Μεταπτυχιακές Εργασίες
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/42
Περιήγηση
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές Εργασίες ανά Ημερομηνία έκδοσης
Τώρα δείχνει 1 - 20 από 893
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Μελέτη εικόνας μάρκας LEGO®(01-03-2024) Μιχαήλ, Νικόλαος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Μπάλτας, Γεώργιος; Παινέσης, Γρηγόριος; Σταθακόπουλος, ΒλάσιοςΗ εποχή μας χαρακτηρίζεται από γρήγορους και έντονους ρυθμούς το οποίο έχει σαν συνέπεια πολλές καταναλωτικές αποφάσεις να παίρνονται χωρίς να τους δίνεται η απαραίτητη ενδεχομένως προσοχή που τους αρμόζει. Μία τέτοια απόφαση είναι και η αγορά παιχνιδιού. Η LEGO® είναι μία εταιρεία η οποία εν μέσω κρίσης έχει καταφέρει να έχει αξιοθαύμαστη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια που σημαίνει ότι ο κόσμος την προτιμά παρότι τα προϊόντα της κατά κανόνα δεν απευθύνονται σε μικρομεσαία νοικοκυριά. Αυτό σημαίνει ότι στο άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον στο οποίο καλείται να ανταπεξέλθει το έχει καταφέρει με αξιοθαύμαστο τρόπο και πλέον είναι ηγέτης σε αυτό. Στην παρούσα διπλωματική εργασία αυτό το οποίο μελετάμε είναι η εικόνα της μάρκας LEGO®. Μία εικόνα η οποία είναι τόσο δυνατή που δείχνει να διαφοροποιείται πια από τους ανταγωνιστές της. Σκοπός της έρευνας μας είναι να ανακαλύψουμε ορισμένες πτυχές που επηρεάζουν την εικόνα της εταιρίας LEGO® ώστε να αποκρυπτογραφήσουμε τί είναι αυτό το οποίο κοιτούν τελικά οι καταναλωτές και τους κερδίζει η συγκεκριμένη μάρκα. Προκειμένου να συμβεί αυτό δημιουργήθηκε ένα θεωρητικό μοντέλο βασισμένο στη βιβλιογραφία. Το μοντέλο αυτό έχει παράγοντες που επηρεάζουν την εικόνα της μάρκας της LEGO® αλλά και συνέπειες που προκύπτουν από αυτή. Πιο συγκεκριμένα θα δούμε ότι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την εικόνα της μάρκας είναι η αναγνωρισιμότητα, η ποιότητα, η νοσταλγία, η προσωπικότητα ενώ αναφορικά με τις συνέπειες είναι η πιστότητα και η από στόμα σε στόμα επικοινωνία μεταξύ των καταναλωτών. Κατόπιν μελέτης της βιβλιογραφίας δημιουργήθηκαν οι ερευνητικές υποθέσεις και παρατηρήσαμε αν αυτές επιβεβαιώνονται ή όχι. Αυτό το είδαμε μέσω ποσοτικής έρευνας που πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου. Το δείγμα ήταν μη πιθανότητας και ευκολίας ενώ οι ερωτώμενοι ήταν βασικό προκειμένου να το απαντήσουν να έχουν αγοράσει έστω και μία φορά προϊόν LEGO®. Η μελέτη ολοκληρώθηκε με τις απαντήσεις 196 ατόμων ενώ όλες οι ερωτήσεις ήταν υποχρεωτικές προς απάντηση. Αμέσως μετά τη συλλογή των απαντήσεων πραγματοποιήθηκε στατιστική ανάλυση μέσω του προγράμματος SPSS. Πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε factor analysis για να δούμε την εγκυρότητα του δείγματος. Αμέσως μετά πραγματοποιήθηκε έλεγχος αξιοπιστίας μέσω του Cronbach Alpha. Η μέτρηση της επιρροής των συνεπειών της εικόνας της μάρκας LEGO® μετρήθηκε με τη χρησιμοποίηση της πολυμεταβλητής ανάλυσης πολλαπλής παλινδρόμησης. Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι τα παρακάτω: • Η αντιλαμβανόμενη ποιότητα καθώς και η προσωπικότητα της μάρκας LEGO® επηρεάζουν την εικόνα της συγκεκριμένης εταιρίας. • Η νοσταλγία για τη μάρκα LEGO® καθώς και η αναγνωρισιμότητα της μάρκας LEGO® δεν επηρεάζουν την εικόνα της συγκεκριμένης εταιρίας • Η εικόνα της μάρκας LEGO® δείχνει ότι έχει θετική συσχέτιση τόσο με την πιστότητα των καταναλωτών στην συγκεκριμένη μάρκα όσο και στην από στόμα σε στόμα επικοινωνία μεταξύ των καταναλωτών. Αν η εταιρία θέλει να διατηρήσει τα κεκτημένα και να αυξήσει ακόμα περισσότερο το μερίδιό της θα μπορούσε να προβεί στις παρακάτω κινήσεις: • Συνεχής προσπάθεια ανάδειξης της υψηλής ποιότητας των προϊόντων της καθώς επίσης και επικοινωνία σταθερής εταιρικής εικόνας προς τα έξω • Επιπλέον επικοινωνία των αξιών της, της ιστορίας της και της ηγετικής της θέσης στο χώρο του παιχνιδιού • Ενίσχυση της εμπιστοσύνης που της δείχνει το καταναλωτικό κοινό. • Βέλτιστη διαχείριση κρίσεων, όπως για παράδειγμα ελαττωματικό προϊόν που ενδέχεται να προκύψει, ώστε να διατηρηθεί η ήδη καλή φήμη της εταιρίας σε αυτό το επίπεδο. • Να επιτύχει ακόμη περισσότερες στρατηγικές συνεργασίες με άλλες εταιρίες κολοσσούς.Τεκμήριο Field Study Project σε συνεργασία με την εταιρεία ΙΤeQ: έρευνα μέτρησης ικανοποίησης πελάτη(01-04-2020) Κοκμοτού, Βασιλική; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Θεοδωρίδης, ΠροκόπιοςΠαρατηρώντας τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς των επιχειρήσεων, αυτή παρουσιάζει ομοιότητες με την καταναλωτική αγορά σε θέματα που αφορούν το μείγμα μάρκετινγκ, ωστόσο, απομονώνοντας τις στρατηγικές που εφαρμόζονται στο κομμάτι της προβολής, η σημασία που δίνεται σε εκείνη είναι ιδιαίτερα μεγάλη.Η προσωπική πώληση, η συνεχής επικοινωνία και επαφή που οφείλει να έχει μία επιχείρηση με τις επιχειρήσεις-πελάτες της, είναι ίσως ο βασικότερος παράγοντας της επιτυχίας των επιχειρησιακών μεταξύ τους σχέσεων που αντέχουν και εξελίσσονται στον χρόνο. Οι υπηρεσίες που παρέχει στις άλλες επιχειρήσεις-πελάτες της μία επιχείρηση, τόσο σε ό,τι αφορά τα υλικά αγαθά, όσο και σε ό,τι σχετίζεται με τον ανθρώπινο παράγοντα, και συγκεκριμένα με την εξυπηρέτηση και την ικανοποίηση των αναγκών τους σε πολλαπλά επίπεδα, λειτουργούν σαν αλυσίδα, με το καθένα από αυτά να αποτελεί έναν ισχυρό κρίκο. Στην περίπτωση που κάτι από την αλυσίδα αυτή δεν λειτουργεί, μπορεί να αφήσει συνολικά τους πελάτες δυσαρεστημένους, με τον κίνδυνο η μεταξύ τους σχέση και συνεργασία να διακοπεί, να αυξάνει την παρουσία του.