Μεταπτυχιακές Εργασίες
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/51
Περιήγηση
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές Εργασίες ανά Επιβλέπων "Androutsopoulos, Konstantinos"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 2 από 2
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Emergency response facilities allocation in a transportation network involving hazardous materials (HAZMAT)(2022) Liazos, Alexandros; Λιάζος, Αλέξανδρος; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Mourtos, Yiannis; Zachariadis, Emmanouil; Androutsopoulos, KonstantinosEnormous volumes of hazardous materials are moving every day all over the world. Some are distributed to people’s homes, while others are transported only between major industries and factories. Nonetheless, their presence within global transport networks is intense, and in the meantime, an accident involving any of them can be serious or even deadly. Theirmanagement, thus, is crucial. This diploma thesis seeks to formulate and solve a bi-objective mixed integer problem location-allocation problem; it also aims to provide the locations in which an operator should place emergency response stations that could deal with an incident involving some hazardous material in a given road segment. The optimal allocation of Emergency Response Facilities is vital; it can prevent accidents before their consequences become dangerous and catastrophic. This model raises three questions; where Emergency Response Facilities shall be located, with which emergency vehicles each of them must be equipped, and to what extent this allocation covers the potential demand, expressed in terms of non-coverage cost. The appropriate parameters, decision variables, objective functions, and constraints are defined. A simple case study of this problem is, later, solved in CPLEX Optimization Studio. Two widely used methods of bi-objective optimization, namely Weighted Sum Method and Epsilon-Constraint Method, are the computational tools of this study, and a Pareto front of non-dominated optimal solutions, is produced by each of these methods. Afterwards, the model’s behavior on alterations of one of its parameters is investigated by examining various scenarios. In the scenarios discussed in the Sensitivity analysis chapter, we decrease or increase a facility's capacity and coverage ratio, alter lower acceptable demand coverage, and examine regions with uneven population distribution. Results for all different methods and scenarios are discussed, and ideas for further future research in this extremely interesting inter-disciplinary field are proposed.Τεκμήριο Full truckload fuel distribution to multiple destinations taking into account unloading considerations(04-02-2025) Μωραΐτης, Αλέξανδρος; Moraitis, Alexandros; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Lekakos, Georgios; Burnetas, Apostolos; Androutsopoulos, KonstantinosΗ παρούσα διατριβή εξετάζει το πρόβλημα διανομής καυσίμων από μια κεντρική αποθήκη σε πολλαπλές δεξαμενές, με στόχο τη δημιουργία ενός ακριβούς πλάνου χρονοπρογραμματισμού για δραστηριότητες όπως η φόρτωση, εκφόρτωση και παράδοση. Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο στα νησιά, όπου τα καύσιμα εκφορτώνονται από ένα δεξαμενόπλοιο και διανέμονται μέσω ετερογενούς στόλου οχημάτων. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος, αναπτύχθηκε ένα μαθηματικό μοντέλο βασισμένο στον Μικτό Ακέραιο Γραμμικό Προγραμματισμό (MILP) και ένα πρόγραμμα υλοποιήθηκε σε Java με τη βιβλιοθήκη CPLEX. Για τη βελτίωση της απόδοσης, σχεδιάστηκε και δοκιμάστηκε ένας άπληστος αλγόριθμος (greedy algorithm). Τα αποτελέσματα σε πέντε δοκιμαστικές περιπτώσεις έδειξαν ότι, ενώ ο CPLEX αντιμετώπισε δυσκολίες σε μεγαλύτερα προβλήματα, ο άπληστος αλγόριθμος προσέφερε μια πιο πρακτική και αποδοτική λύση, εξισορροπώντας την ποιότητα της λύσης με τον χρόνο υπολογισμού.Η καινοτομία της μελέτης έγκειται στην αντικειμενική συνάντηση, η οποία επικεντρώνεται στη μείωση του χρόνου παραμονής του δεξαμενόπλοιου στο λιμάνι, λαμβάνοντας υπόψη πολλαπλά δρομολόγια και περιορισμούς ουράς.