Μεταπτυχιακές Εργασίες
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/51
Περιήγηση
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές Εργασίες ανά Ημερομηνία έκδοσης
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 762
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Πρακτική άσκηση στην εταιρεία VODAFONE ΠΑΝΑΦΟΝ Α.Ε.Ε.Τ. του Ομίλου VODAFONE(01-02-2019) Ξαγοράρη, Αναστασία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Μούρτος, Ιωάννης; Ζαχαριάδης, Εμμανουήλ; Λεκάκος, ΓεώργιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφει την πρακτική άσκηση στην εταιρεία τηλεπικοινωνιών Vodafone Παναφον Α.Ε.Ε.Τ. Παράλληλα, συνδυάζει τα κύρια επιστημονικά αντικείμενα συναφή με την Πρακτική Άσκηση, καθώς και επισκόπηση και ανάλυση της αντίστοιχης ακαδημαϊκής βιβλιογραφίας. Τέλος, περιλαμβάνει την γνώση, εμπειρίες και δεξιότητες που αποκτήθηκαν κατά τη φοίτηση στο πρόγραμμα σπουδών MSc στη Διοικητική Επιστήμη και Τεχνολογία και πώς αυτές βρήκαν πρακτική εφαρμογή στο χώρο της εργασίας.Τεκμήριο Επιχειρησιακές προβλέψεις ζήτησης: μελέτη περίπτωσης Ανατολή Μπαχαρικά Α.Β.Ε.Ε.(01-02-2023) Ματεντζόγλου, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Κορφιάτης, Νικόλαος; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Λεκάκος, ΓεώργιοςΤα τελευταία χρόνια μια συγκεκριμένη απάντηση εμφανίζεται όλο και πιο συχνά σε διαφορετικές θεμελιώδεις επιχειρησιακές ερωτήσεις. Πρόβλεψη ζήτησης. Πολλές επιχειρήσεις ανακαλύπτουν ότι οι απαρχαιωμένες διαδικασίες demand planning που ακολουθούν είναι πλέον ανεπαρκείς λόγω της σημερινής αστάθειας της αγοράς. Η χρήση της διαίσθησης για τον καθορισμό της μελλοντικής ζήτησης δεν είναι πλέον επαρκής καθώς οι τάσεις και η εποχικότητα διαστρεβλώνονται από τις ραγδαίες αλλαγές στο οικονομικό τοπίο. Κλαδικές μελέτες έχουν καταδείξει ότι, κατά μέσο όρο, οι οργανισμοί με ακριβέστερες προβλέψεις ζήτησης και αυξημένες ικανότητες demand planning δρέπουν μια ευρεία γκάμα από οφέλη. Αυτές οι επιχειρήσεις διατηρούν μικρότερο απόθεμα και βραχύτερους κύκλους πληρωμών (cash to cash cycle) ενώ παράλληλα επιτυγχάνουν υψηλότερα EPS, υψηλότερο ROA και βελτιωμένα περιθώρια κέρδους.Με βάση τα παραπάνω η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί, μέσω περιπτωσιολογικής μελέτης (case study), στην εφαρμογή state of the art demand forecasting στην μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση ΑΝΑΤΟΛΗ ΜΠΑΧΑΡΙΚΑ Α.Β.Ε.Ε.. Η πρόβλεψη ζήτησης για χρονικό ορίζοντα 12 μηνών (Ιούλιος 2022 έως και Ιούνιος 2023) πραγματοποιήθηκε με την συνδρομή του λογισμικού SAS Forecast Studio και αφορούσε 25 κωδικούς (SKUs) της εταιρείας Τα τρία κύρια μοντέλα ποσοτικής πρόβλεψης των οποίων έγινε εφαρμογή είναι η Εκθετική Εξομάλυνση, το ARIMA και το UCM. Το θεωρητικό υπόβαθρο των συγκεκριμένων, καθώς και άλλων μεθόδων πρόβλεψης, αναλύεται στο κεφάλαιο της βιβλιογραφικής επισκόπησης. Σχετικά με τα ιστορικά δεδομένα που «τροφοδότησαν» την διαδικασία της πρόβλεψης, αφορούν την ζήτηση 25 συγκεκριμένων κωδικών (SKUs) ανά μήνα για το χρονικό διάστημα Ιανουάριος 2018- Ιούνιος 2022.Εκτός του SAS Forecast Studio έγινε χρήση του SAS Visual Analytics και του SAS Enterprise Guide για την διαχείριση και την οπτικοποίηση των ιστορικών δεδομένων ζήτησης (54 μήνες).Τα αποτελέσματα του μοντέλου πρόβλεψης υπέδειξαν μια ανεπαίσθητη αναμενόμενη αύξηση στην ζήτηση στο σύνολο των 25 κωδικών συγκριτικά με το προηγούμενο αντίστοιχο δωδεκάμηνο η οποία οφείλεται στο business unit του Private Label. Επιπρόσθετα πραγματοποιήθηκε έλεγχος των χρονοσειρών ως προς την εποχικότητα με χρήση του μοντέλου Seasonal Unit Root Test το οποίο φανέρωσε την ύπαρξη seasonality σε 9 εκ των κωδικών της εταιρείας. Τέλος, στο τμήμα της αξιολόγησης πραγματοποιήθηκε ανάλυση σεναρίων προωθητικών ενεργειών, αξιολόγηση της προστιθέμενης αξίας πρόβλεψης (FVA) που προσφέρει το μοντέλο μας και συζητήθηκε η επίδραση μακροοικονομικών παραγόντων, όπως ο πληθωρισμός και τα αυξημένα επιτόκια δανεισμού, στην διαμόρφωση της προβλεπόμενης ζήτησης για την εταιρεία.Τεκμήριο Ψηφιακές Β2Β μάρκετινγκ στρατηγικές: μελέτη περίπτωσης Β. ΚΑΥΚΑΣ Α.Ε.(01-04-2024) Φραγκοπούλου, Αμαλία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Βρεχόπουλος, Αδάμ; Κορφιάτης, Νικόλαος; Φραϊδάκη, ΑικατερίνηΣτο πλαίσιο των συνεχών ψηφιακών εξελίξεων, η παρούσα διπλωματική εργασία υπογραμμίζει την κρίσιμη σημασία των στρατηγικών ψηφιακού marketing, με σκοπό την ενίσχυση των επιχειρηματικών σχέσεων, στον κλάδο B2B. Μέσα από μια αναλυτική μελέτη περίπτωσης της εταιρείας Β. ΚΑΥΚΑΣ Α.Ε., η εργασία αυτή διερευνά πώς η εφαρμογή συγκεκριμένων ψηφιακών πρακτικών και τεχνολογιών συμβάλει στην ενίσχυση των επιχειρήσεων. Επίσης, η διπλωματική αναλύει την εξέλιξη του μάρκετινγκ από τις παραδοσιακές μεθόδους στην ψηφιακή εποχή, τονίζοντας την ανάγκη των επιχειρήσεων για δυναμική προσαρμογή και καινοτομία.