Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων
Μόνιμο URI για αυτήν την κοινότηταhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/21
Η Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων περιλαμβάνει τα Τμήματα: - Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων - Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας - Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής - Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας.
Περιήγηση
Πλοήγηση Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων ανά Επιβλέπων "Baltas, George"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 5 από 5
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο CX in the video streaming industry(2021) Tsaknaki, Eirini; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Siomkos, George I.; Baltas, George; Indounas, KonstantinosThe current pandemic affected many industries, but only a few as radically as those that rely on face-to-face interactions and in-person experiences. The most prominent such example would be Entertainment and Media. Customers turned massively to content platforms in lack of alternatives such as cinema, theatres and concerts, accelerating a pre-existing trend. However, as the world tries to recover, some changes might persist, yet others can be easily reversed. In this light, this work discusses the elements that shape customer expectations regarding paid video streaming platforms (SVOD). Through qualitative and quantitative research, valuable insights have been generated to facilitate the understanding of what customers look for and what they value when it comes to SVOD platforms. The lack of ads, range of content, ease of use & media quality have been chosen by more than 85 of the sample as the top most important platform features. Further analysis has shown that the multidimensional factors of content & contract (commitment, price & ease & safety of payments) affect all CX Metrics under examination (NPS, CSAT & Retention). Personalisation significantly affects NPS & CSAT whereas, the ease of use impacts only the retention proxy.Τεκμήριο Effective international marketing strategies using artificial intelligence(25-02-2025) Νιρού, Αγγελική; Nirou, Angeliki; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Indounas, Konstantinos; Painesis, Grigorios; Baltas, GeorgeΗ παρούσα μελέτη εξετάζει την επίδραση του chatbot μάρκετινγκ στη Καθαρή Θέση Μάρκας (Brand Equity – BEQ), τη Θέση Σχέσεων (Relationship Equity – REQ) και τη Θέση Αξίας (Value Equity – VEQ). Παράλληλα, διερευνάται ο ρόλος του ατομικισμού ως ρυθμιστικού παράγοντα σε αυτές τις σχέσεις. Καθώς οι παγκόσμιες μάρκες βασίζονται όλο και περισσότερο σε chatbots που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη για να ενισχύσουν τη δέσμευση των πελατών, είναι σημαντικό να κατανοηθεί πώς οι πολιτισμικές διαφορές επηρεάζουν τις αντιδράσεις των καταναλωτών σε χαρακτηριστικά όπως η ανθρωπομορφικότητα, η προσαρμογή, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, η ψυχαγωγία και η αλληλεπίδραση των chatbots.Για τη μελέτη αυτή, διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου που συμπληρώθηκε από 506 χρήστες chatbots διεθνών μαρκών στην Ελλάδα. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με Μοντελοποίηση Δομικών Εξισώσεων (SEM) για την αξιολόγηση των άμεσων και ρυθμιστικών επιδράσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η ανθρωπομορφικότητα των chatbots ενισχύει την Καθαρή Θέση Μάρκας και τη Θέση Σχέσεων, κυρίως στους συλλογικούς καταναλωτές, ενώ οι ατομικιστές δεν την αξιολογούν ως σημαντική. Η προσαρμογή των chatbots ενισχύει την Καθαρή Θέση Μάρκας στους ατομικιστές και τη Θέση Σχέσεων στους συλλογικούς καταναλωτές. Επιπλέον, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων από το chatbot ενισχύει την Καθαρή Θέση Μάρκας και τη Θέση Αξίας κυρίως για τους ατομικιστές. Η ψυχαγωγία μέσω chatbot έχει θετική επίδραση στην Καθαρή Θέση Μάρκας και τη Θέση Σχέσεων, αλλά δεν επηρεάζει τη Θέση Αξίας, ενώ η αλληλεπίδραση με το chatbot ενισχύει και τους τρεις παράγοντες ανεξαρτήτως πολιτισμικού πλαισίου. Τέλος, όλοι οι παράγοντες της θέσης πελάτη (BEQ, VEQ και REQ) επηρεάζουν σημαντικά την ικανοποίηση από τη μάρκα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της αλληλεπίδρασης με τα chatbots στη δημιουργία ισχυρών σχέσεων με τους καταναλωτές.Τα ευρήματα της έρευνας έχουν σημαντικές πρακτικές προεκτάσεις για τις παγκόσμιες μάρκες, προτείνοντας ότι οι στρατηγικές μάρκετινγκ μέσω chatbots πρέπει να προσαρμόζονται στις πολιτισμικές ιδιαιτερότητες των καταναλωτών. Οι ατομικιστές ανταποκρίνονται καλύτερα στην εξατομίκευση και τις άμεσες λύσεις στα προβλήματά τους, ενώ οι συλλογικοί καταναλωτές προτιμούν chatbots που προσομοιάζουν την ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Παρόλο που η μελέτη συμβάλλει στην κατανόηση του θέματος, αναγνωρίζει ως περιορισμό τη συγκέντρωση δεδομένων αποκλειστικά από διεθνείς μάρκες στην Ελλάδα και προτείνει μελλοντική έρευνα σε διαφορετικές πολιτισμικές και βιομηχανικές συνθήκες.Τεκμήριο Environmental consumer behaviour and consumer well-being: a study in the FMCG sector(18-10-2024) Τριφύλλη, Μαρίνα; Trifylli, Marina; Athens University of Economics and Business, Department of Business Administration; Skarmeas, Dionysios; Argouslidis, Paraskevas; Baltas, GeorgeΗ παρούσα μελέτη διερευνά τη σχέση μεταξύ των βιώσιμων, φιλικών προς το περιβάλλον, καταναλωτικών συμπεριφορών και της ευημερίας των καταναλωτών (consumer well-being), στο πλαίσιο των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG). Η μελέτη στοχεύει να εξετάσει πώς η αγορά φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων όχι μόνο συμβάλλει στη προστασία του περιβάλλοντος αλλά και ενισχύει την προσωπική ευημερία ευθυγραμμίζοντας τις προσωπικές με τις καταναλωτικές αξίες των καταναλωτών. Η αυξανόμενη οικολογική ευαισθητοποίηση των καταναλωτών έχει οδηγήσει σε μια αυξανόμενη προτίμηση για τα πράσινα προϊόντα, καθώς αυτοί επιδιώκουν να μετριάσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις και να βρουν ηθική ικανοποίηση στις επιλογές τους. Η μετατόπιση αυτή αποτελεί επίσης αντανάκλαση μιας ευρύτερης κοινωνικής τάσης προς την βιωσιμότητα, καθώς οι εταιρείες στοχεύουν όλο και περισσότερο σε περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένους καταναλωτές μέσω στρατηγικών πράσινου μάρκετινγκ. Η μελέτη χρησιμοποιεί τόσο βιβλιογραφική έρευνα, όσο και έρευνες καταναλωτών για να διερευνήσει τον τρόπο με τον οποίο η βιωσιμότητα επηρεάζει την προσωπική ευτυχία, εστιάζοντας στην ελληνική αγορά. Εξετάζει αν οι βιώσιμες αγορές παρέχουν ψυχολογικά και συναισθηματικά οφέλη, όπως η αίσθηση του σκοπού και η ευθυγράμμιση με τις προσωπικές αξίες, και πώς εξωτερικοί παράγοντες, συμπεριλαμβανομένων των οικονομικών περιορισμών και της διαθεσιμότητας των προϊόντων, μετριάζουν αυτή τη σχέση. Μελετώντας αυτούς τους παράγοντες, η έρευνα στοχεύει να προσφέρει ιδέες για το πώς η βιώσιμη καταναλωτική συμπεριφορά μπορεί να επηρεάσει θετικά την ευημερία, συμβάλλοντας σε μια πιο φιλική προς το περιβάλλον και ευτυχισμένη κοινωνία.