Είναι επομένως φανερό ότι για την ικανότητα και αποτελεσματικότητα μιας επιχείρησης να μπορεί να επιβιώσει μακροχρόνια καθίσταται απαραίτητη η επένδυση από μέρους της σε οτιδήποτε πλαισιώνει την εξυπηρέτηση και σχέση με τους πελάτες της. Σκοπός λοιπόν αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι:• Να μελετήσει τα χαρακτηριστικά της αγοράς των επιχειρήσεων.• Να μελετήσει τη δραστηριότητα της εταιρείας ITeQ, την αγορά στην οποία απευθύνεται, και τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχει στις επιχειρήσεις-Φαρμακεία πελάτες της.• Να ερευνήσει τον βαθμό ικανοποίησης των πελατών της εταιρείας ITeQ από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους παρέχονται, καθώς και από το απασχολούμενο προσωπικό της.• Να γίνουν προτάσεις για πιθανές βελτιώσεις στον τρόπο παροχής των υπηρεσιών και εξυπηρέτησης των πελατών της εταιρείας, προκειμένου να επιτευχθεί η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ικανοποίησή τους, και τελικά η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων συνεργασίαςΤεκμήριο Η επίδραση του περιβάλλοντος υπηρεσιών των καταστημάτων Jumbo στην καταναλωτική συμπεριφορά(01-04-2020) Δημητρίου, Αλεξάνδρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Θεοδωρίδης, Προκόπιος; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα εργασία έχει σκοπό τη μελέτη της επίδρασης του περιβάλλοντος υπηρεσιών στα καταστήματα παιχνιδιών Jumbo. Η σημαντικότητα του περιβάλλοντος παροχής υπηρεσιών έχει απασχολήσει το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας εδώ και δεκαετίες. Το Περιβάλλον Υπηρεσιών ως έννοια εξετάστηκε από την Bitner, η οποία στη δεκαετία του ’90 έθεσε τις βάσεις για την ενδελεχή έρευνα που ακολούθησε. Από τότε το περιβάλλον κατάφερε να αποκτήσει ιδιαίτερη θέση στο Μάρκετινγκ των Υπηρεσιών καθώς πλέον αποτελεί ένα από τα 7P ‘s. Η ίδια εισήγαγε το μοντέλο Servicescapes, το οποίο θα αποτελέσει και τον κεντρικό άξονα της συγκεκριμένης εργασίας. Η προσέγγιση του ερευνητικού ζητήματος βασίστηκε στην έννοια του περιβάλλοντος υπηρεσιών και στο γεγονός ότι τα στοιχεία που το απαρτίζουν προκαλούν στον καταναλωτή ορισμένα ερεθίσματα, με τη βοήθεια των οποίων εξάγει, μη συνειδητά, συμπεράσματα για την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας, είτε διατηρώντας στάση προσέγγισης του καταστήματος είτε στάση αποφυγής από αυτό. Επιχειρώντας, λοιπόν, τη διερεύνηση των χαρακτηριστικών του περιβάλλοντος, της σπουδαιότητας για τους καταναλωτές και του πως αυτή επηρεάζεται από τους ίδιους, διενεργήθηκε ποσοτική έρευνα σε 500 ερωτώμενους. Η στατιστική ανάλυση των απαντήσεων έγινε μέσω του πακέτου SPSS 23, με τη διενέργεια ποικίλων στατιστικών μεθόδων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, έγινε σαφές πως το περιβάλλον και οι συνιστώσες του δε γίνονται αντιληπτά με τον ίδιο τρόπο από όλους, άλλα ότι τα δημογραφικά στοιχεία και οι συνήθειες επισκεψιμότητας των καταναλωτών επηρεάζουν την σπουδαιότητα αυτών των παραγόντων κατά περίπτωση. Ακόμα, προέκυψε ότι συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος χώρου επιδρούν στις συνήθειες των καταναλωτών και άρα στη πιστότητά τους κατά την παροχή της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Τέλος, μετά την ολοκλήρωση των αποτελεσμάτων της έρευνας, προτάσσεται η περαιτέρω εξέταση του υποδείγματος της Bitner στο μέλλον, προκειμένου να εξαχθούν συμπεράσματα για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών που θα αποτελέσουν βάση για τη σωστή τμηματοποίηση και στόχευση του αγοραστικού κοινού των καταστημάτων Jumbo.Τεκμήριο Field Study Project για την Γευσήνους ΑΒΕΕ: customer experience(01-04-2020) Παπαδοπούλου, Αλεξάνδρα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Θεοδωρίδης, ΠροκόπιοςΟ χώρος του contract catering στην Ελλάδα βρίσκεται σε ανάπτυξη, με τη Γευσήνους ΑΒΕΕ να κατέχει μια ηγετική θέση στην αγορά. Ωστόσο, οι προσδοκίες των καταναλωτών συνεχώς αυξάνονται και η ικανοποίηση τους αποτελεί κύριο μέλημα κάθε επιχείρησης, επομένως η έρευνα καταναλωτή είναι αναμφισβήτητα το εργαλείο για την αναζήτηση απαντήσεων σε βασικά επιχειρηματικά ερωτήματα των εταιρειών, με τελικό στόχο τη δημιουργία ενός όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικού marketing plan.Η παρούσα διπλωματική εργασία ερευνά την Business to Customer (B2C) δραστηριότητα της εταιρείας Γευσήνους ΑΒΕΕ, εστιατορίων δηλαδή που λειτουργεί η ίδια, και συγκεκριμένα την ικανοποίηση και εμπειρία πελάτη από τις παρεχόμενες υπηρεσίες εστίασης.Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας, πραγματοποιείται η παρουσίαση της εταιρείας, καθώς και η αναλύσεις SWOT, PEST και οι δυνάμεις Porter, ώστε να γίνει κατανοητή η θέση της επιχείρησης καθώς και το περιβάλλον της.Στη συνέχεια, στο δεύτερο κεφάλαιο, τη βιβλιογραφική επισκόπηση, διασαφηνίζονται έννοιες οι οποίες θα αναφερθούν στην εργασία αργότερα και αποτελούν τους άξονες γύρω από τους οποίους δομήθηκε το παρόν κείμενο.Ακολούθως, στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το πρόβλημα στο οποίο καλείται να δώσει μια απάντηση η παρούσα έρευνα. Παρουσιάζονται επίσης οι λεπτομέρειες για τη διεξαγωγή της, όπως η μέθοδος συλλογής στοιχείων,η οποία είναι η συλλογή ερωτηματολογίων με τη μέθοδο CAPI, και ο τρόπος ανάλυσης των δεδομένων.Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται με γραφήματα αλλά και με πίνακες στατιστικής, τα ευρήματα της έρευνας καθώς και η ερμηνεία τους. Τονίζεται κάθε στατιστικώς σημαντική πληροφορία βάσει των στοιχείων που έχουν συλλεχθεί.Εν κατακλείδι, στο πέμπτο κεφάλαιο αυτής της εργασίας, παρουσιάζονται τα τελικά ερευνητικά συμπεράσματα, καθώς και προτάσεις μάρκετινγκ που προκύπτουν βάσει της ανάλυσης και ερμηνείας των συλλεχθέντων δεδομένων. Τέλος, δίνονται προτάσεις για περεταίρω μελλοντική διερεύνηση που θα ευνοήσουν τη στρατηγική της εταιρείας.Τεκμήριο How do firms build brand equity and firm performance through Corporate Social Responsibility actions(01-06-2020) Καγκελίδου, Ευαγγελία; Kagkelidou, Evamgelia; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Σταθακόπουλος, Βλάσιος; Ήντουνας, Κωνσταντίνος; Καραντινού, ΚαλυψώΟ πρώτος σκοπός αυτής της μελέτης είναι να διερευνήσει τι έχει ερευνηθεί σε προηγούμενες μελέτες που διερευνούν πώς οι εταιρείες αυξάνουν την αξία της επωνυμίας και τις οικονομικές επιδόσεις τους μέσω δραστηριοτήτων ΕΚΕ.Προκειμένου να πραγματοποιηθεί αυτή η έρευνα, επιλέχθηκε η μεθοδολογία της συστηματικής επισκόπησης της βιβλιογραφίας με σκοπό τη διερεύνηση κοινών προτύπων στη βιβλιογραφία και τη δυνατότητα σύγκρισης όχι μόνο μεταξύ βιομηχανιών αλλά και μεταξύ χωρών. Χρησιμοποιώντας τους σωστούς όρους και στις κατάλληλες βάσεις δεδομένων, επιστράφηκε μεγάλος αριθμός ακαδημαϊκών περιοδικών. Πρακτικά, τα δεδομένα συγκεντρώθηκαν από 36 ακαδημαϊκά άρθρα, που έχουν πραγματοποιηθεί σε διαφορετικές χώρες και βιομηχανίες στον κόσμο, χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθόδους και συμπεριλαμβάνουν διαφορετικά δείγματα. Χρησιμοποιώντας ως εργαλείο ένα φύλλο excel, όλες οι σχέσεις του ενδιαφέροντός μας που βρέθηκαν στα ακαδημαϊκά άρθρα καταγράφηκαν με κωδικοποιημένο τρόπο, προκειμένου να οργανωθούν όλες οι πληροφορίες.Ως αποτέλεσμα, εντοπίστηκαν τέσσερα (4) διαφορετικά ερευνητικά θέματα: (α) θετικός ή αρνητικός αντίκτυπος των ενεργειών ΕΚΕ στην επωνυμία και στην οικονομική απόδοση, γ) τον αντίκτυπο που έχουν τα χαρακτηριστικά της εταιρείας στα αποτελέσματα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης στην επωνυμία, (δ) ποια χαρακτηριστικά παραλήπτη των ενεργειών ΕΚΕ μπορεί να επηρεάσουν τον αντίκτυπο που έχουν οι δραστηριότητες της ΕΚΕ στην επωνυμία και στην οικονομική απόδοση επωνυμίας.Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η προσαρμογή των πρωτοβουλιών ΕΚΕ επηρεάζει θετικά την οικονομική απόδοση αλλά και την αξία της επωνυμίας μιας επιχείρησης. Από την άλλη πλευρά, έχουν επίσης αναφερθεί ορισμένα αρνητικά αποτελέσματα υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Τα ευρήματα δείχνουν επίσης ότι διαφορετικές πτυχές ΕΚΕ σε διαφορετικούς κλάδους, μπορεί να έχουν διάφορα αποτελέσματα, επομένως ο προσδιορισμός του κατάλληλου συνδυασμού και των δύο είναι ζωτικής σημασίας για τη μεγιστοποίηση της δυναμικής του.Τεκμήριο Corporate Social Responsibility and skepticism: an investigation of perceived CSR motives and the effect on consumer behavior(01-07-2020) Ραχούτη, Ιωάννα; Rachouti, Ioanna; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Δρόσος, Δημήτριος; Παινέσης, Γρηγόριος; Κοκκινάκη, ΦλώραΗ εταιρική κοινωνική ευθύνη (CSR) σήμερα είναι μια διαδεδομένη ανησυχία των επιχειρήσεων παγκοσμίως. Όχι μόνο αποτελεί ηθική υποχρέωση, αλλά και επιτακτική ανάγκη των επιχειρήσεων, καθώς οι καταναλωτές ανταμείβουν τις κοινωνικά υπεύθυνες εταιρείες υπό την έννοια της πίστης και της πρόθεσης αγοράς. Αν και η σχετική βιβλιογραφία με την πάροδο των ετών έχει επισημάνει τα ευεργετικά αποτελέσματα των προγραμμάτων ΕΚΕ στη φήμη μιας εταιρείας και στη συμπεριφορά των καταναλωτών, πρόσφατα υπήρξε μια αλλαγή στη στάση των ατόμων έναντι των πρωτοβουλιών ΕΚΕ. Υπάρχει μια ευρεία ανησυχία ότι οι επιχειρήσεις εκμεταλλεύονται την τάση της κοινωνικής ευθύνης για να αυξήσουν τα κέρδη τους και να παραπλανήσουν τους πελάτες τους ώστε να πιστεύουν ότι ενδιαφέρονται για κοινωνικά ζητήματα.Αυτή η εργασία συμβάλλει στη βιβλιογραφία της ΕΚΕ προσπαθώντας να εξηγήσει πώς δημιουργείται η καχυποψία σχετικά με τις δράσεις ΕΚΕ και ο αντίκτυπός της στα αποτελέσματα που σχετίζονται με τους καταναλωτές στο πλαίσιο των καταστημάτων λιανικού εμπορίου και συγκεκριμένα των Σουπερμάρκετ. Η θεωρία απόδοσης παρέχει το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίζεται η μελέτη καθώς υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές εκχωρούν σε εταιρείες εγωιστικά, αξιακά και στρατηγικά κίνητρα και, στη συνέχεια, αυτά τα κίνητρα επηρεάζουν το σχηματισμό καταναλωτικών συμπεριφορών. Η εργασία εξετάζει επίσης την έννοια της αυθεντικότητας της ΕΚΕ και την επίδραση του σκεπτικισμού στην πρόθεση αγοράς και στην επωνυμία του λιανοπωλητή.Όσον αφορά τη μεθοδολογία, χρησιμοποιήθηκε μια ποσοτική προσέγγιση με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου ως ερευνητικού μέσου και ενός σεναρίου σχετικού με μαρκετινγκ σκοπού. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι καταναλωτές δεν είναι εξοικειωμένοι με την έννοια της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και έχουν μια μάλλον ουδέτερη προς θετική στάση απέναντι στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Παρόλο που τα ευρήματα δεν συμφωνούν με αυτά προηγούμενων ερευνών, η μελέτη εδραίωσε τη σχέση μεταξύ των όρων που συζητήθηκαν και έθεσε έναν κοινό τόπο για μελλοντικές μελέτες.