Η συγκεκριμένη προσέγγιση συνδυάζει εκτεταμένη βιβλιογραφική έρευνα με ανάλυση πραγματικών δεδομένων της επιχειρηματικής πραγματικότητας στην περίπτωση της Β. ΚΑΥΚΑΣ Α.Ε, για να παρέχει μια ολοκληρωμένη κατανόηση των δυνατοτήτων και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στον ψηφιακό κόσμο. Επιπλέον, παρουσιάζονται στρατηγικές και τακτικές για την αποτελεσματική ενσωμάτωση ψηφιακών εργαλείων σε στρατηγικές B2B που στοχεύουν στην ενίσχυση της αγοραστικής συμπεριφοράς και της εμπειρίας των πελατών.Τέλος, συνδυάζοντας θεωρία και πρακτική έρευνα διαμορφώνεται μια ολιστική προοπτική, με στόχο να καθοριστεί η μελλοντική κατεύθυνση της έρευνας και εφαρμογής ψηφιακού marketing στον τομέα B2B και να ενθαρρύνει τις επιχειρήσεις να εξερευνήσουν καινοτόμες λύσεις για την ενίσχυση τους στον ανταγωνιστικό ψηφιακό κόσμο.Τεκμήριο Στρατηγική ανάλυση στον κλάδο της ηλεκτρονικής παράδοσης. Διερεύνηση της τμηματοποίησης πελατών(01-04-2024) Γεροπάνος, Χρήστος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Δουκίδης, Γεώργιος; Φραϊδάκη, Αικατερίνη; Λεκάκος, ΓεώργιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά καινοτόμες προσεγγίσεις τμηματοποίησης πελατών στην ελληνική αγορά ηλεκτρονικών τροφίμων, με στόχο την ενίσχυση των στρατηγικών μάρκετινγκ μέσω πληροφοριών που βασίζονται σε δεδομένα. Καθώς η βιομηχανία ηλεκτρονικής παράδοσης γνωρίζει ταχεία ανάπτυξη, η κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών καθίσταται ζωτικής σημασίας για το εξατομικευμένο μάρκετινγκ και τη λειτουργική αποτελεσματικότητα. Αυτή η μελέτη εισάγει μια ολοκληρωμένη ανάλυση χρησιμοποιώντας τέσσερις διακριτές μεθοδολογίες: K-Means Clustering με Ανάλυση Κύριων Συνιστωσών (PCA), Ομαδοποίηση Χρονοσειρών, Ομοιόμορφη Πολλαπλή Προσέγγιση και Προβολή (UMAP) με Ιεραρχική Ομαδοποίηση και Πρόσφατη, Συχνότητα, Νομισματική (RFM) τμηματοποίηση σε συνδυασμό με προηγμένες αναλύσεις. Χρησιμοποιώντας ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει αγορές πελατών από σούπερ μάρκετ, υπεραγορές και τοπικές αγορές, η έρευνα αναλαμβάνει πρώτα μια φάση προεπεξεργασίας για να καθαρίσει και να δομήσει τα δεδομένα για ανάλυση. Στη συνέχεια, κάθε μέθοδος εφαρμόζεται για την τμηματοποίηση της πελατειακής βάσης, προσδιορίζοντας μοναδικά πρότυπα συμπεριφοράς και πιθανά τμήματα της αγοράς. Το K-Means Clustering με PCA χρησιμοποιείται για τη μείωση της διαστασιολόγησης και την ομαδοποίηση πελατών σε ξεχωριστές ομάδες. Το Time Series Clustering τμηματοποιεί τους πελάτες με βάση τα αγοραστικά τους μοτίβα με την πάροδο του χρόνου, αποκαλύπτοντας χρονικές τάσεις στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Το UMAP με Hierarchical Clustering προσφέρει μια νέα οπτικοποίηση και τμηματοποίηση δεδομένων υψηλών διαστάσεων, ενώ η τμηματοποίηση RFM, εμπλουτισμένη με προβλέψεις μηχανικής μάθησης, κατηγοριοποιεί τους πελάτες ανάλογα με τη συναλλακτική τους συμπεριφορά. Τα ευρήματα αποκαλύπτουν ξεχωριστές κατηγορίες πελατών στην αγορά ηλεκτρονικών τροφίμων, καθεμία από τις οποίες χαρακτηρίζεται από συγκεκριμένες αγοραστικές συμπεριφορές, προτιμήσεις και επίπεδα αφοσίωσης. Αυτές οι πληροφορίες παρέχουν μια στρατηγική βάση για στοχευμένες πρωτοβουλίες μάρκετινγκ, προτάσεις προϊόντων και στρατηγικές διατήρησης πελατών. Η συγκριτική ανάλυση των μεθόδων τμηματοποίησης ενημερώνει περαιτέρω την προσέγγιση της εταιρείας στην ανάλυση δεδομένων, δίνοντας έμφαση στα πλεονεκτήματα και τους περιορισμούς κάθε τεχνικής στην αποτύπωση των αποχρώσεων της συμπεριφοράς των πελατών. Η παρούσα διπλωματική εργασία συμβάλλει στην ακαδημαϊκή και πρακτική κατανόηση της τμηματοποίησης των πελατών στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, προτείνοντας μια πολυδιάστατη προσέγγιση που συνδυάζει παραδοσιακές και προηγμένες αναλυτικές τεχνικές. Οι επιπτώσεις αυτής της έρευνας εκτείνονται πέρα από την αγορά ηλεκτρονικών τροφίμων, προσφέροντας ένα πλαίσιο για τη λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων σε διάφορους τομείς της ψηφιακής οικονομίας.