πιο πολύτιμο στοιχείο κάθε σύγχρονου οργανισμού, υφίσταται έντονο ερευνητικό ενδιαφέρον για την έννοια του ψυχολογικού συμβολαίου (ΨΣ), στην προσπάθεια εντοπισμού των σημαντικών παραγόντων επιρροής της εργασιακής δέσμευσης και της παρακίνησης. Επιπρόσθετα θεωρείται μια πολύ δύσκολη στην κατανόηση έννοια καθώς αφορά σιωπηρές, υποκειμενικές αντιλήψεις-πεποιθήσεις σε σχέση με τη φύση και τις συνθήκες της ανταλλακτικής σχέσης του εργαζόμενου και του οργανισμού. Ο ερευνητικός στόχος υπήρξε η διερεύνηση της επίδρασης του ΨΣ στην εργασιακή ικανοποίηση, τη δέσμευση και την πρόθεση διατήρησης της θέσης εργασίας, ενώ διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα, και καταδείχθηκαν ορισμένα ενδιαφέροντα συμπεράσματα.Τεκμήριο Journey mapping in tourism for people with mobility impairments(01-09-2019) Σπανού, Ανθή; Spanou, Anthi; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Ψιλούτσικου, Μαρίνα; Σιώμκος, ΓεώργιοςΗ μεταπτυχιακή εργασία διερευνά την χαρτογράφηση της τουριστικής εμπειρίας ατόμων με κινητικές δυσκολίες. Εξετάζονται τα κίνητρα και τα εμπόδια που βιώνουν τα άτομα με κινητικές δυσκολίες στον τουρισμό. Η χαρτογράφηση με την σειρά του δείχνει πως πρέπει να δομηθεί το σύστημα ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των ατόμων με κινητικές δυσκολίες.Η μελέτη διερευνά κυρίως την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό. Αναλύονται πλήρως οι κύριοι παράγοντες που παρακινούν τους ανθρώπους με και χωρίς αναπηρίες για την επιλογή ενός τουριστικού προορισμού. Για την ανάλυση των παραπάνω η έρευνα στηρίχτηκε σε σύγχρονη βιβλιογραφική ανασκόπηση, συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια καθώς και στη θεωρία της διαδικασίας λήψης αποφάσεων (AHP).Εξετάζεται το προφίλ των ατόμων με αναπηρίες (persona) ενώ για την διερεύνηση των εμποδίων που αντιμετωπίζουν τα συγκεκριμένα άτομα, εξετάστηκαν από την ποσοτική έρευνα (ANOVA, T-test, Chi_Square,Linear Regression, Factor & Cluster Analysis). Στην εργασία προτείνονται στοχευμένες διαφημίσεις βάσει των αποτελεσμάτων του SPSS για άτομα με κινητικές δυσκολίες (προώθηση τουριστικών υπηρεσιών)..Επιπλέον αποτυπώνεται η αξιολόγηση της προσβασιμότητας σε μουσεία, διαμονή, συγκοινωνίες, δραστηριότητες αναψυχής και εξυπηρέτηση.Τα αποτελέσματα της έρευνας αποτυπώνουν τα χαρακτηριστικά εκείνων που είναι λίγο ή πολύ πρόθυμοι να προτείνουν έναν τουριστικό προορισμό. Επίσης έγινε τμηματοποίηση των ατόμων σε αυτούς [που αναζητούν την χαλάρωση στις διακοπές τους και σε αυτούς που ενδιαφέρονται για διερεύνηση νέων δεξιοτήτων. Τέλος, προτείνονται οχτώ εξισώσεις (με μικρό βαθμό ερμηνείας) που βασίζονται στο εκπαιδευτικό επίπεδο των ατόμων με προβλήματα κινητικότητας και στην εκτίμηση τόσο της προσβασιμότητας των διαφόρων εγκαταστάσεων όσο και στην αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ως προς την αποτύπωση των ιδανικών τουριστικών προορισμών οι ερωτώμενοι υποστήριξαν ότι η Αγγλία, η Γερμανία, Ιταλία κ.α προσφέρονται για προσβάσιμο τουρισμό. Ωστόσο, από την Ελλάδα φάνηκε ότι η Κρήτη έρχεται πρώτη στην προτίμηση των Ελλήνων ταξιδιωτών με κινητικά προβλήματα.