Τεκμήριο Διερευνώντας τη χρήση των ταμπού μέσω πρόκλησης σοκ ως δημιουργική στρατηγική στο χώρο της διαφήμισης, για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση γύρω από τα ναρκωτικά(01-07-2020) Παπακυριάκου Ζωή; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Κοκκινάκη, Φλώρα; Αναγνωστίδου, Ζωή; Παινέσης, ΓρηγόριοςΗ παρούσα εργασία ερευνά τη χρήση των ταμπού στη διαφήμιση και συγκεκριμένα του σοκ, το οποίο αποτελεί μία από τις πιο ευρέως χρησιμοποιούμενες δημιουργικές στρατηγικές στο χώρο της διαφήμισης. Η προσοχή εστιάζεται στην εφαρμογή της σοκαριστικής διαφήμισης στα πλαίσια του Κοινωνικού Μάρκετινγκ και συγκεκριμένα στο ζήτημα των ναρκωτικών, το οποίο αποτελεί μέχρι και σήμερα σοβαρό πρόβλημα τόσο στην παγκόσμια όσο και στην ελληνική κοινωνία. Ο απώτερος σκοπός είναι να εξεταστεί η στάση των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι σε τέτοιου είδους διαφημίσεις, καθώς και να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητά τους. Για τη διεξαγωγή της έρευνας, χρησιμοποιήθηκαν τρεις διαφημίσεις που στοχεύουν στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από τα ναρκωτικά, οι οποίες επιλέχθηκαν με κριτήριο το επίπεδο σοκ που προκαλούν στους αποδέκτες. Συγκεκριμένα, επιλέχθηκε μια διαφήμιση υψηλού σοκ, μια μεσαίου και μια χαμηλού σοκ, έτσι ώστε να ερευνηθεί εάν ο παράγοντας του σοκ έχει αντίκτυπο στα άτομα και στην αποτελεσματικότητα της διαφήμισης. Η ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας αποτέλεσε βάση για την επιλογή των μεταβλητών που εξετάζονται και κατά συνέπεια για τη διατύπωση των ερευνητικών υποθέσεων. Μεταξύ άλλων, μεγαλύτερη βαρύτητα δίνεται σε παράγοντες που αφορούν την αποτελεσματικότητά της διαφήμισης, η οποία μεταφράζεται στη δυνατότητα προσέλκυσης προσοχής, ανάκλησης του διαφημιστικού μηνύματος και δημιουργίας πρόθεσης για διάδοση του μηνύματος. Η μέθοδος που κρίθηκε ως καταλληλότερη είναι το πείραμα, ενώ ως ερευνητικό εργαλείο συλλογής πρωτογενών δεδομένων χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Τα πιο σημαντικά ευρήματα της ανάλυσης αναφέρονται στις διαστάσεις που συνδράμουν στην αποτελεσματικότητα της διαφήμισης και συγκεκριμένα:• Δεν παρατηρούνται διαφορές (στατιστικά σημαντικές) μεταξύ των τριών διαφημίσεων, ως προς τη δυνατότητά τους να προσελκύουν την προσοχή του κοινού• Η δυνατότητα ανάκλησης του διαφημιστικού μηνύματος είναι μεγαλύτερη όσο αυξάνεται ο βαθμός του σοκ της διαφήμισης• Η πρόθεση διάδοσης του διαφημιστικού μηνύματος από τους αποδέκτες είναι υψηλότερη όταν ο βαθμός σοκ της διαφήμισης αυξάνεται.Τεκμήριο Η χρήση του κειμένου στην ψηφιακή διαφήμιση ως κύριο και αποκλειστικό δημιουργικό στοιχείο και η επίδραση αυτού στην καταναλωτική συμπεριφορά(01-07-2020) Χριστοφόρου, Ειρήνη; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Δρόσος, Δημήτριος; Αναγνωστίδου, Ζωή; Κοκκινάκη, ΦλώραΗ παρούσα επιστημονική εργασία διερευνά την χρήση του κειμένου στην ψηφιακή διαφήμιση, την αποδοτικότητα του και τις επιδράσεις που αυτό επιφέρει στην καταναλωτική συμπεριφορά. Στα πλαίσια εκπόνησης της εργασίας, πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα ούτως ώστε να διερευνηθεί η στάση των Ελλήνων καταναλωτών και η αγοραστική συμπεριφορά τους έναντι στην ψηφιακή διαφήμιση. Επιπρόσθετα, βασιζόμενοι στο υπόδειγμα Moriarty, Mitchell και Wells (2012, εξετάζουμε τις επιδράσεις που επιφέρει το διαφημιστικό περιεχόμενο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην συμπεριφορά του χρήστη ενώ ελέγχεται κατά πόσο υπάρχει συσχέτιση των επιδράσεων αυτών με την μορφή του δημιουργικού περιεχομένου.Τεκμήριο Facebook marketing persona για την εταιρεία Kalamata Papadimitriou(01-07-2020) Μποντιώτη, Σωτηρία; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Λιονάκης, Κωνσταντίνος; Κυρέζης, Νικόλαος; Δρόσος, ΔημήτριοςΣκοπός:Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των χρηστών και σημαντικό μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ που ακολουθούν οι εταιρείες. Ο σκοπός αυτής της διπλωματικής είναι οι εταιρείας “Kalamata Papadimitriou” να γνωρίσει καλύτερα τα Personas της ώστε το digital marketing της να γίνει πιο στοχευμένο και καν επέκταση πιο επιτυχημένο. Σχεδιασμός Έρευνας / Μεθοδολογία: Αξιοποιήθηκαν τα Facebook insights της σελίδας “Kalamata Papadimitriou” στο Facebook και έγινε ανάλυση των δημογραφικών στοιχείων των μοναδικών χρηστών τους στο στατιστικό πακέτο SPSS. Ευρήματα: Από την συγκεκριμένη διπλωματική έγινε εξαγωγή δύο συγκεκριμένων Personas.Τα ευρήματα που εξήχθησαν στην εν λόγω διπλωματική είναι ότι η Persona που είναι πιο πιθανό να κάνει Like σε μια δημοσίευση της “Kalamata Papadimitriou” προέρχεται από την Ελλάδα συγκεκριμένα από την περιφέρεια Αττικής μιλάει Ελληνικά, η καλύτερη ώρα και ημέρα να την προσεγγίσεις είναι Τετάρτη στις 10 η ώρα το βράδυ προτιμάει ως content της φωτογραφίες και είναι γυναίκα που ανήκει στο ηλικιακό group 35-44. Ενώ η Persona που είναι πιο πιθανό να κάνει Comment σε μια δημοσίευση της σελίδας στο Facebook της “Kalamata Papadimitriou” είναι γυναίκα που ανήκει στο ηλικιακό group 55-64 η οποία διαμένει στην περιφέρεια Αττικής η γλώσσα που ομιλεί είναι τα Ελληνικά η καλύτερη ώρα και μέρα για να προσεγγισθεί είναι την Τετάρτη και ώρα 10 το βράδυ και το Content που προτιμάει είναι φωτογραφίες.