Τεκμήριο Ανάδειξη των κρατικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων: ιστορική αναδρομή στις πολιτικές branding του δημοσίου τομέα(01-06-2024) Καλτσάς, Χρήστος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Βουδούρη, Ειρήνη; Πεχλιβάνος, Λάμπρος; Κοκκινάκη, ΦλώραΗ παρούσα εργασία εμβαθύνει διερευνά τη δυναμική σχέση μεταξύ των κρατικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και της εξέλιξης της επωνυμίας του δημόσιου τομέα. Η παρακάτω μελέτη παρέχει μια συνοπτική επισκόπηση του πεδίου εφαρμογής της εργασίας, που περιλαμβάνει έξι κεφάλαια. Ξεκινά με τη δημιουργία μιας θεωρητικής βάσης για την κατανόηση των κρατικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και προχωράμε στην ανίχνευση της ιστορικής τροχιάς της επωνυμίας του δημόσιου τομέα. Επιπρόσθετα, εξετάζουμε τη διασύνδεση μεταξύ του branding και των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, που υποστηρίζεται από εις βάθος μελέτες περιπτώσεων επιτυχημένων κρατικών πρωτοβουλιών. Αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις και τις κριτικές σχετικά με την επωνυμία του δημόσιου τομέα, η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση περιηγείται σε ηθικούς λόγους και περιορισμούς. Ολοκληρώνοντας με τις μελλοντικές τάσεις και συστάσεις, η εργασία προσφέρει μια ολοκληρωμένη ανάλυση του στρατηγικού branding του κράτους, που απευθύνεται σε υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, ερευνητές και επαγγελματίες που αναζητούν πληροφορίες για αποτελεσματικές προσεγγίσεις για την ανάδειξη των δυνατοτήτων του κράτους σε ένα ανταγωνιστικό παγκόσμιο τοπίο.Τεκμήριο Καινοτομία στον δημόσιο τομέα: ποιοι παράγοντες επηρεάζουν τη στάση και τις αντιλήψεις των πολιτών απέναντι στις καινοτομίες του δημόσιου τομέα: το παράδειγμα του gov.gr(01-07-2024) Σαρτζέτη, Ασπασία-Μαρία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Ανδρουτσόπουλος, Κωνσταντίνος; Βουδούρη, Ειρήνη; Δεληγιάννη, ΙωάνναΗ εργασία εξετάζει την καινοτομία στη δημόσια διοίκηση, εστιάζοντας στην αποδοχή της από τους πολίτες, με κύριο παράδειγμα το gov.gr. Ενώ η καινοτομία στον ιδιωτικό τομέα έχει μελετηθεί εκτενώς, η καινοτομία στον δημόσιο τομέα είναι ένας ανερχόμενος τομέας έρευνας. Ιδιαίτερα σπάνια είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την αποδοχή της από τους πολίτες. Η παρούσα μελέτη αναλύει αρχικά την έννοια της καινοτομίας και στη συνέχεια εστιάζει στην δημόσια καινοτομία, συνδέοντάς τη με τον ψηφιακό μετασχηματισμό και το παράδειγμα του gov.gr.Η έρευνα βασίστηκε σε τέσσερα θεωρητικά μοντέλα: το Μοντέλο Αποδοχής Τεχνολογίας (TAM), τη Διάχυση Καινοτομίας (DOI), το μοντέλο Perceived Innovation Characteristics, και τα Μοντέλα Αξιοπιστίας. Οι ερευνητικές υποθέσεις επικεντρώθηκαν σε παράγοντες όπως η αντιληπτή χρησιμότητα, ευκολία χρήσης, σχετικό πλεονέκτημα, συμβατότητα και η κοινωνική εικόνα. Η συλλογή δεδομένων έγινε μέσω ερωτηματολογίων σε 40 Έλληνες πολίτες, και τα ευρήματα αναλύθηκαν με στατιστικές μεθόδους.Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το αντιληπτό σχετικό πλεονέκτημα και η αντιληπτή συμβατότητα επηρεάζουν θετικά την υιοθέτηση του gov.gr από τους πολίτες, ενώ η αντιληπτή χρησιμότητα και ευκολία χρήσης δεν είχαν σημαντική επίδραση. Τα συμπεράσματα της έρευνας υπογραμμίζουν τη σημασία του σχετικού πλεονεκτήματος και της συμβατότητας για την επιτυχή υιοθέτηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών της δημόσιας διοίκησης. Η μελέτη προτείνει την ανάγκη για συνεχή έρευνα και βελτίωση των μεθόδων ανάλυσης με στόχο την καλύτερη κατανόηση των παραγόντων που επηρεάζουν τις αντιλήψεις και στάσεις των πολιτών απέναντι στις δημόσιες καινοτομίες.Τεκμήριο Καινοτομία στο δημόσιο τομέα: ανίχνευση των παραγόντων που επηρεάζουν την καινοτομική συμπεριφορά των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα(01-07-2024) Νταή, Αμαλία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Βασιλάτος, Ευάγγελος; Ανδρουτσόπουλος, Κωνσταντίνος; Βουδούρη, ΕιρήνηΣκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της καινοτομίας στο δημόσιο τομέα, σχετικά με τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των εργαζομένων σ’ αυτόν. Οι παράγοντες που επιλέχθηκαν για αυτή την μελέτη είναι το οργανωσιακό κλίμα, το στυλ της ηγεσίας (μετασχηματιστική, συναλλακτική και αμφιδέξια), τα προσωπικά χαρακτηριστικά του υπαλλήλου (προδραστική προσωπικότητα κι εσωτερικά κίνητρα) που σκοπό έχουν να αποδείξουν τη σχέση που υπάρχει με την καινοτομική συμπεριφορά των δημοσίων υπαλλήλων. Για την απόκτηση των αποτελεσμάτων, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα, κατά την οποία συγκεντρώθηκαν κι εξετάσθηκαν 80 ερωτηματολόγια από εργαζόμενους του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Αναφορικά με τα συμπεράσματα της έρευνας, διαπιστώθηκε θετική συσχέτιση της Καινοτόμου Εργασιακής Συμπεριφοράς με το Οργανωσιακό Κλίμα, την Προγνωστική Προσωπικότητα και τα Εσωτερικά Κίνητρα. Δεν παρατηρήθηκε συσχέτιση της Καινοτόμου Εργασιακής Συμπεριφορά με την Μετασχηματιστική, Συναλλακτική κι Αμφιδέξια Ηγεσία. Τα ερευνητικά ευρήματα θα μπορούν να εφαρμοστούν από οργανισμούς και η υιοθέτηση πρακτικών που προωθούν την Καινοτόμο Εργασιακή Συμπεριφορά θα αποδειχθούν εξαιρετικά ωφέλιμες γι’ αυτούς.