Τεκμήριο Μόδα και βιώσιμες επιλογές: μια ερευνητική μελέτη της αγοραστικής συμπεριφοράς των καταναλωτών(01-09-2022) Αρβανιτάκη, Αναστασία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Λιονάκης, ΚωνσταντίνοςΗ συγκεκριμένη μελέτη πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του μεταπτυχιακού προγράμματος MBA FULL-TIME του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, με θέμα την μελέτη της συμπεριφοράς των καταναλωτών ως προς τη «βιώσιμη μόδα». Εκτός από τη συμπεριφορά των καταναλωτών η οποία ερευνήθηκε με τη δημιουργία ενός ερωτηματολογίου 35 ερωτήσεων σε δείγμα 162 ατόμων, ερευνήθηκε και η αντιμετώπιση των εταιρειών με είδη μόδας του ζητήματος της «βιώσιμης μόδας».Τεκμήριο Καινοτομίες στις τηλεπικοινωνίες(01-11-2004) Βενάρδος, Μανώλης; Σοφράς, Χρήστος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής; Σπανός, ΙωάννηςΔιπλωματική εργασία - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (Executive MBA)Τεκμήριο O ρόλος της εμπειρίας του πελάτη στη διαχείριση κρίσεων στον τουρισμό(01-11-2023) Νικολάου, Ελισάβετ; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Καρδαράς, Δημήτριος; Ιωαννίδης, Αντώνιος; Σιώμκος, ΓεώργιοςΤο αντικείμενο της εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης της εμπειρίας του πελάτη στη διαχείριση κρίσεων στον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας. Επίσης, η διερεύνηση της καλύτερης επικοινωνιακής απάντησης μίας επιχείρησης την περίοδο μίας κρίσης, ανάμεσα στην απολογία, στην ελαχιστοποίηση της ευθύνης και στην άρνηση. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται συνολικά από 213 άτομα, κατοίκων της Ελλάδας. Η επιλογή του δείγματος έγινε με τυχαία δειγματοληψία και το εργαλείο της έρευνας ήταν το δομημένο ερωτηματολόγιο. Για τη συγκεκριμένη έρευνα εφαρμόστηκαν συνολικά έξι ερωτηματολόγια, τα οποία εμπεριείχαν όλους τους πιθανούς συνδυασμούς της εμπειρίας του πελάτη και της απάντησης του ξενοδοχείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας, επιβεβαίωσαν τη σχέση μεταξύ της εμπειρίας του πελάτη και της διαχείρισης κρίσεων. Πιο συγκεκριμένα, συμπέραναν, ότι η θετική εμπειρία επηρεάζει πιο θετικά τις μεταβλητές της αξιοπιστίας της απάντησης της επιχείρησης, της αξιοπιστίας της επιχείρησης, της στάσης, της φήμης, των προθέσεων επανεπίσκεψης των πελατών και της προώθησης τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε περίοδο μίας κρίσης. Επιπλέον, αποδείχτηκε, ότι η καλύτερη επικοινωνιακή διαχείριση μίας κρίσης είναι η απολογία, ενώ η λιγότερο αποδοτική μέθοδος είναι η άρνηση.Τεκμήριο Η στάση των καταναλωτών απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας(01-11-2023) Στρατουδάκη, Ιωάννα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Αργουσλίδης, Παρασκευάς; Σκαρμέας, Διονύσιος; Μπάλτας, ΓεώργιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών MBA με κατεύθυνση Marketing του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Βασικός ερευνητικός σκοπός της αποτέλεσε η μελέτη της στάσης των καταναλωτών απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κι ο εντοπισμός βαθύτερων αλληλοσχετίσεων. Για τις ανάγκες της διπλωματικής εργασίας πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα μέσω δομημένου ερωτηματολογίου. Τα ερωτηματολόγια συλλέχθηκαν από τη συγγραφέα κατά το διάστημα 01/04/2023 έως 30/06/2023 σε κατοίκους της Ελλάδας. Το οριστικό δείγμα που συγκεντρώθηκε απαρτίζεται από 250 άτομα. Τα πρώτα τρία κεφάλαια επικεντρώνονται στην παράθεση στοιχείων γύρω από την ιδιωτική ετικέτα. Επιπλέον, παρατίθεται η βιβλιογραφική επισκόπηση. Το τέταρτο κεφάλαιο περιγράφει την ερευνητική μεθοδολογία που ακολουθήθηκε, ενώ τα κεφάλαια πέντε και έξι παρουσιάζουν και ερμηνεύουν τα αποτελέσματα της ανάλυσης των δεδομένων μέσα από πίνακες και διαγράμματα έπειτα από στατιστικές αναλύσεις στο πρόγραμμα SPSS και Excel, καταλήγοντας σε βασικά συμπεράσματα. Τέλος, στο έβδομο κεφάλαιο επισημαίνονται οι κυριότεροι περιορισμοί που χαρακτηρίζουν τη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία, ενώ ταυτόχρονα αποτυπώνονται ορισμένες προτάσεις περαιτέρω διάνθισής της. Ταυτόχρονα, επισημαίνονται οι διοικητικές συνέπειες για τους μάνατζερς που πηγάζουν από τη μελέτη.