Περιορισμοί Έρευνας: Λόγω της νομοθεσίας περί προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων δεν ήταν δυνατόν να εξετάσουμε ένα ολοκληρωμένο προφίλ των Personas για αυτό η διπλωματική περιορίστηκε στην διερεύνηση του δημογραφικού προφίλ των χρηστών. Επίσης μια από τις προτάσεις που έγιναν ήταν να αναλυθούν τα Google analytics κάτι που δεν θα ήταν ιδιαίτερα αποδοτικό διότι η εταιρεία χρησιμοποιεί κυρίως την σελίδα στο Facebook. Στην διαδικτυακή σελίδα υπάρχουν μόνο τα προϊόντα της επιχείρησης και απευθύνεται κυρίως σε B2B πελάτες. Επίσης δεν υπάρχει αρκετή βιβλιογραφία σχετικά με το Facebook persona. Συμπεράσματα: Η διπλωματική αυτή συνεισφέρει στο να κατανοήσει η εταιρεία “Kalamata Papadimitriou” το κοινό της. Τα αποτελέσματα μπορούν να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες και οδηγίες προς την επιχείρηση ώστε να διαμορφώσει καταλληλότερα το περιεχόμενο και την επικοινωνιακή στρατηγική της, γύρω από τα Personas της.Τεκμήριο Investigating the antecedents and consumer outcomes of offensive advertising(01-10-2024) Τσουκαλάς, Νικόλαος; Tsoukalas, Nikolaos; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Drosos, Dimitrios; Painesis, GrigoriosΗ παρούσα διατριβή εξετάζει την επίδραση της προσβλητικής διαφήμισης στη συμπεριφορά των καταναλωτών, εστιάζοντας στους ρυθμιστικούς ρόλους της Ανάγκης για Γνωστική Εμπλοκή (NFC) και των γενεών. Καθώς οι διαφημιστές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο προκλητικό περιεχόμενο για να τραβήξουν την προσοχή, η κατανόηση της επίδρασής του σε διαφορετικά καταναλωτικά τμήματα γίνεται απαραίτητη. Η μελέτη χρησιμοποιεί ένα 2x4x2 πειραματικό σχέδιο μεταξύ ομάδων, εξετάζοντας τον τύπο διαφήμισης (βίαιος έναντι μη-βίαιου), τις γενιές (Baby Boomers, Generation X, Millennials, Generation Z) και την NFC (υψηλή έναντι χαμηλής). Το φύλο και η NFC αξιολογήθηκαν επίσης ως ρυθμιστές στις καταναλωτικές αντιδράσεις, όπως οι στάσεις προς τις διαφημίσεις, τις μάρκες και τις προθέσεις αγοράς. Τα βασικά ευρήματα δείχνουν ότι οι βίαιες διαφημίσεις προκαλούν γενικά πιο αρνητικές αντιδράσεις σε σύγκριση με τις μη-βίαιες. Οι νεότερες γενιές έδειξαν μεγαλύτερη ανοχή στο βίαιο περιεχόμενο, ενώ οι παλαιότερες αντιδρούν πιο αρνητικά. Επίσης, η NFC έπαιξε σημαντικό ρόλο, καθώς τα άτομα με υψηλή NFC αξιολόγησαν πιο κριτικά τις διαφημίσεις και τις μάρκες, ανεξαρτήτως γενιάς. Τα ευρήματα αυτά συμβάλλουν στη θεωρία της διαφήμισης, αναδεικνύοντας πώς η γνωστική επεξεργασία και η ταυτότητα της γενιάς επηρεάζουν τις αντιδράσεις στην προσβλητική διαφήμιση. Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι οι διαφημιστές πρέπει να προσαρμόζουν τις καμπάνιες τους λαμβάνοντας υπόψη τα γνωστικά στυλ και τα γενεαλογικά προφίλ του κοινού τους, ιδιαίτερα όταν χρησιμοποιούν αμφιλεγόμενα θέματα. Περιορισμοί της μελέτης περιλαμβάνουν πιθανές προκαταλήψεις στην αυτοαναφορά και το συγκεκριμένο πολιτισμικό πλαίσιο, που περιορίζει τη γενίκευση των αποτελεσμάτων. Μελλοντικές έρευνες θα πρέπει να διερευνήσουν αυτές τις δυναμικές σε διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια και να εξετάσουν άλλες μορφές προσβλητικής διαφήμισης. Συμπερασματικά, η μελέτη αυτή παρέχει πληροφορίες για το πώς οι γνωστικές και γενεαλογικές διαφορές επηρεάζουν τις αντιδράσεις των καταναλωτών, προσφέροντας πολύτιμες επιπτώσεις για τον σχεδιασμό πιο αποτελεσματικών και ηθικά σωστών διαφημιστικών καμπανιών.Τεκμήριο Investigating the impact of ground, in-flight and after flight services on consumer evaluations about airlines(01-10-2024) Κουφοπούλου, Ευαγγελία-Βαρβάρα; Koufopoulou, Evangelia-Varvara; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Drosos, Dimitrios; Skarmeas, Dionysios; Painesis, GrigoriosΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αφορά τις αεροπορικές εταιρείες πλήρους εξυπηρέτησης και τις υπηρεσίες που παρέχουν. Είναι ευρέως γνωστό ότι η βιομηχανία της πολιτικής αεροπορίας είναι ιδιαίτερα ενεργή και στις μέρες μας το αεροπλάνο είναι ένα από τα πιο προσβάσιμα μέσα μεταφοράς. Αυτή η εργασία παρέχει μια εσωτερική άποψη για το τι ικανοποιεί περισσότερο τους επιβάτες. Παρουσιάζει τα βασικά σημεία στα οποία πρέπει να επικεντρωθεί μια αεροπορική εταιρεία, που παρέχει υπηρεσίες πλήρους εξυπηρέτησης, προκειμένου να διατηρήσει και να προσελκύσει νέους και πιστούς πελάτες. Δύο χιλιάδες τέσσερα (204) άτομα συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο, το οποίο είχε τη μορφή αξιολόγησης, ξεκινώντας από το χαμηλότερο επίπεδο ικανοποίησης (1) έως το υψηλότερο (7), αναφορικά με την τελευταία τους εμπειρία πτήσης με πάροχο πλήρους εξυπηρέτησης, ενώ τους ζητήθηκε επίσης να δηλώσουν εάν θα επέλεγαν ξανά την ίδια αεροπορική εταιρεία. Το θεωρητικό πλαίσιο της μελέτης ήταν να βρεθεί ποιες υπηρεσίες επηρέασαν πραγματικά αυτές τις δύο ερωτήσεις. Στο θεωρητικό πλαίσιο συμπεριλήφθηκαν τα δημογραφικά στοιχεία και η συχνότητα των πτήσεων, προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπήρχε κάποια σχέση με τη δημιουργία πιστών πελατών. Ο τύπος της έρευνας ήταν επαγωγικός και η τελική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση των ευρημάτων ήταν η γραμμική ανάλυση παλινδρόμησης. Τα αποτελέσματα που ξεχώρισαν πραγματικά ήταν η εξυπηρέτηση πελατών, τα θέματα υγιεινής και οι υπηρεσίες παροχής γευμάτων. Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη όλους αυτούς τους τρεις παράγοντες που αναδείχθηκαν από την ανάλυση, αυτή η μεταπτυχιακή εργασία θα μπορούσε να αποτελέσει ώθηση για την εστίαση στην προσθήκη νέων χαρακτηριστικών με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ώστε να βελτιωθούν αυτές οι υπηρεσίες στις μελλοντικές πτήσεις. Η δομή της διπλωματικής εργασίας είναι η εξής: η διατριβή χωρίζεται συνολικά σε 6 κεφάλαια (εισαγωγή, ανασκόπηση βιβλιογραφίας, θεωρητικό πλαίσιο, μεθοδολογία, ανάλυση και αποτελέσματα, συζητήσεις και συμπεράσματα) και στο τέλος διατίθεται το ερωτηματολόγιο μαζί με όλους τους πίνακες που εξήχθησαν από το SPSS κατά την ανάλυση.Τεκμήριο User experience design and mobile food delivery apps: the impact of UX elements on customer loyalty and the mediating role of customer satisfaction(01-10-2024) Χατζής, Βασίλειος; Chatzis, Vasilios; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Painesis, Grigorios; Skarmeas, Dionysios; Drosos, DimitriosΗ παρούσα μελέτη διερευνά τη σημασία των στοιχείων σχεδιασμού της εμπειρίας χρήστη (UX Design) και τους παράγοντες που επηρεάζουν την αφοσίωση των χρηστών (customer loyalty) σε εφαρμογές παράδοσης φαγητού (Mobile Food Delivery Apps) στην ελληνική αγορά. Δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης της online παραγγελίας φαγητού κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, και αναγνωρίζοντας τον αυξημένο ανταγωνισμό στον κλάδο, η έρευνα επισημαίνει την ανάγκη κατανόησης της ικανοποίησης των χρηστών (customer satisfaction) ως προϋπόθεση για την επίτευξη της αφοσίωσής τους. Μέσα από μια ολοκληρωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση ακαδημαϊκών άρθρων και διαδικτυακών πηγών, η έρευνα αναγνωρίζει τα βασικά στοιχεία UX που επηρεάζουν την ικανοποίηση και την αφοσίωση των χρηστών. Αυτά τα στοιχεία είναι η αντιληπτή χρηστικότητα (perceived usability), η αντιληπτή χρησιμότητα (perceived usefulness), η ποικιλία εστιατορίων (variety of restaurants) και η ποιότητα των υπηρεσιών (quality of service). Η μελέτη χρησιμοποιεί αυτά τα στοιχεία ως ανεξάρτητες μεταβλητές και εξετάζει την επίδρασή τους στην ικανοποίηση των χρηστών, που λειτουργεί ως διαμεσολαβητική μεταβλητή και οδηγεί στην αφοσίωση των χρηστών. Μέσω μιας διαδικτυακής ποσοτικής έρευνας, η οποία απέφερε 267 απαντήσεις, συγκεντρώθηκαν τα απαραίτητα δεδομένα για να επαληθευτούν ή να απορριφθούν οι αρχικές υποθέσεις της έρευνας. Αξιοποιώντας στατιστικές αναλύσεις όπως η Πολλαπλή Γραμμική Παλινδρόμηση και η Ανάλυση Διαμεσολάβησης, με τη χρήση του λογισμικού SPSS, η έρευνα επιβεβαιώνει αυτές τις σχέσεις και παρέχει πληροφορίες για τη βελτιστοποίηση αυτών των στοιχείων σχεδιασμού UX, με σκοπό την ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών. Τα ευρήματα υποστηρίζουν ισχυρισμούς της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και προσφέρουν προτάσεις που απευθύνονται σε παρόχους εφαρμογών Mobile Food Delivery στην Ελλάδα, προκειμένου να βελτιώσουν την εμπειρία χρήστη (UX) και να δημιουργήσουν ισχυρότερους δεσμούς με τους πελάτες τους. Η έρευνα αυτή εμπλουτίζει τόσο την υπάρχουσα θεωρητική γνώση ενώ συνεισφέρει επίσης στην ενίσχυση των στρατηγικών που εφαρμόζονται στα πλαίσια των εφαρμογών food delivery στην ελληνική αγορά.Τεκμήριο Καινοτομίες στις τηλεπικοινωνίες(01-11-2004) Βενάρδος, Μανώλης; Σοφράς, Χρήστος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Πληροφορικής; Σπανός, ΙωάννηςΔιπλωματική εργασία - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (Executive MBA)Τεκμήριο Η χρήση του χιούμορ στη διαφήμιση με κοινωνικό μήνυμα(02-01-2024) Στίγκα, Κωνσταντίνα; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Αργουσλίδης, Παρασκευάς; Σκαρμέας, Διονύσιος; Κοκκινάκη, ΦλώραΚύριο θέμα της παρούσας εργασίας αποτελεί η χρήση του χιούμορ στη διαφήμιση με κοινωνικό μήνυμα. Το χιούμορ πρόκειται για μία από τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες δημιουργικές στρατηγικές στη διαφήμιση. Στο επίκεντρο της έρευνας, βρίσκεται η εφαρμογή του χιούμορ στο πλαίσιο της διαφήμισης κοινωνικού μηνύματος, και πιο συγκεκριμένα, της διαφήμισης για τον αποστιγματισμό των οροθετικών ατόμων. Το στίγμα προς τα οροθετικά άτομα είναι ακόμη ισχυρά παρόν στην ελληνική κοινωνία αλλά και παγκοσμίως. Έτσι, διερευνάται εάν ένα διαφημιστικό μήνυμα, που σχετίζεται με το θέμα, είναι πιο αποτελεσματικό όταν κάνει χρήση χιούμορ ή όταν δεν κάνει. Διεξήχθη πειραματική έρευνα βάσει δύο διαφημίσεων από φορείς που δραστηριοποιούνται σχετικά με την αποτίναξη του κοινωνικού στίγματος που αντιμετωπίζουν τα οροθετικά άτομα. Αυτές οι διαφημίσεις υποβλήθηκαν σε προέλεγχο, έτσι ώστε να ελεγχθεί η δυναμικότητά τους και το αν είναι συγκρίσιμες από άποψη επιπέδου αρέσκειας από τους ερωτώμενους. Αμφότερες οι διαφημίσεις, στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση γύρω από την κοινωνική διάκριση που δέχονται τα οροθετικά άτομα. Η διαφορά τους έγκειται στο πώς προσεγγίζουν το ζήτημα. Στη μία περίπτωση, εξετάζεται μία διαφήμιση που χρησιμοποιεί το χιούμορ ως επικοινωνιακή στρατηγική ενώ στην άλλη, μία διαφήμιση που παρουσιάζει το θέμα με ρεαλιστικό τρόπο. Έτσι, ερευνάται το αν ο παράγοντας χιούμορ έχει θετικό αντίκτυπο ως προς τη στάση προς τη διαφήμιση και κατ’ επέκταση εάν έχει κάποια επίδραση στην επικοινωνία διαφημίσεων με κοινωνικό μήνυμα. Τα