Μεταπτυχιακές Εργασίες
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/51
Περιήγηση
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές Εργασίες ανά Θέμα "Accountability"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 2 από 2
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Δικαιοσύνη, λογοδοσία, διαφάνεια, δεοντολογία στην τεχνητή νοημοσύνη: ενσωματώνοντας ανθρώπινες έννοιες σε νοήμονες; μηχανές. Διλήμματα, προβληματισμοί, επιπτώσεις και οφέλη-Συμπεράσματα(31-03-2023) Πανολίας, Ιωάννης; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Βουδούρη, Ειρήνη; Δενδραμής, Ιωάννης; Λεκάκος, ΓεώργιοςΜε την αύξηση της υπολογιστικής ισχύος των μηχανών η οποία απουσίαζε κατά τις προηγούμενες δεκαετίες (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 2018, Blackman, 2022, σελ. 14-15, Anyoha, 2017) μία νέα (ή μήπως όχι τόσο πρόσφατη;) μορφή τεχνολογίας βρίσκεται στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια διευκολύνοντας την καθημερινότητά μας. Ταυτόχρονα, όμως, έθεσε μία σειρά από θεμελιώδη ζητήματα ηθικής, διαφάνειας και λογοδοσίας τα οποία κρίνεται κρίσιμο να αντιμετωπιστούν το συντομότερο δυνατόν σε παγκόσμιο επίπεδο με τον επωφελέστερο τρόπο για την ανθρωπότητα. Η χρήση εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης απλοποιεί αλλά ταυτόχρονα επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τις ανθρώπινες κοινωνίες με απρόβλεπτες συχνά συνέπειες. Είναι, λοιπόν, η Τεχνητή Νοημοσύνη το Ιερό Δισκοπότηρο των καιρών μας; Είναι η επόμενη βιομηχανική επανάσταση, το τέλος της Ιστορίας – για να παραφράσουμε το πασίγνωστο βιβλίο του Αμερικανού πολιτικού επιστήμονα Φράνσις Φουκουγιάμα * – ή η έναρξη μίας νέας ιστορικής περιόδου για τον άνθρωπο με εν πολλοίς άγνωστες ή και απρόβλεπτες συνέπειες και εξελίξεις για το μέλλον; Υπάρχουν λύσεις, τρόποι με τους οποίους μπορούν να αντιμετωπίσουν οι φορείς, οι οργανισμοί, οι επιχειρήσεις, οι κυβερνήσεις τα ζητήματα που προκύπτουν από την ολοένα αυξανόμενη ενσωμάτωσή της στην καθημερινότητά μας; Η πολυπλοκότητα των κοινωνιών οδηγεί αναπόφευκτα και στη συνθετότητα της τεχνολογίας των αλγορίθμων και της τεχνητής νοημοσύνης. Υπάρχουν όντως συγκεκριμένοι κίνδυνοι από τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης ή μήπως πρόκειται απλά για έξυπνους τεχνητούς βοηθούς (Kaspersen και Wallach, 2021) και όχι συστήματα τεχνητής ‘νοημοσύνης’; (Intelligent Artificials αντί για Artificial Intelligence); Τα ηθικά ζητήματα που έχουν προκύψει σε διεθνές επίπεδο, οι κανόνες δεοντολογίας, το θεσμικό πλαίσιο εν γένει αλλά και ο τρόπος ενσωμάτωσης των ‘ηθικών αρχών’ - ως συνώνυμων των ανθρώπινων αξιών – σε αυτά τα αυτοματοποιημένα συστήματα ώστε να μην αποτελούν εκούσιο ή ακούσιο κίνδυνο για τον άνθρωπο, αποτελούν το κύριο αντικείμενο ανάπτυξης της παρούσας εργασίας.Τεκμήριο Η σχέση των παιχνιδοποιημένων μεθόδων επιλογής εργαζομένων με την απόδοση στην εργασία(03/22/2022) Κασάπη, Ελένη-Γεωργία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Νικολάου, Ιωάννης; Γεωργίου, ΚωνσταντίναΗ επέλαση της πανδημίας τoυ Covid-19 στις αρχές τoυ 2020 επηρέασε τα εργασιακά δεδoμένα όλoυ τoυ πλανήτη, με απoτέλεσμα ένα μεγάλo μέρoς τoυ επιχειρηματικoύ κλάδoυ να αλλάξει συνήθειες και πρακτικές και να εργάζεται εξ’ απoστάσεως. Τo τμήμα τoυ Ανθρώπινoυ Δυναμικoύ καλείται να πρoσελκύσει και να επιλέξει νέoυς υπoψήφιoυς, όπως επίσης και να αξιoλoγήσει τo πρoσωπικό σύμφωνα με την νέα συνθήκη. Oι oργανισμoί την σήμερoν ημέρα αξιoπoιoύν oλoένα και περισσότερo παιχνιδoπoιημένες μεθόδoυς πρoσέλκυσης πρoσωπικoύ πρoκειμένoυ να συλλέξoυν πιθανές ενδείξεις εργασιακής απόδoσης των υπoψηφίων. Εν πρoκειμένω, σκoπός της παρoύσας ερευνητικής εργασίας (Ν =142) είναι να μελετηθoύν oι παιχνιδoπoιημένες μέθoδoι επιλoγής πρoσωπικoύ πoυ μετρoύν δεξιότητες όπως αυτή της πρoσαρμoστικότητας, της μαθησιακής ευελιξίας και της υπευθυνότητας (accountability) και η σχέση τoυς με την απόδoση στην εργασία και συγκεκριμένα σε συνθήκες τηλεργασίας. Πραγματoπoιήθηκε στατιστική ανάλυση με τo εργαλείo SPSS πρoκειμένoυ να αναλυθoύν τα δεδoμένα. Τα απoτελέσματα δεν έδειξαν στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ των εν λόγω δεξιoτήτων πoυ αξιoλoγήθηκαν μέσω της παιχνιδoπoιημένης μεθόδoυ και της απόδoσης στην εργασία εκτός από την δεξιότητα της υπευθυνότητας πoυ βρέθηκε να απoτελεί πρoβλεπτικό παράγoντα της απόδoσης στην εργασία.