Τεκμήριο Customer experience in services: investigating the ICT potential by utilizing Fuzzy Logic(01-11-2024) Σιώμκος, Ιωάννης; Siomkos, Ioannis; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Ioannidis, Antonios; Spilioti, Stiliani; Kardaras, DimitriosΟ κύριος στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει τη χρήση της ασαφούς λογικής στην αξιολόγηση των υποδομών των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) όσον αφορά τη συμβολή τους στην εμπειρία του πελάτη στις υπηρεσίες. Η παρούσα εργασία αναγνωρίζει τους τύπους τεχνολογιών και τις εξελίξεις που ήδη χρησιμοποιούνται ή θα αναπτυχθούν στο μέλλον. Επιπλέον, λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες των επιχειρήσεων, οι οποίες αναπαριστώνται ως μια αφαίρεση για τον προσδιορισμό των απαιτήσεων των ΤΠΕ. Οι ΤΠΕ περιλαμβάνουν διαδικασίες που υλοποιούνται με τη χρήση τεχνολογιών και μηχανισμών που μετατρέπουν τα δεδομένα σε πολύτιμες πληροφορίες και γνώση. Η πλειονότητα των επιχειρήσεων επενδύει ευρέως σε εφαρμογές ΤΠΕ. Συγκεκριμένα, οι εφαρμογές που επικεντρώνονται στον πελάτη αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα καθώς στοχεύουν στη βελτίωση της ικανοποίησης του πελάτη.Στην παρούσα μελέτη πραγματοποιείται ένα ερωτηματολόγιο που απευθύνεται σε Διευθυντές συστημάτων και υποδομών ΤΠΕ. Τα δεδομένα που συλλέγονται από τα ερωτηματολόγια αναλύονται για να δημιουργηθεί το μοντέλο ασαφούς λογικής και να εξαχθούν τα συμπεράσματα της διπλωματικής εργασίας.Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι υπάρχει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών ΤΠΕ που χρησιμοποιούνται αυτή τη στιγμή από μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει περιθώριο για βελτίωση. Η παρούσα μελέτη διερευνά τις δυνατότητες των τεχνολογιών ΤΠΕ για την ενίσχυση της εμπειρίας του πελάτη στις υπηρεσίες. Προτείνει ότι οι επιχειρήσεις στον τομέα των υπηρεσιών θα πρέπει να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες τεχνολογιών όπως η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI), η Επαυξημένη και Εικονική Πραγματικότητα (AR/VR) και τα Ψηφιακά Δίδυμα και να αναπτύξουν καινοτόμες εφαρμογές κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του πελάτη, ξεκινώντας από τη σύλληψη της υπηρεσίας έως την υλοποίηση και την παροχή της.Αυτή η ερευνητική μελέτη προτείνει τη χρήση νέων συστημάτων και υποδομών ΤΠΕ το συντομότερο δυνατό, ώστε να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια σχέση μεταξύ επιχειρήσεων και πελατών με στόχο την προώθηση της συνεργασίας και της κατανόησής τους, δημιουργώντας έτσι ευκαιρίες προσανατολισμένες στην εμπειρία του πελάτη. Αυτή η μελέτη μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως η αρχική μελέτη μιας σειράς παρόμοιων ερευνών που εστιάζουν στις χρήσεις των ΤΠΕ τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το προκύπτον μοντέλο ασαφούς λογικής μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε άλλες περιπτώσεις αξιολόγησης συστημάτων ΤΠΕ σε διάφορους επιχειρηματικούς τομείς.