Τεκμήριο Clustering algorithms analysis on telecommunications data(01-08-2024) Καϊμενοπούλου, Γλυκερία; Kaimenopoulou, Glykeria; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Papastamoulis, Panagiotis; Chatziantoniou, Damianos; Karlis, DimitriosΗ μελέτη παρέχει μια ολοκληρωμένη έρευνα των τεχνικών ομαδοποίησης, αξιολογώντας την καταλληλότητά τους στα δεδομένα τηλεπικοινωνιών. Αναλύει την επεκτασιμότητα κάθε αλγορίθμου, την ευαισθησία σε παραμέτρους, στον θόρυβο και τον χειρισμό ακραίων τιμών, την ποιότητα ομαδοποίησης, την ερμηνευτικότητα και την υπολογιστική απόδοση. Η έρευνα περιλαμβάνει επίσης πρακτικές εφαρμογές σε δεδομένα τηλεπικοινωνιών, αξιολογώντας την αποτελεσματικότητα και την απόδοση των επιλεγμένων αλγορίθμων. Αυτή η εργασία στοχεύει στο να βελτιώσει την κατανόηση των μεθοδολογιών ομαδοποίησης και να υποστηρίξει αποφάσεις που βασίζονται σε δεδομένα στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, τονίζοντας τις δυνατότητες βελτιστοποίησης.Τεκμήριο Καινοτομίες στις τηλεπικοινωνίες(01-11-2004) Βενάρδος, Μανώλης; Σοφράς, Χρήστος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής; Σπανός, ΙωάννηςΔιπλωματική εργασία - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (Executive MBA)Τεκμήριο Αξιολόγηση υγείας και ασφάλειας στην εργασία: ΔΕΔΔΗΕ(02-10-2024) Κατσή, Αναστασία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Βασιλάτος, Ευάγγελος; Ρουμανιάς, Κωνσταντίνος; Χριστόπουλος, ΔημήτριοςΗ παρούσα διπλωματική μελέτη διερευνά τον τομέα της υγείας και της ασφάλειας στην εργασία μέσα από μια εις βάθος ανάλυση του ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Α.Ε.), βασικό παράγοντα στον ενεργειακό τομέα της Ελλάδας. H μελέτη είναι δομημένη σε τέσσερα κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο παρέχει γενικές πληροφορίες και ορίζει τις έννοιες και τη σημασία της υγείας και της ασφάλειας στο χώρο εργασίας. Περιγράφει τις θεμελιώδεις αρχές και τους στόχους που συμβάλουν στη διασφάλιση ενός ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος. Στο δεύτερο κεφάλαιο εξετάζεται το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την υγεία και ασφάλεια στην εργασία, εστιάζοντας τόσο στην ευρωπαϊκή όσο και στην εθνική νομοθεσία. Υπογραμμίζει τις βασικές οδηγίες και τους νόμους που διαμορφώνουν τις πολιτικές υγείας και ασφάλειας, δίνοντας έμφαση στους μηχανισμούς συμμόρφωσης και επιβολής. Το τρίτο κεφάλαιο διερευνά διάφορα μοντέλα και θεωρίες σχετικά με την επαγγελματική ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένου του μοντέλου 4P (Άνθρωποι, Ανταλλακτικά, Χαρτί, Θέση), την Καμπύλη Bradley, την Ιεραρχία των Ελέγχων, την Πυραμίδα Ασφάλειας του Heinrich και την κουλτούρα ασφάλειας στους οργανισμούς. Αυτές οι έννοιες αναλύονται για την αποτελεσματικότητά τους στον μετριασμό των κινδύνων στο χώρο εργασίας και στην ενίσχυση μιας προληπτικής κουλτούρας ασφάλειας. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης του ΔΕΔΔΗΕ (Διαχειριστής Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Α.Ε.), αναλύοντας τις πρακτικές υγείας και ασφάλειας. Σε αυτό το κεφάλαιο παρουσιάζεται η εφαρμογή των στρατηγικών ασφαλείας, των προγραμμάτων κατάρτισης και των εκστρατειών ευαισθητοποίησης του κοινού από το ΔΕΔΔΗΕ, με αναφορά στις πρακτικές εφαρμογές των θεωρητικών μοντέλων που συζητήθηκαν. Μέσω αυτής της δομημένης ανάλυσης, η εργασία στοχεύει να παρέχει μια ολοκληρωμένη κατανόηση της υγείας και της ασφάλειας στην εργασία, επισημαίνοντας τις βέλτιστες πρακτικές και τους τομείς προς βελτίωση στον κλάδο.Τεκμήριο Ανάλυση πελατών για διαδικτυακή πλατφόρμα παράδοσης(03-02-2025) Καλοχαιρέτη, Ιφιγένεια-Μαρία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Λεκάκος, Γεώργιος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ζάρας, ΑνδρέαςΟ σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν η ανάπτυξη μεθοδολογίας για την ανάλυση δεδομένων και τη διαχείριση πελατειακών σχέσεων σε πλατφόρμα Online delivery, χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές ανάλυσης δεδομένων, όπως το μοντέλο RFM, clustering και Market Basket Analysis. Η μεθοδολογία αυτή εφαρμόστηκε για την αναγνώριση και κατηγοριοποίηση πελατών σε διαφορετικές ομάδες, με στόχο την ενίσχυση των στρατηγικών μάρκετινγκ και την ανάπτυξη εξατομικευμένων προσφορών για την αύξηση της πελατειακής αξίας. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκαν αναλύσεις δεδομένων από την πλατφόρμα Online delivery και εξετάστηκαν τα αγοραστικά πρότυπα των πελατών σε συνδυασμό με τα προϊόντα που παραγγέλνονται συχνά μαζί. Η επεξεργασία των δεδομένων κατέδειξε σημαντικές συσχετίσεις προϊόντων και υποδεικνύει στρατηγικές που μπορούν να βελτιώσουν τη μέση αξία συναλλαγής, όπως οι προσφορές «combo menus» και οι εξατομικευμένες εκπτώσεις για συγκεκριμένες ομάδες πελατών. Επιπλέον, η μεθοδολογία αυτή παρέχει εργαλεία για την κατηγοριοποίηση πελατών σε ομάδες υψηλής αξίας, νέους πελάτες και πελάτες σε κίνδυνο, διευκολύνοντας την ανάπτυξη στρατηγικών ενεργοποίησης εκ νέου και διατήρησης. Η μεθοδολογία αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιαδήποτε όμοια πλατφόρμα ή ηλεκτρονικό εμπόριο, με απλές προσαρμογές στις ρυθμίσεις ανάλυσης δεδομένων, προσφέροντας ένα χρήσιμο εργαλείο για τη βελτιστοποίηση στρατηγικών μάρκετινγκ και την αύξηση της κερδοφορίας. Η γενικότητα της μεθοδολογίας έγκειται στο γεγονός ότι όλα τα βήματα έχουν καταγραφεί αναλυτικά, καλύπτοντας από τη συλλογή δεδομένων έως την ανάπτυξη στρατηγικών με βάση τις πληροφορίες που εξάγονται.Τεκμήριο Ψηφιακό μάρκετινγκ και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού(03-02-2025) Μπούγια, Κωνσταντίνα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Λεκάκος, Γεώργιος; Φραϊδάκη, Αικατερίνη; Βρεχόπουλος, ΑδάμΗ παρούσα εργασία εξετάζει τη σύνδεση μεταξύ του ψηφιακού μάρκετινγκ και της βιώσιμης διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού (Sustainable Human Resource Management - SHRM) στο ελληνικό εργασιακό περιβάλλον. Η έρευνα που καλούμαστε να αναλύσουμε παρακάτω, επικεντρώνεται στη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι πρακτικές SHRM επηρεάζουν την εργασιακή δέσμευση, ικανοποίηση και ευημερία, καθώς και πώς η ενσωμάτωση ψηφιακών στρατηγικών μάρκετινγκ, όπως η χρήση ψηφιακών καναλιών επικοινωνίας, κοινωνικών δικτύων και στρατηγικών προσέλκυσης μέσω της πλατφόρμας του διαδικτύου μπορεί να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, η αξιοποίηση του ψηφιακού μάρκετινγκ μέσω της χρήσης των social media και άλλων μέσων και πλατφορμών επικοινωνίας συμβάλλει στη βελτίωση της προσέλκυσης και διατήρησης ταλαντούχων εργαζομένων, ενισχύει την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση μεταξύ των εργαζομένων και της επιχείρησης, ενώ παράλληλα υποστηρίζει την ανάπτυξη μιας σύγχρονης, ελκυστικής εταιρικής κουλτούρας.Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 100 εργαζομένων της PwC Ελλάδας, τoυ ομίλου INDITEX Ελλάδας, καθώς και μεταπτυχιακών φοιτητών των τμημάτων Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του τμήματος MBA του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν κρίσιμες πτυχές της εργασιακής τους εμπειρίας, τωρινής ή και παρελθοντικής, όπως η ικανοποίηση, η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η διατήρηση του ήδη υπάρχοντος προσωπικού, χρησιμοποιώντας κλίμακα από 1 (καθόλου) έως 5 (πάρα πολύ). Τα δεδομένα αναλύθηκαν για να αποκαλυφθούν οι βασικοί παράγοντες που συμβάλλουν στη βελτίωση της εργασιακής εμπειρίας και της εταιρικής κουλτούρας.Η εργασία αναδεικνύει τη σημασία της ενσωμάτωσης ψηφιακών τεχνολογιών και βιώσιμων στρατηγικών διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, όπως το ψηφιακό μάρκετινγκ και η χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα υποστηρικτικό εργασιακό περιβάλλον που προάγει την ευημερία, τη δέσμευση και την ανάπτυξη. Στην πορεία της εργασίας τα αποτελέσματα της μελέτης παρέχουν χρήσιμες προτάσεις για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της βιωσιμότητας των ελληνικών επιχειρήσεων καθώς και πιθανές μελλοντικές προκλήσεις.Τεκμήριο Συγκριτική ανάλυση μοντέλων πρόβλεψης ζήτησης σε εταιρεία FMCG(03-02-2025) Παναγιάρη, Πετρούλα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Λεκάκος, Γεώργιος; Μανωλόπουλος, Δημήτριος; Ανδρουτσόπουλος, ΚωνσταντίνοςH παρούσα διπλωματική εργασία θα μελετήσει τα βασικά μοντέλα χρονολογικών σειρών για την πρόβλεψη της ζήτησης στον κλάδο των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών και θα προχωρήσει στην συγκριτική αξιολόγησή τους. Θα συζητηθεί η σχετική βιβλιογραφία για τα μοντέλα χρονολογικών σειρών, τους δείκτες αξιολόγησης των μοντέλων, καθώς επίσης και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του υπό εξέταση κλάδου. Στη συνέχεια, θα γίνει η εφαρμογή ορισμένων μοντέλων σε μια εταιρεία ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) που παράγει σοκολάτες, με τη χρήση ιστορικών δεδομένων πωλήσεων. Στόχος είναι η αξιολόγηση της ακρίβειας και της αποτελεσματικότητας κάθε μοντέλου, ώστε να εντοπιστεί το καταλληλότερο για την φύση των δεδομένων και την πρόβλεψη της ζήτησης της υπό εξέταση εταιρείας αλλά και εταιρειών με παρεμφερή δραστηριότητα.