Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/44
Περιήγηση
Πλοήγηση Διδακτορικές διατριβές ανά Θέμα "Autonomy"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Ταύτιση με το employer brand υπό το πρίσμα της θεωρίας της αυτοδιάθεσης(04/13/2022) Κόντος, Παναγιώτης; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Αποσπόρη, Ελένη; Παναγιωτοπούλου, Λήδα; Νικολάου, Ιωάννης; Γαλανάκη, Ελεάννα; Ιορδάνογλου, Δήμητρα; Παπαλεξανδρής, Αλέξανδρος; Νικάνδρου, ΕιρήνηΗ παρούσα διατριβή πραγματεύεται την έννοια της ταύτισης με το employer brand (employer brand identification ή EBI). Η EBI αντλεί τις ρίζες της από τις έννοιες της οργανωσιακής ταύτισης και την ταύτιση των καταναλωτών με το brand των οργανισμών και ορίζεται πρωτότυπα ως «η αντιληπτή κατάσταση ενότητας με το employer brand ενός οργανισμού, η οποία συμβαίνει στους εν δυνάμει και εν ενεργεία αργαζομένους όταν έχουν ταυτιστεί με τον οργανισμό και όσα πρεσβεύει ως εργοδότης, βιώνοντας μια εναρμόνιση μεταξύ προσωπικών και οργανωσιακών στόχων και αξιών». Η διατριβή εξετάζει τους παράγοντες που ενισχύουν την EBI, τα αποτελέσματα που επιφέρει η ύπαρξή της και τον ρόλο της ως διαμεσολαβητικό παρακινητικό μηχανισμό ανάμεσα στους προαναφερθέντες παράγοντες και αποτελέσματα, υπό το πρίσμα της Θεωρίας της Αυτοδιάθεσης (Self – Determination Theory ή SDT). Η SDT είναι μια θεωρία κινήτρων και αναγκών που υποστηρίζει ότι σε όλες τις υποκατηγορίες κοινωνικών πλαισίων τα άτομα διέπονται από τρεις βασικές ανάγκες, την ανάγκη για αυτονομία, την ανάγκη για συναναστροφή και την ανάγκη για ικανότητα. Παράλληλα, όσο περισσότερο τα κοινωνικά πλαίσια ικανοποιούν τις ανθρώπινες ανάγκες τόσο περισσότερο τα άτομα παρακινούνται εσωτερικά, ταυτίζονται με τον σκοπό των δραστηριοτήτων τους και τελικώς νιώθουν ψυχική ευεξία. Συνολικά μέσα από 2 πειραματικές έρευνες και δύο έρευνες πεδίου δείχθηκε ότι οι εν δυνάμει και οι εν ενεργεία εργαζόμενοι ταυτίζονται με το employer brand των οργανισμών όταν αντιλαμβάνονται το εργασιακό περιβάλλον ως υποστηρικτικό της αυτονομίας. Όσο μεγαλύτερη είναι η ταύτιση με το employer brand, οι εν δυνάμει εργαζόμενοι επιδιώκουν να αποκτήσουν επίσημη σχέση με τον αντίστοιχο οργανισμό, ενώ οι εν ενεργεία - εξ αποστάσεως εργαζόμενοι βιώνουν εργασιακή ικανοποίηση και ευδαιμονία.