αποτελέσματα των στατιστικών αναλύσεων έδειξαν ότι παρατηρήθηκε ελάχιστα πιο θετική στάση απέναντι στη μη χιουμοριστική διαφήμιση έναντι της χιουμοριστικής. Ωστόσο, η σχετική ανάλυση κρίθηκε ως μη στατιστικά σημαντική. Επίσης, η χιουμοριστική διαφήμιση έγινε αντιληπτή ως πολύ πιο διασκεδαστική. Επίσης, οι άνδρες διαμόρφωσαν ελαφρώς θετικότερες στάσεις προς τη χιουμοριστική διαφήμιση από ότι οι γυναίκες, αν και το εύρημα δεν ήταν στατιστικά σημαντικό. Από τα παραπάνω αποτελέσματα, προκύπτουν ορισμένες προτάσεις σε θεωρητικό και διοικητικό επίπεδο. Όσον αφορά οργανισμούς και φορείς που δραστηριοποιούνται σχετικά με την απενοχοποίηση και την στήριξη των οροθετικών ατόμων, προτείνεται η χρήση χιούμορ σε σχετικά διαφημιστικά μηνύματα να γίνεται με μετριοπάθεια και προσοχή. Ως δημιουργική στρατηγική, μπορεί να επιφέρει θετικά αποτελέσματα αλλά μπορεί επίσης, σε ορισμένα κοινά, να δημιουργήσει την εντύπωση ότι το θέμα που θίγεται δεν είναι βαρύνουσας σημασίας. Εκτός από τη δυνάμει ευεργετική χρήση του χιούμορ στη στάση ως προς τη διαφήμιση, είναι αμφίβολη η αποτελεσματικότητά του ως προς τη διαμόρφωση και υιοθέτηση συμπεριφορών.Τεκμήριο Music and the self: an investigation of the symbolic consumption of music(02-04-2020) Λατίφη, Παναγιώτα; Latifi, Panagiota; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Μπάλτας, Γεώργιος; Αργουσλίδης, Παρασκευάς; Καραντινού, ΚαλυψώΗ παρούσα έρευνα εξετάζει την εφαρμογή της θεωρίας του συμβολικού καταναλωτισμού και του image congruency theory αναφορικά με την «κατανάλωση» της μουσικής ως αγαθού. Συγκεκριμένα, εξερευνώνται η χρήση της μουσικής ως μέσου επικοινωνίας του self-image και της προσωπικής ταυτότητας, καθώς και το image congruency ανάμεσα στο self-image και το music-image. Παράλληλα, εξετάζεται αν το επίπεδο της αυτοπεποίθησης, του self-image concern και του self-monitoring ασκούν κάποια επιρροή στο βαθμό κατά τον οποίο η μουσική καταναλώνεται με συμβολικό τρόπο. Προς αυτό το σκοπό, υιοθετήθηκε και εφαρμόστηκε συνδυασμός ποιοτικής και ποσοτικής μεθοδολογίας. Συγκεκριμένα, διενεργήθηκαν 13 εκ βαθέων συνεντεύξεις οι οποίες απευθύνθηκαν σε συμμετέχοντες με εξαιρετικά υψηλό, υψηλό, μέτριο και χαμηλό ενδιαφέρον για τη μουσική και σχεδιάστηκε ένα ερωτηματολόγιο στο οποίο έλαβαν μέρος 287 συμμετέχοντες. Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας ακολούθησε ανάλυση των ποιοτικών αποτελεσμάτων βάσει των πυλώνων της συνέντευξης και ανάλυση των ποσοτικών αποτελεσμάτων μέσω SPSS. Με βάση τα ευρήματα τόσο της ποιοτικής, όσο και της ποσοτικής μεθόδου, η θεωρία του συμβολικού καταναλωτισμού και το image-congruency theory επαληθεύονται στο χώρο της μουσικής βιομηχανίας. Τα αποτελέσματα, ακόμη, υποδεικνύουν ότι η αυτοπεποίθηση, το self-image concern και το self-monitoring δεν επηρεάζουν σημαντικά το επίπεδο στο οποίο ο καταναλωτής χρησιμοποιεί τη μουσική με συμβολικό τρόπο.Τεκμήριο Καταναλωτική συμπεριφορά στον κλάδο των σουπερμάρκετ(02-04-2023) Βαλμά, Αμαρυλλίς; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Σκαρμέας, Διονύσιος; Αργουσλίδης, Παρασκευάς; Μπάλτας, ΓεώργιοςΗ παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό την καταγραφή, διερεύνηση και ανάλυση της καταναλωτικής συμπεριφοράς στο λιανεμπόριο (supermarkets), και πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια ερευνητικού εργαστήριου μάρκετινγκ και επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ένα σημαντικό μέρος της επιστήμης του μάρκετινγκ ασχολείται με την ανάλυση όλων εκείνων των παραγόντων που θα συμβάλουν στην ικανοποίηση των αναγκών των καταναλωτών, και την κατανόηση διαφόρων συμπεριφορών των καταναλωτών και πως αυτές μπορούν να επηρεαστούν από έναν οργανισμό- επιχείρηση. Η παρούσα πτυχιακή ξεκινώντας με μια γενική αναφορά στον τομέα του λιανεμπορίου, των σουπερμάρκετ, την συμπεριφορά καταναλωτή και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταλήγει ειδικά στο τελευταίο κεφάλαιο στην ποσοτική ανάλυση της συμπεριφοράς του καταναλωτή στο κλάδο των σουπερμάρκετ.Τεκμήριο Συμπεριφορά καταναλωτή στον κλάδο των smartphones: στάδια αγοραστικής διαδικασίας και παράγοντες που την επηρεάζουν(02-07-2020) Γαζούλης, Παναγιώτης; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Μπάλτας, Γεώργιος; Κοκκινάκη, Φλώρα; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΗ παρούσα διατριβή ασχολείται με την ανάλυση της συμπεριφοράς του Έλληνα καταναλωτή ως προς την αγορά των smartphones καθ’ όλη την αγοραστική διαδικασία του τελευταίου. Ακόμη, εντοπίζει και αναλύει τους βασικότερους παράγοντες επιρροής της αγοραστικής διαδικασίας του σύμφωνα με τις απόψεις του ερευνητή της και την παγκόσμια βιβλιογραφία. Οι παράγοντες που επελήφθησαν για περαιτέρω ανάλυση είναι οι εξής: πολιτισμός, προγραμματισμένη συμπεριφορά, αξίες, κοινωνική τάξη, συναισθηματικά και λογικά κίνητρα, φύλο. Ως καταλληλότερη μέθοδος για τη διεξαγωγή της έρευνας, λόγω της φύσης της και των συνθηκών διεξαγωγής της, κρίθηκε αυτή της ποσοτικής έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης κατέδειξαν πως οι άνδρες θεωρούν πιο σημαντική την τιμή του smartphone και οι γυναίκες θεωρούν πιο σημαντικά τα χαρακτηριστικά και το designτου smartphone. Ως προς το εισόδημα των ερωτηθέντων, είδαμε πως οι ερωτηθέντες με εισόδημα από 401 έως 800 ευρώ ή πάνω από 2000 ευρώ θεωρούν πιο σημαντική την τιμή. Συνεχίζοντας, οι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου θεωρούν πιο σημαντικά τα χαρακτηριστικά του smartphone, με τους αποφοίτους Λυκείου να θεωρούν πιο σημαντικό το design. Τέλος, οι ελεύθεροι επαγγελματίες θεωρούν πιο σημαντική την μάρκα του κινητού, οι δημόσιοι υπάλληλοι θεωρούν πιο σημαντική την τιμή σε σχέση με τους άλλους ερωτηθέντες, ενώ ως προς τη σημαντικότητα του design τα πρωτεία έχουν οι σπουδαστές.