Τεκμήριο Ψηφιακό μάρκετινγκ για την ανάπτυξη του αγροτουρισμού και του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα(03-02-2025) Γκόγκοτα, Κριστίνα-Μανταλίνα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Φραΐδάκη, Αικατερίνη; Λεκάκος, Γεώργιος; Βρεχόπουλος, ΑδάμΗ παρούσα διπλωματική εργασία, πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας, της σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε συνδυαστικά με Πρακτική Άσκηση, με τίτλο «Μελέτη αγοράς (Industry Study), στρατηγική και σχέδια δράσης ανάπτυξης του αγροτουρισμού και του γαστρονομικού τουρισμού για το δίκτυο AGTIS στην Ελλάδα», στην εταιρεία Price Waterhouse Coopers (PwC), σε θέση Συμβούλου Δημοσίου Τομέα (Public Sector Consultant). Η παρούσα διπλωματική εργασία διερευνά τον ρόλο και τη συμβολή του ψηφιακού μάρκετινγκ στην προώθηση του αγροτουρισμού και του γαστρονομικού τουρισμού στην Ελλάδα. Στόχος της διπλωματικής είναι ο εντοπισμός των προκλήσεων και των ευκαιριών των δύο κλάδων, καθώς και η ανάπτυξη στρατηγικών τις οποίες οι επιχειρήσεις μπορούν να υιοθετήσουν για την περαιτέρω προώθησή τους. Μέσα από τα ευρήματα της εμπειρικής έρευνας η οποία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της διπλωματικής εργασίας, τονίστηκε η σημασία της παρουσίας των επιχειρήσεων αγροτουρισμού και γαστρονομικού τουρισμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Διαπιστώθηκε ότι η ενσωμάτωση οπτικοακουστικού περιεχομένου συμβάλλει στην ενίσχυση της τουριστικής προβολής και την αύξηση της απήχησης των επιχειρήσεων αγροτουρισμού και γαστρονομικού τουρισμού. Ένα ακόμη εύρημα της εμπειρικής έρευνας, είναι η αναγκαιότητα της αξιοποίησης προηγμένης τεχνολογίας και της δημιουργία ψηφιακών στρατηγικών, όπως οι στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες. Για την ορθή αξιοποίηση του ψηφιακού μάρκετινγκ, προτείνεται η ενίσχυση της ψηφιακής εκπαίδευσης των επιχειρηματιών οι οποίοι δραστηριοποιούνται στους κλάδους του αγροτουρισμού και του γαστρονομικού τουρισμού αλλά και η επένδυση στη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου για το κοινό. Το συμπέρασμα στο οποίο η διπλωματική εργασία καταλήγει, είναι ότι η αποτελεσματική αξιοποίηση της τεχνολογίας μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην προώθηση και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του αγροτουρισμού και του γαστρονομικού τουρισμού της χώρας, καθιστώντας την απολύτως απαραίτητη.Τεκμήριο Παράγοντες που επιδρούν στην αντίληψη ανθρωπομορφισμού στην τεχνητή νοημοσύνη(03-02-2025) Κουκούλη, Μαργαρίτα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Φραϊδάκη, Αικατερίνη; Ζαχαριάδης, Εμμανουήλ; Λεκάκος, ΓεώργιοςΗ παρούσα μελέτη διερευνά την ανθρωπομορφική διάσταση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) σε δημοφιλείς πλατφόρμες αξιολόγησης στον κλάδο της φιλοξενίας, εξετάζοντας τις αντιδράσεις των χρηστών στις απαντήσεις της ΤΝ σε σύγκριση με τις πραγματικές απαντήσεις των ανθρώπινων εκπροσώπων. Μέσω ενός ποιοτικού ερευνητικού σχεδιασμού, διερευνούμε τους παράγοντες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των χρηστών από τις απαντήσεις που δημιουργούνται από την ΤΝ σε σχέση με τις απαντήσεις που δημιουργούνται από τον άνθρωπο, με τους συμμετέχοντες να μην γνωρίζουν τον συντάκτη της απάντησης. Τα μέχρι στιγμής ερευνητικά ευρήματα, αποκάλυψαν έξι κύριες κατηγορίες που επηρεάζουν την ικανοποίηση των χρηστών, καθεμία από τις οποίες έχει άμεσο θετικό ή αρνητικό συναισθηματικό αντίκτυπο. Τα ευρήματα, υποδηλώνουν ότι οι απαντήσεις των chatbots, οι οποίες αναγνωρίζουν και αντιμετωπίζουν άμεσα τα αρνητικά σχόλια, προτιμώνται συχνά έναντι των απαντήσεων που δημιουργούνται από τον άνθρωπο, οι οποίες δίνουν κυρίως έμφαση στις θετικές πτυχές χωρίς να αναγνωρίζουν τα αρνητικά σχόλια. Η παρούσα μελέτη συμβάλλει στη βιβλιογραφία σχετικά με τον ανθρωπομορφισμό της ΤΝ και τη συναισθηματική νοημοσύνη της ΤΝ στην εξυπηρέτηση πελατών, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με τον ρόλο της ενσυναίσθησης, της επίλυσης προβλημάτων και της συναισθηματικής γλώσσας στις απαντήσεις που δημιουργούνται από την ΤΝ.Τεκμήριο Βελτιστοποίηση της επιχειρηματικής λειτουργίας μέσω ηλεκτρονικής τιμολόγησης και ERP συστημάτων(03-02-2025) Κάσσης, Εμμανουήλ; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Κορφιάτης, Νικόλαος; Ανδρουτσόπουλος, Κωνσταντίνος; Λεκάκος, ΓεώργιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τη συνεισφορά της ηλεκτρονικής τιμολόγησης (E-Invoicing) και των Συστημάτων Διαχείρισης Επιχειρησιακών Πόρων (ERP) στη βελτιστοποίηση των επιχειρηματικών διαδικασιών. Η έρευνα αναλύει τις τάσεις ψηφιοποίησης, τα πλεονεκτήματα και τις προκλήσεις της ενσωμάτωσης αυτών των τεχνολογιών, καθώς και τη δυνατότητα ενίσχυσης της αποδοτικότητας και διαφάνειας στις επιχειρήσεις.Μέσω της μελέτης περίπτωσης της Entersoft, εξετάζονται στρατηγικές και πρακτικές εφαρμογές αυτών των λύσεων στην ελληνική αγορά. Ειδικότερα, διερευνώνται ο τρόπος υλοποίησης, τα αποτελέσματα, καθώς και οι τεχνολογικές προσαρμογές που απαιτούνται για μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Τα κύρια συμπεράσματα υπογραμμίζουν ότι η επιτυχημένη ενσωμάτωση των συστημάτων αυτών μπορεί να μειώσει το κόστος, να ενισχύσει τη συμμόρφωση με το νομικό πλαίσιο και να αυξήσει τη συνολική παραγωγικότητα.