Τεκμήριο Οικογενειακές επιχειρήσεις: η μετάβαση στους διαδόχους(01-11-2024) Λογιώτη, Δήμητρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Σιώμκος, Γεώργιος; Καρδαράς, Δημήτριος; Κουρέτας, ΓεώργιοςΑντικείμενο της παρούσας εργασίας αποτελεί η μελέτη του ζητήματος της διαδοχής στο πλαίσιο των οικογενειακών επιχειρήσεων. Στο θεωρητικό μέρος της εργασίας παρουσιάζεται αρχικά η έννοια της επιχείρησης και τα είδη επιχειρήσεων. Στη συνέχεια, γίνεται αναφορά στην επιχειρηματικότητα και στην οικογενειακή επιχειρηματικότητα. Ακολουθεί η βιβλιογραφική ανασκόπηση αναφορικά με τη διαδικασία μετάβασης στους διαδόχους, εστιάζοντας στα εμπόδια, τις στρατηγικές και τους παράγοντες επιτυχίας. Το πρόβλημα της διαδοχής φαίνεται πως είναι ίσως το σημαντικότερο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι οικογενειακές επιχειρήσεις σήμερα στην Ελλάδα. Συνάμα, ο σχεδιασμός της διαδοχής είναι ίσως ο πιο παραμελημένος τομέας μελέτης μεταξύ των ερευνητών στο πεδίο των οικογενειακών επιχειρήσεων.Έχοντας ως άξονα όλα τα παραπάνω, στόχος της παρούσας μελέτης ήταν να εξεταστεί το ζήτημα της διαδοχής στη σημερινή οικογενειακή επιχείρηση. Στην παρούσα ερευνητική διαδικασία εφαρμόστηκε η ποιοτική μέθοδος έρευνας, όπου συμμετείχαν δέκα οικογενειακές επιχειρήσεις. Αυτές επιλέχθηκαν σε πρώτη φάση με σκόπιμη δειγματοληψία ή αλλιώς δειγματοληψία ευκολίας και έπειτα με τη μέθοδο της δειγματοληψίας χιονοστιβάδας. Συγκεκριμένα, οι τέσσερις επιλέχθηκαν με την σκόπιμη δειγματοληψία και οι επόμενες έξι επιλέχθηκαν με τη δειγματοληψία χιονοστιβάδας. Οι μισές οικογενειακές επιχειρήσεις (5 από τις 10) είναι ατομικές επιχειρήσεις.Ως ερευνητικό εργαλείο στην παρούσα ερευνητική διαδικασία επιλέχθηκε η εις βάθος συνέντευξη, που ήταν ημιδομημένη και αποτελούνταν από τρία μέρη. Το πρώτο μέρος περιείχε ερωτήσεις αναφορικά με το θέμα της διαδοχής, το δεύτερο μέρος περιείχε ερωτήσεις για τα δημογραφικά στοιχεία του επιχειρηματία – συμμετέχοντα στην έρευνα και το τρίτο μέρος περιείχε ερωτήσεις για την οικογενειακή επιχείρηση. Για τη συλλογή των δεδομένων, οι ερωτήσεις της συνέντευξης μοιράστηκαν ηλεκτρονικά, μέσω email. Η διαδικασία διήρκησε από 25/8/2023 έως 31/12/2023. Από την ανάλυση φάνηκε πως το ζήτημα της διαδοχής στην επόμενη γενιά είναι σημαντικό για την οικογενειακή επιχείρηση. Η παιδεία φάνηκε να είναι το σημαντικότερο εφόδιο που πρέπει να έχει η επόμενη γενιά για μια επιτυχή μετάβαση. Οι πιο βασικοί παράγοντες για μια επιτυχημένη διαδοχή είναι η έναρξη της διαδικασίας διαδοχής από νωρίς καθώς και τόσο η ισότιμη όσο και η δίκαιη αντιμετώπιση των μελών της οικογένειας. Αναμφισβήτητα, είναι σημαντικό να μην υπάρχει εμπλοκή της οικογένειας στη διακυβέρνηση και στη διοίκηση της επιχείρησης σε ότι αφορά τη διαδικασία της διαδοχής, ενώ αναγκαιότητα αποτελούν οι σαφείς κανόνες διακυβέρνησης. Η ανάλυση έδειξε πως υφίστανται σημαντικά εμπόδια και προκλήσεις αναφορικά με το ζήτημα της διαδοχής των οικογενειακών επιχειρήσεων σήμερα, που δύναται να αντιμετωπισθούν μέσα από ένα άρτια δομημένο πλάνο διαδοχής, κατάλληλη κατάρτιση και εκπαίδευση στους διαδόχους, ουσιαστική επικοινωνία στα εμπλεκόμενα μέρη και εστίαση στις ανάγκες του πελάτη. Η εμπιστοσύνη του πελάτη αποτελεί σημαντικό παράγοντα διατήρησης της πελατείας από γενιά σε γενιά στη σημερινή οικογενειακή επιχείρηση και η διασφάλιση της εμπιστοσύνης αυτής είναι υψίστης σημασίας.