Επίσης, οι άνδρες θεωρούν σε υψηλότερο επίπεδο πως ένα smartphone καλύπτει την ανάγκη για αποδοχή από το κοινωνικό σύνολο, την ανάγκη της αυτοεκτίμησης και την ανάγκη αυτοπραγμάτωσης. Αναφορικά με την ηλικία των καταναλωτών, οι ερωτηθέντες άνω των 55 ετών συμφωνούν περισσότερο πως ένα smartphone καλύπτει την ανάγκη για αποδοχή από το κοινωνικό σύνολο, την ανάγκη της αυτοεκτίμησης και της αυτοπραγμάτωσης. Από τα παραπάνω αποτελέσματα ο ερευνητής κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το πιο σπουδαίο χαρακτηριστικό για την πρόθεση αγοράς των ερωτηθέντων είναι η τιμή τουΤεκμήριο Destination branding και marketing: η περίπτωση του Σουνίου(02-07-2020) Κεφαλάς, Στέφανος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας; Καραντινού, Καλυψώ; Αναγνωστίδου, Ζωή; Ήντουνας, ΚωνσταντίνοςΕξαιτίας του αυξημένου ανταγωνισμού από μέρους των τουριστικών προορισμών, δόθηκε μεγάλη έμφαση στη διαχείριση των εμπορικών σημάτων που αντιπροσωπεύουν τοποθεσίες και στην εφαρμογή στρατηγικών που επιτρέπουν μεγαλύτερη διαφοροποίηση. Στο πλαίσιο αυτό εμφανίστηκαν οι έννοιες destination branding και destination marketing. Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί κατά πόσο το destination branding και marketing μπορεί να συμβάλει στην προώθηση του πολιτιστικού τουρισμού στην Ελλάδα μέσα από το παράδειγμα του Σουνίου. Η ποσοτική μέθοδος με διαδικτυακό ερωτηματολόγιο μέσω Google Forms σε ένα δείγμα 200 ατόμων ήταν η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε. Από τα αποτελέσματα προέκυψαν τα εξής συμπεράσματα: α) το Σούνιο μπορεί να αποτελέσει τόπο πολιτιστικού προορισμού, β) υπάρχει ανάγκη διαμόρφωσης μίας εικόνας του προορισμού Σουνίου στο πλαίσιο του destination branding, γ) η εικόνα θα πρέπει να βασίζεται σε συναισθηματικά και γνωστικά στοιχεία, δ) η ικανοποίηση των τουριστών οδηγεί σε σύσταση του προορισμού και εκ νέου επίσκεψή του. Περαιτέρω έρευνα σε δείγμα Ελλήνων αλλά και ξένων τουριστών, καθώς και περαιτέρω έρευνα σε άλλους πολιτιστικούς προορισμούς είναι απαραίτητη για την εξαγωγή πιο ολοκληρωμένων συμπερασμάτων.Τεκμήριο A critical assessment of e-food repositioning derived from consumers(02-07-2023) Κιριμκίρογλου, Ευφροσύνη; Kirimkiroglou, Eufrosini; Athens University of Economics and Business, Department of Marketing and Communication; Skarmeas, Dionysios; Baltas, George; Drosos, DimitriosΑυτή η μελέτη είχε ως στόχο να ερμηνεύσει κριτικά την αποτελεσματικότητα και τον βαθμό επιτυχίας των προσπαθειών επανατοποθέτησης της επωνυμίας e-food με βάση τις αξιολογήσεις καταναλωτών. Αξιολογώντας τις αντιλήψεις των καταναλωτών για συγκεκριμένες διαστάσεις της επωνυμίας αυτής, η μελέτη προσπάθησε να εξετάσει εάν οι προσδοκόμενες και επιθυμητές διαστάσεις που επιδίωκε η εταιρεία έγιναν αντιληπτές ως τέτοιες από τους καταναλωτές. Η βιβλιογραφία προτείνει τυπολογίες κατά τη διαμόρφωση μιας στρατηγικής επανατοποθέτησης, αλλά αφού διαμορφωθεί και εφαρμοστεί η στρατηγική, αυτη, δεν έχει ακόμη εμφανιστεί ένα τυποποιημένο μοντέλο μέτρησης της επιτυχίας των ενεργειών επανατοποθέτησης. Σε αυτήν την έρευνα επιλέχθηκε η εταιρεία e-food ως περίπτωση μελέτης, μια εταιρεία που δραστηριοποιούνταν αποκλειστικά στην ηλεκτρονική παραγγελία και παράδοση στον κλάδο τροφίμων που τώρα φιλοδοξεί να μετατραπεί σε μια ολιστική διαδικτυακή πλατφρόρμα αγορών ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις της αγοράς. Σχηματίστηκαν έξι ερευνητικές δηλώσεις για να διερευνηθεί εάν οι επιδιωκόμενες διαστάσεις επανατοποθέτησης της επωνυμίας μσυσχετιζόντουσαν με τις αντιλήψεις των καταναλωτών. Η αξιολόγηση οδηγησε σε συμπεράσματα θετικής μέτριας επιτυχία. Αυτή η μελέτη παρέχει πλούσια βιβλιογραφική ανασκόπηση και πολύτιμες γνώσεις σχετικά με την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών επανατοποθέτησης στο e-food και προσφέρει προτασεις διαχειριστικές εφαρμογές για περαιτέρω ενίσχυση της θέσης της μάρκας στην αγορά. Οι πληροφορίες μπορούν να είναι χρήσιμες και σε άλλους κλάδους. Οι διαγνωστικές πληροφορίες παρουσιάζονται στην τελευταία ενότητα. Ακολουθεί ερμηνεία με βάση περιγραφική στατιστικη παρουσίαση και τη διασταύρωση με δημογραφικά στοιχεία. (crosstabulation) Αντιμετωπίζοντας τους τομείς προς βελτίωση παρουσιάζονται στην ενοτητα αποτελεσμάτων και αξιοποιώντας τα δυνατά σημεία που επισημαίνονται στα ευρήματα, το e-food μπορεί να ενισχύσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα και να ανταποκριθεί καλύτερα στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις και προτιμήσεις των καταναλωτών.Τεκμήριο Διασύνδεση SAP - ηλεκτρονικής αγοράς B2BIN.GR για την προμήθεια υλικών (e-procurement)(Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 02-2004) Γιαννούκαρης, Σταύρος; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων; Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Επιχειρησιακής Έρευνας και Μάρκετινγκ; Ιωάννου, ΓεώργιοςΔιπλωματική εργασία - Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών (MBA)