Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/44
Περιήγηση
Πλοήγηση Διδακτορικές διατριβές ανά Θέμα "Antecedents"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Καινοτόμες στρατηγικές μάρκετινγκ: ανταπόκριση στην αγορά και διαμόρφωση της αγοράς(11/03/2021) Κοττίκας, Κωνσταντίνος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Δημητριάδης, Σέργιος; Παπαδάκης, Βασίλειος; Θάνος, Ιωάννης; Τσόγκας, Μάρκος-Μάριος; Ανδρονικίδης, Ανδρέας; Σταθακόπουλος, ΒλάσιοςΗ συγκεκριμένη διδακτορική διατριβή επικεντρώνεται στο ευρύτερο επιστημονικό πεδίο του στρατηγικού μάρκετινγκ. Γενικότερος στόχος της διατριβής είναι η μελέτη των χαρακτηριστικών των οργανισμών που έχουν υιοθετήσει τη στρατηγική διαμόρφωσης της αγοράς (market-driving strategy). Ειδικότερo ερευνητικό στόχο αποτελεί η διερεύνηση των συσχετίσεων που αναπτύσσονται μεταξύ της στρατηγικής διαμόρφωσης της αγοράς (market-driving strategy), συγκεκριμένων προσδιοριστικών παραγόντων (antecedents) και αποτελεσμάτων (outcomes) της συγκεκριμένης στρατηγικής. Η στρατηγική διαμόρφωσης της αγοράς ορίζεται ως η αλλαγή της σύνθεσης, των ρόλων, ή και της συμπεριφοράς των «παικτών» σε μία αγορά, προς μια κατεύθυνση επωφελή για την υφιστάμενη εταιρία. H μεθοδολογική ερευνητική προσέγγιση που ακολουθήθηκε είναι η διενέργεια τόσο ποιοτικής, όσο και ποσοτικής έρευνας (mixed methods design). Κατά την εκπόνηση της ποιοτικής μελέτης υλοποιήθηκαν 27 συνεντεύξεις-σε-βάθος (in-depth interviews), ενώ η ανάλυση των ποιοτικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της ποιοτικής ανάλυσης περιεχομένου (qualitative content analysis). Κατά την εκπόνηση της ποσοτικής μελέτης, υλοποιήθηκε δημοσκόπηση εκτενούς κλίμακας με επιλογή δείγματος κρίσης (purposive sampling) (241 ερωτηματολόγια που συλλέχθηκαν μέσω διαδικτύου) και ανάλυση ποσοτικών δεδομένων με τη μέθοδο Partial Least Square Structural Equation Modeling (PLS-SEM). Στο πλαίσιο της ποσοτικής μελέτης, προέκυψε ότι οι βασικοί προσδιοριστικοί παράγοντες της στρατηγικής διαμόρφωσης της αγοράς είναι η ριζική καινοτομία, η σταδιακή καινοτομία, η ριζικότητα της τεχνολογίας, τα συστήματα μέτρησης μάρκετινγκ και οι ικανότητες μάρκετινγκ. Επιπρόσθετα, τα βασικά αποτελέσματα της εν λόγω στρατηγικής είναι η οικονομική απόδοση, η απόδοση σε σχέση με πελάτες, το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και η οργανωσιακή φήμη. Τέλος, η οργανωσιακή φήμη σχετίζεται θετικά με την οικονομική απόδοση, κάτι που συνεπάγεται πως παίζει έναν ρόλο διαμεσολαβητή (mediator) στη σχέση μεταξύ στρατηγικής διαμόρφωσης της αγοράς και οικονομικής απόδοσης. Η διατριβή έχει οργανωθεί με τον ακόλουθο τρόπο: Μέρος Α’ – Εισαγωγή, Μέρος Β’ - Βιβλιογραφική Επισκόπηση, Μέρος Γ’ - Συνολική Ερευνητική Μεθοδολογία, Μέρος Δ’ - Ποιοτική Μελέτη, Μέρος Ε’ - Ποσοτική Μελέτη, Παραρτήματα