Μεταπτυχιακές Εργασίες
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/51
Περιήγηση
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές Εργασίες ανά Θέμα "Administrative acts"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Οι δημόσιες πολιτικές στο πλαίσιο του Επιτελικού Κράτους. Η αξιολόγηση της εφαρμογής του νόμου στο Υπουργείο Υγείας και στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων(30-06-2023) Βασσάλου, Μαρία-Ελπινίκη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας; Πεχλιβάνος, Λάμπρος; Χριστόπουλος, Δημήτριος; Βασιλάτος, ΕυάγγελοςΣκοπός της εργασίας είναι η επεξεργασία και η αξιολόγηση του Ν. 4622/2019 «Επιτελικό Κράτος: Οργάνωση, λειτουργία της Κυβέρνησης, των κυβερνητικών οργάνων και της Κεντρικής Δημόσιας Διοίκησης».Ειδικότερα, πραγματεύεται τη διερεύνηση της εφαρμογής του για την επιτελική διακυβέρνηση στα Υπουργεία Υγείας και Παιδείας και Θρησκευμάτων ως μελέτη περίπτωσης, καθώς και την προσπάθεια της Διοίκησης κατά τη διάρκεια των τριών πρώτων χρόνων να προσαρμοστεί στον Νόμο, τις πράξεις, τις παραλείψεις, τα προβλήματα και τις προτάσεις για την εμπέδωση του νέου θεσμικού πλαισίου.Τα συμπεράσματα που εξάγονται από την έρευνα συνοψίζονται παρακάτω:α. Ο Νόμος για το Επιτελικό Κράτος συνιστά εμβληματική μεταρρύθμιση για την οργάνωση και λειτουργία της Κεντρικής Διοίκησης.β. Θέτει τις βάσεις για την ορθολογική οργάνωση της Κεντρικής Διοίκησης των Υπουργείων.γ. Προκάλεσε αντιδράσεις της αντιπολίτευσης και έντονη κριτική.δ. Η νέα διάρθρωση των Υπουργείων συμβάλλει στον διαχωρισμό της πολιτικής από τη διοικητική λειτουργία.ε. Ο νέος θεσμός του Υπηρεσιακού Γραμματέα συμβάλλει στη σταθερή διοίκηση, καθώς διαρρηγνύεται η διαπλοκή της διοικητικής σφαίρας και επιδιώκεται η αποκομματικοποίηση της διοικητικής και οικονομικής λειτουργίας των Υπουργείων.στ. Η προσαρμογή στον Νόμο για το Επιτελικό Κράτος κινείται σε διαφορετικές ταχύτητες στα Υπουργεία Υγείας και Παιδείας και Θρησκευμάτων. Το γεγονός αυτό αποδεικνύεται στην έρευνά μας μέσα από την καταγραφή των εκδοθεισών διοικητικών πράξεων εφαρμογής, των ενεργειών του κάθε Υπουργείου χωριστά, καθώς και των επιμέρους συμπερασμάτων. Με βάση τα ανωτέρω, η δυνατότητα σύγκρισης καθίσταται ευχερής. ζ. Οι Οργανισμοί και των δύο Υπουργείων δεν έχουν προσαρμοστεί στον Νόμο για το Επιτελικό Κράτος. Η προσαρμογή αυτή κρίνεται αναγκαία, προκειμένου να επιτευχθεί η λειτουργική διασύνδεση των υπηρεσιών σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο. η. Οι Υπηρεσίες Συντονισμού δεν έχουν τεθεί σε πλήρη λειτουργία και απαιτείται η άμεση στελέχωσή τους.θ. Ο διαχωρισμός των Υπηρεσιών και η υπαγωγή τους στην αρμοδιότητα των Υπουργών ή στην αρμοδιότητα του Υπηρεσιακού Γραμματέα άλλοτε γίνεται ορθά και άλλοτε λανθασμένα. ι. Επίσης, σε ορισμένες περιπτώσεις, εντοπίζεται λανθασμένη κατανομή αρμοδιότητας διατάκτη και αποφαινόμενου οργάνου μεταξύ των Υπουργών και του Υπηρεσιακού Γραμματέα. Η υλοποίηση των δημοσίων πολιτικών του Νόμου για το Επιτελικό Κράτος είναι αποφασιστικής σημασίας για τη Διοίκηση. Ειδικότερα, τα τρία πρώτα χρόνια από την έναρξη ισχύος του, τα συντονιστικά όργανα σε υψηλό επίπεδο δεν κατέδειξαν αποφασιστικότητα για την εφαρμογή του παρά τις προσπάθειες της Κεντρικής Διοίκησης και του Υπηρεσιακού Γραμματέα.