Μεταπτυχιακές Εργασίες
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/42
Περιήγηση
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές Εργασίες ανά Επιβλέπων "Apospori, Eleni"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 2 από 2
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Menstruation in the workplace: Greece case study(16-01-2023) Μαντά, Κωνσταντίνα; Manta, Konstantina; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Karantinou, Kalipso; Apospori, EleniΗ έρευνα αυτή επικεντρώνεται στο θέμα της έμμηνου ρύσης στον χώρο εργασίας στην Ελλάδα, εξετάζοντας τους κανονισμούς και τους νόμους που σχετίζονται με την εργασιακή άδεια λόγω περιόδου. Με δείγμα 3969 γυναικών, η έρευνα χρησιμοποιεί τόσο ποσοτικές όσο και ποιοτικές μεθόδους, περιλαμβάνοντας ανάλυση νομικών νόμων από διάφορες χώρες και εταιρείες.Τα ευρήματα της έρευνας υπογραμμίζουν την ανάγκη αύξησης της ευαισθητοποίησης σχετικά με την έμμηνο ρύση στον χώρο εργασίας και την αντιμετώπιση της αποσιωποίησης της γυναικείας φωνής και των γυναικείων ζητημάτων. Η μελέτη συνιστά την εφαρμογή κανονισμών για εργασιακή άδεια στην Ελλάδα λόγω περιόδου, και την παροχή δωρεάν προϊόντων υγιεινής στον χώρο εργασίας για τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος για τα άτομα που έχουν έμμηνο κύκλο. Εμπνευσμένη από τις προσπάθειες της Ισπανίας να θεσπίσει νόμους που υποστηρίζουν την συγκεκριμένη εργασιακή άδεια, η έρευνα αυτή στοχεύει στην προώθηση της ισότητας των φύλων στον χώρο εργασίας.Τεκμήριο A study on the effectiveness of outdoor experiental training programmes in Greece and Cyprus(2005) Xyrafa, Evi; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Athens University of Economics and Business, Department of Management Science and Technology; Apospori, EleniOutdoor training, also known as adventure or experiential learning, has been a major HRD trend for the 1990s (Wagner et.aL,1991). Outdoor-based experiential training programs first appeared in the early 1980s.Such programs have become increasingly popular in recent years and surveys indicate that the trend will continue. As more and more organizations begin to send participants to such outdoor training workshops there is a need that grows parallel to their popularity- the need to ensure that activities are effective and have measurable outcomes that relate to defined objectives (Mazany et.al.,1995). Adherents of OET believe that there is a good return on investment (ROI) in such programs (e.g. Harrison, 1995). However they have commonly reached that conclusion intuitively through what they believe to be reasonable assumptions. In fact, there are little or no established practices for measuring how effective such programs are. There is very little empirical data on behavior change in the workplace or enhanced business results due to OET (Williams e/.ö/.,2003).Only anecdotal evidence supports the effectiveness of outdoor training programs. The purpose of this study is to examine the effects of experiential training on participants, both at personal and professional level and also to establish the duration of these effects.