Η εργασία εξετάζει το θεωρητικό υπόβαθρο, με αναφορές στο Technology Acceptance Model (TAM) και στις προκλήσεις υιοθέτησης τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις. Παράλληλα, αναλύεται η συμβολή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης στη μείωση κόστους, καθώς και στη βελτίωση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.Ένα από τα κύρια ευρήματα αφορά την ανάγκη αντιμετώπισης προκλήσεων, όπως η εκπαίδευση προσωπικού και η προσαρμογή στο ταχύτατα εξελισσόμενο νομικό πλαίσιο. Η εργασία εστιάζει επίσης στις παγκόσμιες τάσεις και στις βέλτιστες πρακτικές άλλων χωρών, όπως η Ιταλία, η οποία αποτελεί πρότυπο στον τομέα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.Στρατηγικές βελτιστοποίησης που αναλύονται περιλαμβάνουν τη διαχείριση αλλαγών, τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων όπως το Power BI, και την ανάπτυξη λύσεων προσαρμοσμένων στις ανάγκες διαφορετικών επιχειρήσεων. Οι προτάσεις αυτές παρέχουν ένα πρακτικό πλαίσιο για επιχειρήσεις που επιδιώκουν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά τους μέσω της ψηφιοποίησης.Η εργασία φιλοδοξεί να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο εργαλείο για την κατανόηση των δυνατοτήτων που προσφέρουν τα συστήματα ERP και η ηλεκτρονική τιμολόγηση. Με την ενσωμάτωση θεωρητικής γνώσης και πρακτικών παραδειγμάτων, αποτελεί χρήσιμη βάση για μελλοντική έρευνα και εφαρμογές στον τομέα της επιχειρηματικής τεχνολογίας.Τεκμήριο Ερευνώντας την προκατάληψη στην τεχνητή νοημοσύνη: μελέτη περίπτωσης πρόβλεψης εγκληματικής συμπεριφοράς(03-04-2023) Αντωνοπούλου, Γεωργία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Κορφιάτης, Νικόλαος; Ζαχαριάδης, Εμμανουήλ; Λεκάκος, ΓεώργιοςΤα συστήματα AI αυξάνονται σε δημοτικότητα και εφαρμόζονται ευρέως σε πολλούς τομείς. Τα μέσα ενημέρωσης και η βιβλιογραφία έχουν αναφέρει πολυάριθμα περιστατικά μεροληπτικών συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης. Έχουν εντοπιστεί πολλές αιτίες και λύσεις για τα μεροληπτικά αποτελέσματα των αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης προς συγκεκριμένα άτομα ή ομάδες ατόμων ενώ αρκετά ιδρύματα έχουν δημοσιεύσει κατευθυντήριες γραμμές δεοντολογίας.Σκοπός αυτής την εργασίας είναι η διερεύνηση και η κατανόηση των τρόπων και των διαδικασιών, τόσο κατά την σχεδίαση και την υλοποίηση των αλγορίθμων όσο και των στρατηγικών των εταιρειών στον κλάδο, μέσω των οποίων στερεότυπα και προκαταλήψεις εισέρχονται στα συστήματα της τεχνητής νοημοσύνης. Επιπλέον, γίνεται μια εκτενής παρουσίαση πρακτικών που εφαρμόζονται, ή μπορούν να εφαρμοστούν, για τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση των μεροληπτικών αποτελεσμάτων.Στην πρακτική ανάλυση της εργασίας, δημιουργήθηκε ένα μοντέλο λήψης αποφάσεων μέσω RapidMiner, το οποίο εκπαιδεύτηκε δυο φορές. Την πρώτη φορά με σύνολο δεδομένων που περιείχε τα δημογραφικά στοιχεία σαν μεταβλητές πρόβλεψης και την δεύτερη φορά αφού οι μεταβλητές αυτές αφαιρέθηκαν.Τεκμήριο Start-ups' post-entry success factors: an analysis of internal performance determinants(03-04-2023) Καρβελά, Παναγιώτα; Karvela, Panagiota; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Soderquist, Eric-Klas; Voudouris, Irini; Manolopoulos, DimitriosΓια να διερευνηθούν οι πλέον καθοριστικοί παράγοντες που οδηγούν σε υψηλή απόδοση τις νεοφυείς επιχειρήσεις (start-ups) στην Ελλάδα, ερωτήθηκαν οι ιδρυτές 108 εξ’ αυτών σχετικά με τη σημασία ενός ευρέος φάσματος χαρακτηριστικών που αφορούν: (α) στο ανθρώπινο κεφάλαιο, (β) σε στρατηγικές μεταβλητές, (γ) στη δικτύωση, (δ) σε επιλογές χρηματοδότησης πριν από την είσοδο στην αγορά, και (ε) σε διάφορα δημογραφικά στοιχεία των διοικητικών τους συμβουλίων. Η μεθοδολογία των ελαχίστων τετραγώνων (OLS) που υιοθετήθηκε ως πλαίσιο της εμπειρικής μας διερεύνησής κατέδειξε ότι, στην πραγματικότητα, οι διαφορές στην απόδοση μεταξύ των νεοφυών επιχειρήσεων μπορούν να αποδοθούν τουλάχιστον εν μέρει, αν όχι σε μεγάλο βαθμό, στο ανθρώπινο και στρατηγικό κεφάλαιο, καθώς και στην ετερογένεια των διοικητικών τους συμβουλίων όπως αυτή αντικατοπτρίζεται στη δια-φυλετική τους σύνθεση και στον αριθμό των μελών τους. Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών και εκείνες που έχουν ιδρυθεί στην πρωτεύουσα της χώρας συνδέθηκαν επίσης με αυξημένο όγκο πωλήσεων. σε σύγκριση με τις εταιρίες παραγωγής, και εκείνων που εδράζουν στην περιφέρεια της Ελλάδας. Οι επιλογές χρηματοδότησης και τα εγκατεστημένα συστήματα δικτύωσης δεν σχετίζονται με υψηλά επίπεδα απόδοσης, το ίδιο συμβαίνει και με διάφορα άλλα χαρακτηριστικά του προφίλ των διοικητικών τους συμβουλίων,· συμπεριλαμβανομένης της εκπαιδευτικής εξειδίκευσης των ιδρυτών, της σταθερότητας και της συχνότητας των συνεδριάσεων. Ομοίως, ο αντίκτυπος των επιδράσεων που ανάγονται σε επίπεδο αγοράς (ρυθμός ανάπτυξης και τεχνολογικής απαξίωσης) και μακρο-περιβαλλοντικών χαρακτηριστικών (ποιότητα του τοπικού επιχειρηματικού οικοσυστήματος και συνολικές δαπάνες έρευνας και ανάπτυξης) δε φαίνεται να επηρεάζουν σημαντικά την απόδοση.Τεκμήριο Ανάπτυξη προγνωστικών μοντέλων για τη μείωση της σπατάλης φαγητού στον τομέα της εστίασης(03-04-2024) Ζαχαράκη, Μαρία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Φραϊδάκη, Αικατερίνη; Κορφιάτης, Νικόλαος; Λεκάκος, ΓεώργιοςΟ κύριος στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη ενός μοντέλου πρόβλεψης για τη μελλοντική καταγραφή των αποβλήτων τροφίμων με σκοπό τη μείωσή τους. Το μοντέλο αυτό κατασκευάστηκε για την αντιμετώπιση μεγάλου όγκου αποβλήτων τροφίμων και αναλώσιμων σε εστιατόρια. Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιήθηκαν και αναλύθηκαν δεδομένα από ένα εστιατόριο που βρίσκεται στην Ινδία, καταγράφοντας συστηματικά και λεπτομερώς τα απορρίμματά τους σε κάθε περίσταση. Η επεξεργασία του συνόλου δεδομένων έδειξε μια συσχέτιση των παραμέτρων που χρησιμοποιήθηκαν, οι οποίες είναι δυνατόν να προβλέψουν τη μελλοντική τάση αυτών των αποβλήτων. Πραγματοποιήθηκε ολόκληρη η διαδικασία διερεύνησης και προεπεξεργασίας των δεδομένων και αφού αξιολογήθηκε η απόδοση του καταλληλότερου αλγορίθμου μετά από δοκιμές σε μοντέλα μηχανικής μάθησης, κατασκευάστηκαν δύο μοντέλα πρόβλεψης αποβλήτων.Αυτά τα προηγμένα μοντέλα πρόβλεψης θα δώσουν τη δυνατότητα στα εστιατόρια να προβλέψουν τη μελλοντική τάση των αποβλήτων και να είναι σε θέση να προσαρμόσουν κατάλληλα τις λειτουργίες τους για τη μείωση των αποβλήτων τροφίμων.Με αυτή τη μέθοδο, άλλες βιομηχανίες πέραν των εστιατορίων θα μπορούν να ρυθμίζουν διάφορες από τις ανάγκες τους, καθώς το μοντέλο συνίσταται στην προσαρμογή σε οποιαδήποτε δεδομένα που περιλαμβάνουν ζήτηση ή απόβλητα σε σχέση με το χρόνο. Πρόκειται για τον χειρισμό ενός σοβαρού κοινωνικού και οικονομικού ζητήματος.Τεκμήριο Impact of GDPR variables in churn modelling: an analysis of incomplete and missing data(03-04-2024) Μπουρτζούλας, Μάριος; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Lekakos, Georgios; Manolopoulos, Dimitrios; Korfiatis, NikolaosΗ παρούσα διατριβή προσφέρει μια λεπτομερή εξέταση της επιρροής των μεταβλητών GDPR στη μοντελοποίηση της αποχώρησης πελατών στον τραπεζικό τομέα, με έμφαση στις προκλήσεις που παρουσιάζουν τα ατελή και ελλιπή δεδομένα, και την αναζήτηση ισορροπίας μεταξύ της ιδιωτικότητας δεδομένων και της ακρίβειας του μοντέλου. Μέσα από μια ερευνητική ανάλυση και προετοιμασία δεδομένων, η μελέτη αυτή στοχεύει να διαφωτίσει την προβλεπτική δύναμη των δημογραφικών μεταβλητών που σχετίζονται με προσωπικά δεδομένα, ειδικά σε σχέση με την τάση για αποχώρηση πελατών. Αντιμετωπίζει την δυαδική κατηγοριοποίηση των πελατών σύμφωνα με την πιθανότητα αποχώρησής τους, χρησιμοποιώντας αλγόριθμους μηχανικής μάθησης όπως Random Forest, XGBoost, Λογιστική Παλινδρόμηση, Δέντρο Αποφάσεων και K-NN σε ένα σύνολο δεδομένων πλούσιο σε δημογραφικές και εισοδηματικές πληροφορίες. Η έρευνα πλοηγείται μέσα από διάφορα σενάρια, περιλαμβάνοντας την ιδιωτικότητα δεδομένων και σενάρια ατελών δεδομένων, όπως περικοπή δεδομένων και ελλείποντα στοιχεία. Χρησιμοποιεί τεχνικές Διαφορικής Ιδιωτικότητας για να εισάγει θόρυβο στα δεδομένα ευαίσθητα στο GDPR, αξιολογώντας την επίδραση αυτών των προσαρμογών στις προβλεπτικές ικανότητες των μοντέλων. Ειδική έμφαση δίνεται στις μεταβλητές GDPR (ηλικία, χώρα, φύλο), εξερευνώντας τις επιδράσεις τους στην απόδοση του μοντέλου και τις αυτόνομες προβλεπτικές τους ικανότητες. Αυτή η εργασία συνεισφέρει σημαντικά στην προβλεπτική ανάλυση διαμορφώνοντας μια μεθοδολογία που ισορροπεί την ατομική ιδιωτικότητα με την αξιολόγηση των μεταβλητών συμμορφωμένων με το GDPR σε πιστωτικά μοντέλα, υπογραμμίζοντας την σημαντική προβλεπτική αξία των δημογραφικών δεδομένων που προσδιορίζονται ως μεταβλητές GDPR. Υποστηρίζει πρακτικές μοντελοποίησης προσανατολισμένες στην ιδιωτικότητα που διατηρούν την ποιότητα των δεδομένων και συμμορφώνονται με τα ρυθμιστικά πρότυπα, προωθώντας μια προσέγγιση επικεντρωμένη στην ιδιωτικότητα για την προβλεπτική μοντελοποίηση. Η έρευνα υπογραμμίζει τον διασταυρούμενο χώρο της ιδιωτικότητας δεδομένων και της καινοτομίας στη μηχανική μάθηση, αντιμετωπίζοντας τόσο τις τεχνικές όσο και τις ηθικές προκλήσεις της χρήσης δεδομένων