Μεταπτυχιακές Εργασίες
Μόνιμο URI για αυτήν τη συλλογήhttps://pyxida.aueb.gr/handle/123456789/42
Περιήγηση
Πλοήγηση Μεταπτυχιακές Εργασίες ανά Επιβλέποντα "Gkypali, Areti"
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Α Β Γ Δ Ε Ζ Η Θ Ι Κ Λ Μ Ν Ξ Ο Π Ρ Σ Τ Υ Φ Χ Ψ Ω
Τώρα δείχνει 1 - 1 από 1
- Αποτελέσματα ανά σελίδα
- Επιλογές ταξινόμησης
Τεκμήριο Internationalization strategies: a comparative analysis of the Uppsala, Born Global, and Born Digital models in the case of Wolt(2025-09-24) Giannopoulou, Foteini; Γιαννοπούλου, Φωτεινή; Panagiotopoulou, Leda; Argouslidis, Paraskevas; Gkypali, AretiΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τις στρατηγικές διεθνοποίησης μέσα από μια συγκριτική ανάλυση τριών βασικών θεωρητικών μοντέλων: του μοντέλου Uppsala, του Born Global και του Born Digital. Στόχος της έρευνας είναι να κατανοηθεί σε ποιον βαθμό τα μοντέλα αυτά εξηγούν τις στρατηγικές και πρακτικές που ακολουθεί η Wolt, μια ταχέως αναπτυσσόμενη ψηφιακή πλατφόρμα διανομών με ισχυρή διεθνή παρουσία. Αρχικά, πραγματοποιείται ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, όπου αναλύονται τα χαρακτηριστικά κάθε μοντέλου: η σταδιακή και προοδευτική διεθνοποίηση στο Uppsala, η ταχεία είσοδος σε διεθνείς αγορές στο Born Global, και η έμφαση στην τεχνολογία και την ψηφιακή υποδομή στο Born Digital. Στη συνέχεια, διεξάγεται ποιοτική έρευνα με συνεντεύξεις στελεχών της Wolt, με στόχο την κατανόηση των στρατηγικών επιλογών και προτεραιοτήτων της εταιρείας σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης. Η ανάλυση των δεδομένων μέσω θεματικής ανάλυσης ανέδειξε ότι η Wolt ακολουθεί κυρίως χαρακτηριστικά του Born Digital μοντέλου, αξιοποιώντας την τεχνολογική καινοτομία και τις ψηφιακές της δυνατότητες για την είσοδο σε νέες αγορές. Ωστόσο, διακρίνονται στοιχεία τόσο του Uppsala, με έμφαση στη σταδιακή προσαρμογή σε τοπικά περιβάλλοντα, όσο και του Born Global, λόγω της ταχείας γεωγραφικής επέκτασης. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι οι στρατηγικές διεθνοποίησης των σύγχρονων ψηφιακών επιχειρήσεων δεν περιορίζονται σε ένα θεωρητικό πλαίσιο, αλλά συνδυάζουν χαρακτηριστικά από διαφορετικά μοντέλα, διαμορφώνοντας νέες υβριδικές προσεγγίσεις. Η μελέτη αυτή συμβάλλει τόσο στη θεωρητική συζήτηση για τη διεθνοποίηση όσο και στην κατανόηση των πρακτικών στρατηγικών των ψηφιακών επιχειρήσεων στη σύγχρονη παγκόσμια αγορά.