Διδακτορικές διατριβές
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/44
Περιήγηση
Πλοήγηση Διδακτορικές διατριβές ανά Επιβλέπων "Baltas, George"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Status-seeking behavior via an evolutionary framework(31-10-2023) Ταμιωλάκης, Γεώργιος; Tamiolakis, Georgios; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Argouslidis, Paraskevas; Skarmeas, Dionysios; Kokkinaki, Flora; Stathakopoulos, Vlasis; Saridakis, Charalampos (Babis); Andronikidis, Andreas; Baltas, GeorgeΟ σκοπός αυτής της διατριβής είναι να αποκαλύψει τα κίνητρα πίσω από την κατανάλωση πολυτελείας με γνώμονα την κατάσταση και την περίπλοκη δυναμική μεταξύ των βασικών της στοιχείων. Αυτή η έρευνα περιλαμβάνει τη χρήση δύο διαδικτυακών ερευνών μεγάλης κλίμακας για την εμπειρική δοκιμή των υποθέσεων μας.Σκοπός της πρώτης μελέτης είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο των διαφορετικών μορφών κατανάλωσης και του υλισμού στην υποκειμενική ευημερία. Τα ευρήματα από την πρώτη έρευνα υποδηλώνουν ότι τα άτομα που παρακινούνται από ένα ισχυρό κίνητρο για την επίτευξη κοινωνικής θέσης είναι πιο πιθανό να εμπλακούν στην κατανάλωση αγαθών που συμβολίζουν και προσδίδουν κύρος, ενώ μπορούν επίσης να διαθέτουν υλιστικές αξίες. Τα ευρήματα ενισχύουν την αντίληψη ότι η κατανάλωση κύρους είναι πρόδρομος της κατανάλωσης πολυτελείας. Επιπλέον, τα εμπειρικά δεδομένα τονίζουν ότι η υποκειμενική ευημερία επηρεάζεται θετικά από την κατανάλωση κύρους. Παραδόξως, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η «λιγότερο κοινωνική» κατανάλωση και η απόδοση μεγάλης σημασίας στα υλικά αγαθά επηρεάζουν αρνητικά την υποκειμενική ευημερία. Ο στόχος της δεύτερης μελέτης είναι να εμβαθύνει στις περίπλοκες σχέσεις μεταξύ του κύρους ως θεμελιώδες κινήτρου, της κατανάλωσης κύρους, της επιδεικτικής και μη κατανάλωσης πολυτελείας, του υλισμού και της υποκειμενικής ευημερίας. Τα εμπειρικά μας αποτελέσματα από μια μεγάλης κλίμακας διαδικτυακή έρευνα επικύρωσαν ότι τα άτομα με έντονο εγγενές κίνητρο για κοινωνικό κύρος είναι πιο πιθανό να επιδιώξουν αγαθά που συμβολίζουν το κύρος. Συγκεκριμένα, η σχέση μεταξύ της κατανάλωσης κύρους και της επιδεικτικής κατανάλωσης εμφανίστηκε ως στατιστικά σημαντική. Αυτή η μελέτη επεξηγεί επίσης τη θετική επίδραση της κατανάλωσης κύρους στην επιθυμία να συνδεθεί κανείς με την «ελίτ» της αγοράς προϊόντων πολυτελείας. Από όσο γνωρίζουμε, αυτή είναι η πρώτη εμπειρική μελέτη που εξετάζει τον αντίκτυπο αυτών των διαφορετικών μορφών κατανάλωσης που επιδιώκονται για λόγους κοινωνικής θέσης στην υποκειμενική ευημερία των καταναλωτών, προσφέροντας νέες προοπτικές σε αυτή την περίπλοκη σχέση.