Τεκμήριο Food oriented hospitality and the impact of guest satisfaction: the Ergon paradigm(2025-03-05) Karantani, Natalia ; Καραντάνη, Ναταλία; Indounas, Kostis; Skarmeas; Baltas, GeorgeΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τη σημασία του φαγητού στον κλάδο της φιλοξενίας, εστιάζοντας στο πώς οι γαστρονομικές εμπειρίες επηρεάζουν την ικανοποίηση και την πιστότητα των επισκεπτών. Μέσα από το παράδειγμα του Ergon Bakehouse στην Αθήνα, μελετάται ένα μοντέλο φιλοξενίας όπου το φαγητό αποτελεί το επίκεντρο της εμπειρίας. Η μελέτη βασίζεται σε ποσοτική έρευνα και αναλύει τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, τη διαδικασία επιλογής καταλύματος και τον ρόλο που διαδραματίζει η γαστρονομία στη λήψη αποφάσεων. Παράλληλα, προτείνεται ένα ολοκληρωμένο marketing plan για την ενίσχυση της θέσης του Ergon Bakehouse στην αγορά φιλοξενίας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η γαστρονομία δεν αποτελεί πλέον απλώς μια παροχή, αλλά έναν στρατηγικό πυλώνα εμπειρίας, διαφοροποίησης και αφοσίωσης των επισκεπτών.Τεκμήριο Status-seeking behavior via an evolutionary framework(31-10-2023) Ταμιωλάκης, Γεώργιος; Tamiolakis, Georgios; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Argouslidis, Paraskevas; Skarmeas, Dionysios; Kokkinaki, Flora; Stathakopoulos, Vlasis; Saridakis, Charalampos (Babis); Andronikidis, Andreas; Baltas, GeorgeΟ σκοπός αυτής της διατριβής είναι να αποκαλύψει τα κίνητρα πίσω από την κατανάλωση πολυτελείας με γνώμονα την κατάσταση και την περίπλοκη δυναμική μεταξύ των βασικών της στοιχείων. Αυτή η έρευνα περιλαμβάνει τη χρήση δύο διαδικτυακών ερευνών μεγάλης κλίμακας για την εμπειρική δοκιμή των υποθέσεων μας.Σκοπός της πρώτης μελέτης είναι να διερευνήσει τον αντίκτυπο των διαφορετικών μορφών κατανάλωσης και του υλισμού στην υποκειμενική ευημερία. Τα ευρήματα από την πρώτη έρευνα υποδηλώνουν ότι τα άτομα που παρακινούνται από ένα ισχυρό κίνητρο για την επίτευξη κοινωνικής θέσης είναι πιο πιθανό να εμπλακούν στην κατανάλωση αγαθών που συμβολίζουν και προσδίδουν κύρος, ενώ μπορούν επίσης να διαθέτουν υλιστικές αξίες. Τα ευρήματα ενισχύουν την αντίληψη ότι η κατανάλωση κύρους είναι πρόδρομος της κατανάλωσης πολυτελείας. Επιπλέον, τα εμπειρικά δεδομένα τονίζουν ότι η υποκειμενική ευημερία επηρεάζεται θετικά από την κατανάλωση κύρους. Παραδόξως, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η «λιγότερο κοινωνική» κατανάλωση και η απόδοση μεγάλης σημασίας στα υλικά αγαθά επηρεάζουν αρνητικά την υποκειμενική ευημερία. Ο στόχος της δεύτερης μελέτης είναι να εμβαθύνει στις περίπλοκες σχέσεις μεταξύ του κύρους ως θεμελιώδες κινήτρου, της κατανάλωσης κύρους, της επιδεικτικής και μη κατανάλωσης πολυτελείας, του υλισμού και της υποκειμενικής ευημερίας. Τα εμπειρικά μας αποτελέσματα από μια μεγάλης κλίμακας διαδικτυακή έρευνα επικύρωσαν ότι τα άτομα με έντονο εγγενές κίνητρο για κοινωνικό κύρος είναι πιο πιθανό να επιδιώξουν αγαθά που συμβολίζουν το κύρος. Συγκεκριμένα, η σχέση μεταξύ της κατανάλωσης κύρους και της επιδεικτικής κατανάλωσης εμφανίστηκε ως στατιστικά σημαντική. Αυτή η μελέτη επεξηγεί επίσης τη θετική επίδραση της κατανάλωσης κύρους στην επιθυμία να συνδεθεί κανείς με την «ελίτ» της αγοράς προϊόντων πολυτελείας. Από όσο γνωρίζουμε, αυτή είναι η πρώτη εμπειρική μελέτη που εξετάζει τον αντίκτυπο αυτών των διαφορετικών μορφών κατανάλωσης που επιδιώκονται για λόγους κοινωνικής θέσης στην υποκειμενική ευημερία των καταναλωτών, προσφέροντας νέες προοπτικές σε αυτή την περίπλοκη σχέση.